40 گروه حقوق بشری خواستار توقف فروش فناوری نظارت در عربستان سعودی شدند – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به گزارش عربستان سعودی ، بیش از 40 سازمان حقوق بشری و رسانه ها خواستار پایان فروش فناوری نظارت به رژیم های اقتدارگرا از جمله رژیم آل سعود هستند.

سازمان های بین المللی از همه طرف ها خواسته اند تا زمانی که یک چارچوب قانونی مشخص برای ملاحظات حقوق بشر وجود نداشته باشد ، استفاده از این فناوری را متوقف کنند.

این سازمان ها خواستار لغو کلیه مجوزهای صادرات فناوری های نظارتی و روابط تجاری با کشورهای غیر دموکراتیک در خاورمیانه و شمال آفریقا شدند که به طور سیستماتیک حقوق بشر را نقض می کنند.

گروه های حقوق بشری خواستار تحقیقات مستقل ، بی طرفانه و شفاف در زمینه نظارت هدفمند ، به ویژه روزنامه نگاران و مدافعان حقوق بشر ، و همچنین تحقیقات جنایی در مورد ترور جمال حشجی روزنامه نگار منتقد سعودی و نظارت هدفمند از اعضا شده اند. این شد خانواده و مخاطبین او.

سازمان ها و رسانه ها از سازمان ملل متحد و دولت های مربوطه خواسته اند که جاسوسی از مدافعان حقوق بشر ، از جمله روزنامه نگاران ، وبلاگ نویسان و فعالان اینترنتی را متوقف کنند.

قابل ذکر است که در پس زمینه مطالب تکان دهنده ای که اخیراً توسط سازمان ها و روزنامه های بین المللی درباره برنامه جاسوسی پگاسوس افشا شده است ، عملیات جاسوسی گسترده رژیم سعودی فاش شد.

عربستان یکی از کشورهایی است که توسط نرم افزارهای جاسوسی Pegasus برای نظارت بر فعالیت روزنامه نگاران ، زنان سیاستمدار استفاده می شود و این مرد توسط فعالان حقوق بشر یا رهبران برخی شرکت ها و موسسات بزرگ مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید  یک میلیون سند مربوط به نقش استان مرکزی در دفاع مقدس جمع آوری شده است

گزارش پگاسوس همچنین شواهد وحشتناکی را فاش کرد که نشان می دهد خانواده و دوستان جمال حشجی قبل و بعد از ترور وی مورد حمله نرم افزارهای جاسوسی پگاسوس قرار گرفته اند.

منابع خبری اعلام کردند که یکی از افراد مهمی که تلفن وی توسط این نرم افزار جاسوسی هک شده ، خدیجه چنگیز ، نامزد جمال خاشقجی بوده است. هادیه چنگیز در حالی مورد جاسوسی قرار می گیرد که عربستان از اکتبر 2018 تحت فشار قتل جمال حشجی تحت فشارهای شدیدی قرار دارد و نامزد حشجی نیز جنایات آل سعود را دنبال می کند.

گروه های حقوق بشری و رسانه ها گفته اند که حمله وحشیانه به صدها روزنامه نگار و فعال در عربستان سعودی اتهامات مکرر و بی اساس سازمان های غیردولتی اسرائیلی را رد می کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید