47 میلیارد تن برای اشتغال به مددجویان در همدان اختصاص یافت



به گزارش ایرنا ، مهدی دیناری روز دوشنبه در نشست خبری چهل و یکمین سالگرد تأسیس سازمان مددکاری اجتماعی افزود: این وام توسط 14 بانک عامل اعضا parties سازمان کمک های اجتماعی اعطا شد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شغل در سازمان اجتماعی از طریق تبصره 16 ، ایجاد مشاغل داخلی ، اشتغال پایدار در مناطق روستایی ، صدور پروانه پرداخت مشوق های مالیاتی و انتقال مشاغل انجام می شود.

مدیرکل سازمان مددکاری اجتماعی استان همدان یادآور شد: بهزیستی یکی از سازمان های فعال در زمینه اشتغال زایی و ارائه تسهیلات و پشتیبانی مشتری در این زمینه است و در سال های اخیر طبق برنامه ها و حمایت ها اقدامات خوب و موثری انجام شده است. گرفته شده در این زمینه

دیناری گفت: تعهد استخدامی سازمان بهزیستی از سال 1992 تا 1999 10 هزار و 451 فقره بوده و در پایان سال 1378 نیز 13 هزار و 411 شغل ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در این مدت هشت سال ، حدود 140 میلیارد حجم کمک های مردمی به مشتریان به صورت نقدی ، بدون پول و خدمات انجام شده است.

وی با بیان اینکه بهزیستی مجموعه ای هماهنگ از برنامه ها و فعالیت هایی است که برای بهبود زندگی افراد جامعه به ویژه گروه های آسیب پذیر جامعه انجام می شود ، افزود: اجرای طرح CBR ، سرمایه گذاری در زمینه های مختلف و اهداف ایجاد اشتغال توضیحات مدنی خدمات به نیازمندان.

مدیرکل سازمان کمک های اجتماعی استان همدان با بیان اینکه پروژه مراکز مثبت زندگی در استان همدان در سال های اخیر اجرا شده است ، ادامه داد: ایجاد این مراکز در شرایطی که شهر برای معلولان مناسب نیست ، مشتریان را برای هدایت آنها به این مراکز و دریافت خدمات تسهیل می کند.

بیشتر بخوانید  ماسکی که صددرصد دربرابر کرونا ایمن است

دیناری گفت: کلیه افراد واجد شرایط ساکن در مراکز سازمان مددکاری اجتماعی حدود 1100 نفر و 250 کارمند واکسن کرونا را پذیرفته اند و اکنون ویروس کرونا در تمام مراکز استان کنترل می شود.

وی با اشاره به اینکه از سال 92 تا پایان سال 1999 تعداد 2200 خانه مددجو از طریق بخشنامه ها و دستورالعمل های مختلف به مددجویان استان همدان تحویل داده شد ، ادامه داد: وام پرداختی به سازمان کمک های اجتماعی استان 3 میلیارد و 600 میلیون تومان بود. آژانس های شریک ، از جمله بنیاد مستضعفان ، برنامه و سازمان بودجه ، 2 میلیارد و 700 میلیون تومان ، بانک های عامل 44 میلیارد تومان و مشتری 110 میلیارد تومان آورده است.

مدیرکل سازمان کمک های اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه اختلافات شدید خانوادگی بیشترین گزارش در اوضاع اجتماعی استان است ، گفت: هموطنان در هر زمان از روز که با مشکلی روبرو می شوند می توانند با شماره 123 تماس بگیرند.

دیناری با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی حدود 3 هزار و 434 زن بی سرپرست تحت پوشش سازمان رفاه اجتماعی هستند خاطرنشان کرد: 150 کودک در 13 مرکز مراقبت روزانه و 250 کودک که تحت مراقبت های پزشکی قرار می گیرند تحت پوشش سازمان رفاه اجتماعی هستند.

وی با اشاره به ارائه هشت ساله سازمان بهزیستی استان همدان گفت: در این مدت 369 هزار و 685 نفر از نظر بینایی و 133 هزار و 98 نفر از نظر افراد بررسی شدند.

وی ادامه داد: در هشت سال گذشته به 12 هزار و 309 نفر مشاوره ژنتیک پیشنهاد شده است و یک هزار و 514 نفر نیز به ارزش سه میلیارد تومان تحت آزمایش ژنتیک قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید  واکنش جنجالی حمید فرهونژاد به حمله نظامی پوتین! /فیلم سینما

مدیرکل سازمان مددکاری اجتماعی استان همدان افزود: از سال 96 بهزیستی اجتماعی 974 نفر با وام 40 میلیارد و 172 میلیون و 239 هزار ریالی از خدمات سازمان بهره مند شده اند.

طبق آخرین آمار منتشر شده ، حدود یک سوم جمعیت همدان به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات اجتماعی استفاده می کنند.

استان همدان حدود 1.8 میلیون نفر جمعیت دارد.

برنامه های هفته بهزیستی امسال با شعار “بهزیستی در گام دوم؛ “هوش ، محله مرکزی ، سلامت اجتماعی در خانواده” اجرا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید