مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

40 هزار مرغ تومان نتیجه بی توجهی دولت به مرغ است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت مدیره مجلس وی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی فارس در مورد افزایش مجدد قیمت مرغ و تخم مرغ گفت: متأسفانه حیوانات مثمر از جمله مرغ ، گوسفند و گاو به دلیل کمبود علوفه و دام مجبور به تغذیه مرغ و گاو می شوند و گوسفندهای شما زودتر. یعنی در حالی که ما شاهد بی تفاوتی دولت نسبت به این وضعیت و حتی هستیم وزارت کشاورزی و وزارت صمت به تعهدات خود در این زمینه رسیدگی نمی کند.

وی افزود: قبل از سن 1400 شاهد صف های طولانی برای خرید مرغ و دلالان در بازارهای عمده توزیع مرغ کشور بودیم و این مشکل منجر به افزایش مرغ شده است. “البته در توزیع مرغ شاهد رانت ویژه ای هستیم. گوشت مرغ دام و اگرچه 4200 تن واردات این مواد خام به کشور داده می شود ، اما به دلیل مدیریت ضعیف و مدیریت ضعیف در این مورد ، در شرایط فعلی شاهد افزایش قیمت مرغ هستیم.

عضو دفتر پارلمان اظهار داشت: قطع توزیع دام و علوفه در شرایط فعلی است ، در حالی که وی قبلا شاهد بوده است دوره نهفتگی یا کمون ما بودیم ، و هیچ کس به خاطر آن سرزنش نشد. آیا اجاره ای وجود دارد تا تعداد مرغها زیاد نشود؟ آیا نباید تعداد مرغها را زیاد کرد تا مردم عزیز ایران طعم ارزان را داشته باشند؟ سود و درآمد برخی از افراد از تخریب مرغ و ارزان تر شدن مرغ چقدر است؟

وی گفت: وزارت جهاد و صمت نمی توانند در یک عملیات مشترک بازار مرغ و تخم مرغ را سازماندهی کنند. روزگاری مرغ ها را می دیدیم و یک بار صف های طولانی از مردان و زنان مسن را می دیدیم که چند پوند مرغ می خرند.

بیشتر بخوانید  قیمت های عجیب در بازار خودرو ! + جدول

سلیمی گفت: “دولت كه وعده حل 100 روزه مشكلات را داده بود ، همچنان در بازار مرغ و تخم مرغ ماند و به نظر می رسد هنوز در وضعیت سال 1992 هستیم. گوشت را از سفرهای مردم برداشته و مرغ را پر می کنند. چرا مجری نمی تواند وظایف خود را انجام دهد؟ آیا مجاز است افراد ساعت ها در صف بایستند تا نیازهای اساسی و کالاهای خود را تأمین کنند.

نماینده محلات در مجلس افزود: آنها دستور داده اند با افرادی كه مرغ را كشته اند برخورد كنند اما این مشكل حل نشده و حتی بیشتر شده است و امروز شاهد افزایش بیشتر قیمت مرغ هستیم. این بی تفاوتی نسبت به جوجه کشی ، قیمت مرغ را به 40000 تن رساند. در طی جوجه کشی ، برخی اظهار داشتند که قبلاً چنین اقدامی انجام شده است ، اما س theال این است که چرا این عمل ظالمانه قبلاً مورد توجه قرار نگرفته است؟ حسن روحانی مسیر دولت بعدی را به تخته سنگی تبدیل کرد و آن را به آیت الله رئیسی سپرد و این کار عمداً توسط دولت فعلی انجام می شود. حسن روحانی هنگامی که در جاده آسفالت با سرعت می رفت و او را به یک باتلاق می رساند به سمت کشور منحرف شد.

انتهای پیام /


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *