5 گل افسانه ای که نام آن ها در تاریخ نوشته شده است


به گزارش سایت طلا، بنا بر تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ صورت گرفت، نزدیک به ۳۶۹،۰۰۰ گونه گیاه گل‌دار در جهان وجود دارد که هریک از آن ها الهام‌بخش و خیره‌کننده‌اند.

گاهی گل‌ها فراتر از ذوق و سلیقه‌ٔ شخصی، داستان‌ها و ماجرا‌های نمادین دیگری دارند. در اینجا از پنج گل تاریخ‌ساز جهان خواهیم گفت.

نیلوفر‌آبی

در افسانه‌های خلقت در مصر باستان، رع، خدای خورشید، از گل نیلوفر‌آبی زاده می‌شود و برای جهان نور به ارمغان می‌آورد.

شقایق

در میان پنج گل این فهرست، شقایق شاید نماد بزرگ‌ترین پارادوکس و تناقض باشد، فواید بسیاری دارد و در‌عین‌حال باعث آسیب‌های هولناکی شده است.

گل آفتابگردان

بلند‌ترین گل آفتابگردانی که تا به حال اندازه گرفته شده است ۹ متر و ۱۷ سانتی‌متر بوده است و هانس پیتر شفر در آلمان آن را پرورش داده است.

ونسان ون‌گوگ در طول زندگی خود صد‌ها اثر‌هنری خلق کرده است اما مهم‌ترین آثار او تابلو‌هایی است که گل‌های آفتابگردان در آنها حضور دارند که گویی بخش ناگسستنی وجود و هنر او هستند.

نرگس

نرگس افتخار این را دارد که در یکی از مشهور‌ترین اشعار انگلستان آمده است اما ولز آن را به عنوان یکی از نماد‌های ملی خود گرامی می‌دارد.

نرگس

گل نرگس یکی از نماد‌های بارز سرزمین ولز است اما تنها گیاهی نیست که به عنوان نماد این منطقه شناخته شده است. تره‌فرنگی از جنس والک و خانوادهٔ نرگسیان هم از قرن شانزدهم میلادی نماد منطقهٔ ولز بوده است، از آن زمان که اشراف و پادشاهان سبزیجات واقعی را به لباس‌های خود وصل می‌کردند. لابد از بوی آن خوش‌شان می‌آمد.

بیشتر بخوانید  حمله فضایی به یک بازیگر

گل رز

به طور معمول گل سرخ نماد عشق است. گل سرخ در عطر‌ها استفاده می‌شد و نماد عشق است و یکی از مرسوم‌ترین نام‌های دختران است. گل سرخ هم‌چنین نماد چندین جنگ داخلی خونین در تاریخ انگلستان بوده است.

این جنگ‌ها به جنگ رزها مشهور است. می‌گوییم جنگ‌ها چون چندین جنگ بوده است که دهه‌ها ادامه داشته است. دو خاندان، یورک و لنکستر، در پی به دست آوردن تاج‌وتخت در انگلستان بودند و جنگ از آنجا شروع شد که هنری ششم پادشاه لنکستر‌ها جانشین و وارثی نداشت.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید