43 مرکز زندگی مثبت در محله های اردبیل وجود دارد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، بهزاد ستاری که شنبه شب به مناسبت هفته بهزیستی در اردبیل با رسانه ها صحبت کرد ، گفت که شعار این هفته بهزیستی در گام دوم ، کاهش ، محله و سلامت اجتماعی در خانواده نام دارد: در خدمات سیستم های mind system مانند فرزندخواندگی ، سیستمی برای دانشجویان ، مرکز صدور مجوز برای افراد مسن و مشاوره به طور خودکار از طریق 40 سیستم ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه به منظور افزایش خدمات سلامت اجتماعی در خانواده ها ، 43 مرکز مثبت برای زندگی در اردبیل وجود دارد ، افزود: این مراکز شامل بخشهای مشاوره و نظارت بر آسیب های اجتماعی است و متناسب با هر آسیب خدمات با تجربه ارائه می شود کارشناسان. کمک های اجتماعی. “

مدیر بهزیستی استان از احداث 251 واحد مسکونی برای مددجویان در سال گذشته خبر داد و گفت: 140 میلیون وام بلاعوض و 100 میلیون تن توسط بنیاد مسکن خانواده های دارای معلولیت زیاد پرداخت می شود و در مناطق روستایی این میزان به 184 خواهد رسید. میلیون.

ستاری به افتتاح 4 مرکز مشاوره در هفته اجتماعی اشاره کرد و افزود: 91 مرکز مشاوره در حال حاضر در استان فعال هستند و خدماتی از جمله خانواده درمانی ، ازدواج ، والدین ، ​​آموزش را ارائه می دهند.

وی گفت: 19 دستگاه مولد اکسیژن از طریق صندوق جمعیت هلال احمر برای استفاده سالمندان در خانه های سالمندان در اردبیل اهدا می شود.

مدیر بهزیستی استان با بیان اینکه سیستم پایش آسیب های اجتماعی برای گزارش و شناسایی آسیب ها افتتاح می شود ، گفت: ساختمان جدید مرکز فوریت های اجتماعی 500 هزار متر مربع در اردبیل افتتاح می شود.

بیشتر بخوانید  14 گریم حیرت انگیز سلبریتی های سینما که شما را خیره می کند + تصاویر

168 میلیارد تن برای گشایش پروژه های کمک اجتماعی هزینه شده است

ستاری در ادامه به تشریح عملکرد این سازمان در سال گذشته پرداخت و گفت: افتتاح یک پرورشگاه با ظرفیت 50 نفر ، کارگاه تولید حمایت از معلولان ، استخدام 786 نفر با وام 50 میلیون تومانی و اهدای 250 تبلت به دانشجویان نیازمند. سال گذشته

وی میزان مشارکت نقدی و غیرنقدی مردم را در سال گذشته 25 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ساخت و بهره برداری از 60 مرکز مردم نهاد شامل خیران ، خانه های امن ، مراکز توان بخشی ، مشاوره و سالمندان نیز صادر شده است.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان ادامه داد: میزان مستمری پرداختی به مددجویان تا یک میلیون و 100 هزار تن است و سازمان اجتماعی 18 هزار مستمری بگیر را تحت پوشش قرار می دهد.

چهار خانه برای حمایت جسمی و روانی در استان اردبیل افتتاح می شود

ستاری با اشاره به اینکه سال گذشته مرکز جامع مردان با ظرفیت 200 نفر افتتاح شد ، افزود: 2 مرکز و مرکز درمان ایمن اعتیاد امسال در شهرهای بیله سوار و هاشین باز خواهد بود

وی از افتتاح 4 خانه برای حمایت جسمی و روانی از معلولان در استان اردبیل خبر داد و گفت: این مراکز در شهرستان ها هستند مشگین این شهر گرمی ، هالخال و اردبیل خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: 257 گروه خدمات خرد خرد در حوزه اجتماعی در زمینه وام های خوداشتغالی در روستاهای استان اردبیل فعال هستند و 4000 نفر عضو این صندوق ها هستند.

ستاری تعداد دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش مزایای اجتماعی را 2 هزار و 785 نفر اعلام کرد و گفت: امسال 800 شغل برای مددجویان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی تحصیلات ما ایجاد خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  بهترین مراکز خرید کشمو

وی از تکمیل و راه اندازی مرکز معلولین شهرستان گرمی در سال جاری خبر داد و افزود: با حمایت بنیاد علوی 1 میلیارد تومان به این مرکز اختصاص یافته و در مراحل پایانی عملیات اجرایی است.

دیدگاهتان را بنویسید