455 پروژه تحقیقاتی تاج اجرا شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، دکتر محسن توفاگادی با اعلام این خبر گفت: کمیته علمی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همراه تیم های تحقیقاتی در قالب های مختلف برای بررسی مرزهای بیماری ویروس کرونا، استراتژی های درمان و پیشگیری و همچنین ثبت نام بیمار.

وی خاطرنشان کرد: منطقه تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از شیوع بیماری ویروس کرونا وی برای مقابله با چالش ها ، به فعالیت های مختلف علمی پرداخت ، ادامه داد: فعالیت های تحقیقاتی عمدتا در چندین زمینه از آزمایشات بالینی بر روی عوامل مختلف مانند گذراندن مراحل درمان یا به دست آوردن داروی موثر انجام می شود.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برخی از این پروژه های تحقیقاتی مجوزهای لازم را دریافت کرده و به مرحله تولید دارو رسیده اند ، گفت: یک مطالعه بالینی در زمینه معاونت تحقیقات انجام شد که محقق باید پس از طی مراحل قانونی تأیید شود. موارد لازم را برای تولید داروها و برخی از طرحهای دیگر در محدوده بیماری بدست آورید ویروس کرونا آنها متمرکز هستند.

تقفدی افزود: ارزیابی میزان اضطراب ناشی از بیماری ویروس کرونا در سطح جامعه ، این یکی از مباحث تحقیقاتی است که محققان این دانشگاه به مطالعه و بررسی تأثیر آن پرداخته اند. ویروس کرونا در بیماری های مختلف مانند سرطان ، آرتروز و سایر موارد. مطالعات دیگری نیز انجام شده است.

وی گفت: ایجاد یک رجیستری در مورد این بیماری ویروس کرونا این کار همچنین توسط اساتید گروه تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود ، وی گفت: علاوه بر این 5 دانشگاه در زمینه ثبت واکسن در سطح ملی وجود دارد. ویروس کرونا آنها روی 10 هزار نفر کار می کنند و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز روی 3000 نفر کار کرده است تا عوارض واکسن برکت را بررسی کند.

بیشتر بخوانید  جدیدترین قیمت خودروهای پرطرفدار 24 شهریور 1401 + جدول

دیدگاهتان را بنویسید