مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

4 نسخه آخر ابراهیم ریسی برای وزارت امور خارجه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



اگرچه تاکنون نام های متفاوتی برای پست وزیر خارجه معرفی شده است ، اما تصور می شود که یکی از چهار نفری که در زیر معرفی می کنیم احتمالاً وزیر خارجه جدید باشد.

1- حسین امیر عبدالهیان

حسین امیرعبدالهیان متولد 1343 در دامگان ، دارای دکترای روابط بین الملل از دانشگاه تهران و در حال حاضر دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل است. وی در پایان دولت محمود احمدی نژاد و همچنین در آغاز دولت حسن روحانی معاون وزیر خارجه در امور عربی و آفریقایی بود.

امیر عبدالهیان همچنین سوابق متعددی در اداره کل خلیج فارس و خاورمیانه در وزارت امور خارجه داشته است.

با توجه به مسئولیت فعلی و نحوه انجام مراسم افتتاحیه رئیس جدید منتخب مجلس شورای اسلامی ، به نظر می رسد امیر عبدالهیان مسئول هماهنگی و رسمی شدن حضور رهبران و مهمانان خارجی در این مراسم است.

2- بیل مکانیکی علی

علی باقری کنی متولد 1346 و فارغ التحصیل معارف و اقتصاد اسلامی از دانشگاه امام صادق (ع) ، در حال حاضر معاون روابط بین الملل وزیر و دبیر ستاد حقوق بشر در قوه قضائیه است. وی در دوران سعید جلیلی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی ، جلیلی را به عنوان معاون وزیر خارجه در امور خارجی و امنیت بین المللی و مذاکره کننده اصلی برنامه هسته ای ایران همراهی می کرد.

بیل مکانیکی همچنین معاون وزیر خارجه در امور اروپا و ایالات متحده در وزارت خارجه بود. کاوشگران همچنین در دو دیدار خارجی با سید ابراهیم رئیسی ، وزیران خارجه هند و قطر و به عنوان نماینده ارشد کمیته وین برای اجرای توافقنامه وین درباره منافع ملی برای سیاستگذاری آینده برجام ، با رئیس جمهور تازه انتخاب شده دیدار کردند.

بیشتر بخوانید  پخش زنده دسته حسینیه اعظم زنجان ۱۴۰۱

3- مهدی صفری

مهدی صفری یک دیپلمات کهنه کار است که در حال حاضر مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین است. سوابق سفری در اختیار سفارتخانه های ایران در چین ، روسیه و اتریش است.

صفری همچنین معاون وزیر امور خارجه در اروپا و آمریکای شمالی بود و نماینده کشور ما در مذاکرات رژیم حقوقی دریای خزر بود.

2- سید علی حسین تاش

سید علی حسینی تاش رئیس و مدرس سابق دانشگاه امام حسین (ع) بود و زمانی که علی لاریجانی مسئول پرونده هسته ای در کشور ما بود ، عضو تیم مذاکره کننده مهندسی هسته ای بود.

وی همچنین سابقه خدمت به عنوان معاون راهبردی شورای عالی امنیت ملی را دارد و بر اساس برخی گزارشات ، در حال حاضر دومین نماینده سید ابراهیم رئیسی در کمیته اجرای برجام است.

حسینی تاش یکی دیگر از مسئولیت های وزارت دفاع و مدیر موسسه آموزش و تحقیقات صنایع دفاعی است.

27215

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *