40 درصد تخت های بیمارستانی فرسوده است


40 درصد فرسودگی تخت های بیمارستانی

دکتر ایرج حریرچی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه سلامت، مشارکت بخش‌های خصوصی به دنبال تدبیر و امید بود، گفت: در توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت، مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی اعتقاد راسخ است. وزارت بهداشت؛ برنامه ای که کشورهای ثروتمند دنبال می کنند.

به گفته وی در حال حاضر به ازای هر 1000 بیمار 1.7 دهم تخت در بیمارستان های کشور داریم که این رقم در سایر کشورها سه تخت به ازای هر 1000 بیمار است.

40 درصد تخت های بیمارستانی فرسوده است

حریرچی با اشاره به اینکه 40 درصد از این تخت ها فرسوده و مقاوم در برابر زلزله نیستند، گفت: توزیع این تخت ها مناسب نیست به طوری که برخی از بیمارستان ها ضریب اشغال تخت 110 درصد و برخی دیگر زیر 15 درصد اشغال دارند. %”

وی با بیان اینکه با تغییر جمعیت و حرکت به سمت سالمندی باید تعداد تخت های بیمارستانی را افزایش دهیم، ادامه داد: برای تکمیل پروژه های موجود و ساخت مراکز درمانی جدید با اعتبارات دولتی و در حالت خوش بینانه 10 تا 20 سال زمان نیاز داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به اینکه دولت چاره‌ای جز مشارکت بخش خصوصی در ساخت بیمارستان‌ها و بهبود خدمات این مراکز ندارد، گفت: اجرای این طرح موجب کاهش دولت می‌شود. مالکیت.” “

وی تصریح کرد: مدل قراردادهای ما با بخش خصوصی به این صورت است که 25 تا 30 درصد هزینه خدمات ارائه شده در بیمارستان ها را بیمه تکمیلی و مابقی را بیمه پایه پوشش می دهد. البته هدف اصلی ما ارائه خدمات به مردم با نرخ دولتی است یعنی بیشترین توجه به بیمه پایه است و بیمه تکمیلی قدم بعدی است.

بیشتر بخوانید  یونی زینک چه فوایدی برای بدن دارد؟

حریرچی با اشاره به اینکه اولین قرارداد وزارت بهداشت با بنیاد مستضعفان برای ساخت و تجهیز 5 بیمارستان در خرمشهر، آبادان و اهواز منعقد شد، افزود: هدف ما از اجرای این پروژه در مجموع خصوصی سازی نیست و نه افراد خارجی رشد نخواهند کرد. در عین حال تاکید اصلی ما بر ارائه خدمات مناسب در مناطق فقیرنشین است.

منبع: طبنا


دیدگاهتان را بنویسید