5 ماده غذایی که به ساخت غضروف کمک می کند


 معرفی غذاهای غضروفی

MeetNews غضروف یک بافت همبند مهم است که در سراسر بدن ما یافت می شود. آسیب های مفصلی می تواند منجر به درد ، التهاب ، محدودیت حرکتی و سفتی شود که در نهایت می تواند منجر به آرتروز (OA) ، شایع ترین نوع آرتروز شود. با این حال ، به نظر می رسد با یک برنامه درمانی بزرگ و جامع امکان پذیر است. علاوه بر توجه به تغذیه ، باعث بهبود غضروف یا کنترل علائم تحلیل غضروف می شود. غذاهایی که به بازسازی غضروف کمک می کنند دور از ذهن و عجیب نیستند ، از جمله:

لوبیا

حبوبات غذاهای سالمی هستند که از بازسازی غضروف حمایت می کنند. برای عملکرد مطلوب مفصل ، مهم است که التهاب را تا آنجا که ممکن است از بین ببرید و از فرایندی که منجر به تجزیه غضروف می شود اجتناب کنید. لوبیا به دلیل خواص ضد التهابی یک گزینه تغذیه ای موثر است. علاوه بر این ، از آنجا که کلاژن یک پروتئین است ، محتوای پروتئین حبوبات برای پر کردن کلاژن مورد نیاز برای ترمیم غضروف مفید است. حبوبات حاوی مقادیر زیادی لیزین هستند ، یک اسید آمینه که برای بازسازی غضروف مهم است. لوبیا ، نخود فرنگی و بادام زمینی حبوبات محسوب می شوند ، به این معنی که شما فرصت های بیشماری برای دریافت بیشتر آنها در رژیم غذایی خود دارید.

نارنجی

کلاژن پروتئینی است که بدن شما به ویتامین C نیاز دارد ، که یکی از اجزای اصلی غضروف است. پرتقال یک انتخاب عالی برای ویتامین C برای ساخت کلاژن و همچنین بهبود سلول ها است. ویتامین C همچنین به مقدار زیاد در غذاهای دیگر مانند کیوی ، پاپریکا ، کلم و توت فرنگی یافت می شود. خوشحال خواهید شد بدانید که کلاژن برای حفظ جوانی پوست نیز مهم است. بنابراین ، افزایش غذاهای غنی از ویتامین C به شما کمک می کند احساس جوانی کنید و جوانتر به نظر برسید.

بیشتر بخوانید  اثر مهربانی در تقویت بنیان خانواده / قلب هایی که واسطه ازدواج هستند

نار

مانند بسیاری از غذاهای موجود در این لیست ، میوه های انار به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود مشهور هستند. تحقیقات کنونی از دانشگاه کیس وسترن رزرو نشان می دهد که انار برای “بیان و تولید چندین واسطه کاتابولیسم غضروف” مفید است. به طور خلاصه ، انار به بدن شما کمک می کند موادی تولید کند که از غضروف محافظت می کند.

چای سبز

به نظر می رسد که چای سبز تقریباً در هر لیستی از غذاهایی که باید برای مقابله با مشکلات سلامتی مصرف شوند ، وجود دارد و از آنجا که تمام فواید چای سبز برای سلامتی توسط دانشمندان کشف شده است ، تعجب آور نیست که بگوییم چای سبز غضروف را بازسازی می کند. علائم آرتروز بسیار مفید.

مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد ترکیبات موجود در چای سبز مانند کاتچین و پلی فنول برای محافظت و ترمیم غضروف مهم هستند.

جوانه بروکسل

ویتامین K برای سلامت استخوان ها و مفاصل ضروری است. خوشبختانه این ویتامین در بسیاری از غذاها یافت می شود. این ویتامین در جوانه بروکسل به وفور یافت می شود. اگر جوانه بروکسل را با کمی روغن زیتون بپزید ، از خواص ضد التهابی و ویتامین K موجود در این دو ماده غذایی حتی بیشتر از حد معمول لذت خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید