مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

5 عادت ساده و سالم که باعث طول عمر می شود

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



5 عادت ساده و سالم برای طول عمر


طول عمر و زندگی سالم را می توانید در لیست آروزهای همه افراد پیدا کنید . زندگی سالم یک برکت است و زندگی طولانی با سلامت کامل نیز ارزش دو چندان دارد. یک رژیم ورزشی منظم , یک رژیم غذایی سالم و خواب خوب از ضروریات زندگی است که نیازمند جسم و روح سالم است . من مطمئنم که بسیاری از ما برنامه های ورزشی , رژیم غذایی و خواب منظم را داریم اما شاید مسائل کوچک و مهمی که برای یک زندگی سالم و طولانی ضروری است را فراموش کرده باشیم لازم به ذکر است که این جنبه های کوچک می تواند به سادگی وارد برنامه های روزمره شوند و زندگی شما را تغییر دهد. با ما همراه باشید تا این نکات کوچک ولی ضروری را به شما یادآور کنیم.




1- برای طول عمر آب بیشتری بنوشید




70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است بنابراین برای ادامه فعالیت و عملکرد بدن نوشیدن آب اجتناب ناپذیر است . به این منظور توصیه می شود هر روز 2 تا 3 لیتر آب بنوشید . هیچ شواهدی وجود ندارد که از این نظریه حمایت کند اما به نظر کارشناسان هیدراته نگهداشتن بدن برای سلامت اهمیت اساسی دارد.

دريافت مقدار زياد آب مي تواند باعث افزايش قدرت استقامت، عملکرد مغزو سطح انرژي شود و همچنين به کاهش يبوست و سنگ هاي کليوي کمک مي کند. علاوه بر این، پوست را مرطوب و جوان نگه می دارد. آب همچنین می تواند کمک کند خستگی و کسلی صبحگاهی شما برطرف شود و بهترین خبر این است که آب وزن شما را کاهش می دهد . آب با بسیاری از مزایای دیگر مطمئنا اکسیر زندگی طولانی و سالم است.

بیشتر بخوانید  بهترین بیسکویت ها برای رژیم های لاغری


نوشیدن آب




2- برای طول عمر قدردان باشید




قدردانی یک فضیلت زیبا است. این عمل دنیای کسانی که از آنها برای بودنشان در زندگیمان سپاسگزای می کنیم را روشن می کند و قلب ها را نورانی و گرم می کند. قدردانی تشکر از افراد مهم در زندگیمان است که کارهای ماندگاری برای ما انجام داده اند و با آنها خاطرات ساخته ایم . برای هرچیزی که دارید , دوستان خوب , خانواده سالم , شغل و درآمد و سلامت جسم و روحتان سپاسگزار باشید.

به گفته روانشناساس حس سپاسگزاری درب ها را برای روابط بیشتر باز می کند , روابط را بهبود می بخشد و سلامت جسمی و روحی را بهبود می بخشد . افراد قدرشناس دلسوزتر و آرامتر هستند . علاوه بر این، افرادی که سپاسگزار هستند، دارای کیفیت خواب خوب، عزت نفس بالا و ذهنی قوی هستند. بنابراین سپاسگزاری نه تنها باعث می شود که انسان بهتری شوید بلکه کیفیت زندگی شما را نیز به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.


3- برای طول عمر سبزیجات و میوه بیشتری بخورید




بر اساس تحقیقات، خوردن رژیم غذایی حاوی میوه ها و سبزیجات بسیار مفید است . سبزیجات و میوه ها دو گروه غذایی هستند که می توانند در مقادیر بالا مصرف شوند بدون اینکه نگران افزایش وزن باشید. سبزیجات و میوه ها مملو از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند . خوردن آنها به طور مرتب می تواند کمک کند تا بیماری های مزمن مانند مشکلات قلبی و سرطان از بین برود. علاوه بر این سبزیجات و میوه ها به شما اطمینان می دهند که کمرتان باریک می ماند . از آنجاییکه منافع خوردن میوه ها و سبزیجات بی شمار است آنها را با انواع رنگ ها در بشقاب غذای روزمره خود قرار دهید .

بیشتر بخوانید  لیپوساکشن روشی ایده آل برای جوانسازی و ترمیم عیوب بافت نرم است




4- برای طول عمر بعد از بیدار شدن از خواب اسکات بزنید




اگر چه ممکن است عجیب و غریب باشد، اما این یک راه عالی برای شروع یک روز خوب است. بنابراین صبح بعد از بیدار شدن از خواب قبل از نوشیدن قهوه 10 حرکت اسکات می تواند برای گردش خون و گرفتگی عضلات عالی باشد . با انجام این کار در صبح ذهن شما هم فعال می شود و تنبلی و بی حالی از شما دور خواهد شد .


مدیتیشن




5 – برای طول عمر هر روز مدیتیشن انجام دهید




همه ما در دنیایی پر از استرس , سرو صدا , ضرب العجل , مسئولیت , اهداف و کارهای روزانه بسیار زیاد زندگی می کنیم . گاهی اوقات جسم ما کار می کند ولی ذهن ما یخ زده است بنابراین قدرت تمرکز خودمان را از دست می دهیم . بسیاری از ما بطور مکانیکی زندگی می کنیم و قلب و روح ما در زندگیمان دخیل نیست . مدیتیشن یا چند لحظه سکوت , تفکر و تامل و تنهایی می تواند به ما کمک کند تا عمیق تر به خودمان فکر کنیم و پاسخ هایی که در دنیای مادی به دنبال هستیم را در دنیای دیگر بیابیم.

به گفته کارشناسان، مدیتیشن تنش را کاهش می دهد، باعث می شود فرد به شیوه زندگی سالم هدایت شود ، تمرکز شما را بهبود می بخشد، هوشیاری را افزایش می دهد , اعتماد به نفس را بالا می برد، باعث خوشحالی می شود، روند پیری را کند می کند و موارد خیلی بیشتر! خلوص کلید خوشبختی واقعی است و مراقبه می تواند به شما کمک کند که با آن دست یابید.

بیشتر بخوانید  مزایای درمانی فوق العاده مکمل اکساندرولون




داشتن زندگی سالم کار سختی نیست و مطمئنا ارزش کمی سختی کشیدن را دارد. 5 عادتی فوق که مورد بحث قرار گرفت فوق العاده ساده و دوستانه است که خیلی راحت می تواند وارد زندگی ما شود . عادت های سالم مانند این موارد به آرامی و پیوسته به ما کمک می کنند که به یک جسم سالم , ذهن هوشیار , روح و روان شاد و یک زندگی پر معنا برسیم. پس دلایل بیشتری برای پذیرش و استفاده از این عادت ها مورد نیاز نخواهد بود!


در این رابطه بیشتر بخوانید:


با 10 ترفند زیر سطح سلامت خودتان را بررسی کنید


مکمل‌های فیبری و فواید تاثیرگذار آنها بر سلامت بدن


مکمل دارویی Nutri Q10 و تأثیرات مثبت آن بر سلامت بدن


divider


ترجمه توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *