47 درصد از ظرفیت سدهای کشور خالی است



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، با وجود ذخیره 27 میلیارد و 60 میلیون مترمکعبی آب در سدهای کشور، حدود 53 درصد از ظرفیت سد پر و 47 درصد از این ظرفیت خالی است.

آمارهای موسسه دولتی اطلاعات و داده های آب نشان می دهد که با گذشت 248 روز از سال آبی تا 27 ژوئن (سال آبی 1401 تا 1400)، حجم کل آب در مخازن کشور به حدود 27.06 میلیارد رسید. مترمکعب که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل. آبی گذشته به معنای کاهش 6 درصدی است.

با وجود ذخیره ۲۷ میلیارد و ۶۰ میلیون مترمکعبی آب در سدهای کشور، حدود ۵۳ درصد از ظرفیت سد پر شده و حدود ۴۷ درصد از این ظرفیت خالی است.

فیروز قاسم زاده مدیرکل دفتر اطلاعات و داده های آب کشور گفت: بررسی میزان ورودی سدها در کشور نشان می دهد که ورودی به مخازن در سال آبی جاری به 25 میلیارد و 740 میلیون مترمکعب رسیده است که این رقم مربوط به دوره گذشته است. سال 2 درصد افزایش می دهد.

وی افزود: میزان پر شدن سد زاینده رود در استان اصفهان، سد در استان تهران، سد در استان خوزستان و سد در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در شرایط فعلی حدود 30 است. به ترتیب 33، 57.3 و 74 درصد.

کاسم زاده خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی برای سپری شدن فصل گرما پیش رو بدون استرس، رعایت الگوی مصرف بهینه توسط مردم عزیز کمک شایانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  تلاش جالب یک بچه فیل برای ایستادن روی پای خود / فیلم

دیدگاهتان را بنویسید