مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

5 ترفند کاربردی برای ازبین بردن خراش روی سطوح مختلف

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خراش روی سطوح مختلف

خراش هایی که بر روی سطوح مختلف وسایلمان ایجاد می شوند بسیار آزاردهنده هستند؛ خوشبختانه، امروز ما چند ترفند داریم که به شما کمک می کند تا از شر این خراش ها خلاص شوید! راه حل ها بسیار ساده هستند و احتمالا در حال حاضر همه چیزهایی را که برای از بین بردن آنها نیاز دارید، داشته باشید!

عینک

ما همیشه سعی می کنیم بسیار مراقب عینک خود باشیم، اما گاهی اوقات سهوا و به سادگی روی آن خراش ایجاد می شود؛ ولی حالا راه حلی برای آن دارید: خمیر دندان. خمیر دندانی را انتخاب کنید که حاوی مواد شیمیایی سفیدکننده خشن نباشد. مقداری از آن را با استفاده از یک پارچه نرم یا یک توپ پنبه ای روی شیشه عینک خود بمالید. این کار را حدود 10 ثانیه انجام دهید و سپس با آب خنک بشویید. اگر خراش عمیقی وجود دارد، ممکن است مجبور شوید این ترفند را چند بار دیگر تکرار کنید.

کفش چرم

یک خراش بزرگ روی کفش های زیبای جدید شما ایجاد شده که واقعاً ناراحت کننده است، اما تنها چیزی که برای رفع آن نیاز دارید مقداری وازلین است! با یک سواب پنبه ای کمی وازلین را روی خراش بمالید تا پر شود. حدود یک دقیقه صبر کنید؛ خواهید دید که پس از آن، کفش های چرمی شما کاملا نو به نظر می رسند.

میز چوبی

چوب متریال بسیار محبوب افراد برای سطوح مختلف است؛ با این حال، خراشیده شدن آن بسیار راحت نیز می باشد؛ اما خوش شانسی این است که یک راه حل بسیار ساده وجود دارد که هم برای کف چوبی و هم برای میزهای چوبی کاربرد دارد. تنها چیزی که نیاز دارید یک گردو است! گردو را بشکنید و مغز آن را خارج کنید؛ سپس، مغز گردو را روی خراش بمالید و با تعجب متوجه می شوید که خراش ناپدید می شود.

بیشتر بخوانید  41 نامزد شهردار پایتخت چه کسانی هستند؟ خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

صفحه نمایش گوشی هوشمند

به نظر می رسد که این یکی کاملاً اجتناب ناپذیر است. هر کاری که برای محافظت از صفحه نمایش گوشی خود انجام می دهید؛ بازهم خراشیده می شود. اما ناامید نشوید! در این مورد نیز خمیر دندان دوست شماست. مقداری از آن را با یک توپ پنبه ای به مدت 10 دقیقه روی صفحه گوشی خود بمالید تا خراش از بین برود.

مبل چرمی

مبل های چرمی بسیار مقاوم هستند، اما به راحتی خراشیده می شوند. برای رفع این مشکل، تنها چیزی که نیاز دارید کمی روغن گیاهی است. از یک سواب پنبه ای برای مالیدن کمی روغن به سطح چرم خراشیده شده استفاده کنید. از حرکات دایره ای استفاده کنید و اجازه دهید تا خشک شود؛ سپس، روغن باقی مانده را پاک کنید. اگر هنوز خراش ها از بین نرفته اند، می توانید این روند را تکرار کنید.

کفپوش های چوبی

سعی می کنیم تا جایی که می توانیم از آن جلوگیری کنیم، اما هنگام جابجایی اثاثیه خراش‌های بزرگ‌تری ایجاد می‌شود و یا حتی خراش‌های کوچک‌تر به دلیل تماس کیف و… هم ممکن است اتفاق بیفتد. با این ترفند همچنان می توانید خراش را کمتر به چشم بیاورید.

مقدار مساوی سرکه و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید و خوب تکان دهید. ابتدا کمی از مخلوط را روی یک نقطه نامشخص، مانند پشت مبل یا کمد اسپری کنید تا مطمئن شوید که کف اتاق خیلی تیره نمی شود. اگر با مشکلی مواجه نشدید، می‌توانید کمی از محلول را روی خراش اسپری کنید و آن را با یک پارچه میکروفیبر یا یک پارچه نرم دیگر بمالید. خراش هرگز به طور کامل ناپدید نمی شود، اما مطمئن خواهید شد که بسیار کمتر آشکار است.

بیشتر بخوانید  ویدئو / از شکست حذفی تا قهرمانی لیگ؛ گفت‌وگو با مربی پرسپولیس

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *