4 مشکلات خانواده ها در فصل ثبت نام دانش آموزان / مدارس دولتی “ظرفیت سازی” – اخبار فرهنگیان و مدارس – اخبار اجتماعی تسنیم


به گزارش خبرنگار اجتماعی آژانس تسنیم؛ سالهاست که مشکلات مربوط به ثبت نام دانش آموزان در مدارس تکرار می شود و تا به امروز مسئولان در دوره های مختلف نسخه ای برای درمان ارائه نداده اند.

تکرار این مشکلات باعث نگرانی و نگرانی خانواده ها از ثبت نام فرزندانشان در مدرسه در هر تابستان می شود. مراجعه های متعدد به دفاتر ثبت نام و مناطق آموزشی نیز نتایج مثبت کمتری داشته است.

به طور کلی ، می توان به 4 مشکل ثابت برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس اشاره کرد که هر تابستان تکرار می شود:

  1. شرایط ثبت نام در مدارس دولتی تعیین شده توسط آموزش و پرورش.
  2. عدم ثبت نام دانش آموزان در مدارس خانواده ، حتی در مدارس نزدیک به محل زندگی مردم ، به بهانه تمایز جغرافیایی طراحی شده توسط آموزش و پرورش که سالهاست انعطاف پذیر نیست.
  3. دریافت پول از خانواده هنگام ثبت نام در مدارس به بهانه های مختلف
  4. پر کردن ظرفیت مدارس دولتی و کاهش مدارس دولتی در مناطق مختلف پایتخت.

مشکل ثبت نام در خارج از کشور این واقعیت است که بیشتر افراد به صورت حضوری به اداره ثبت احوال مراجعه می کنند و نارضایتی گسترده ای از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در فصل ثبت نام وجود دارد که انرژی و انرژی زیادی را از خانواده ها می گیرد.

قول وزیر عملیات محقق نشد

وزیر آموزش و پرورش محسن هژیر میرزایی در جریان دفاع و رأی اعتماد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ، به مسئله مرزبندی جغرافیایی مدارس اشاره کرد و گفت: “توسعه مدارس دولتی و بهبود کیفیت آنها بخشی از من است. برنامه ها ، هر چند من مخالف مدارس غیردولتی نیستم. “اما من وظیفه دارم کیفیت مدارس دولتی را ارتقا دهم تا مردم قدرت انتخاب داشته باشند. ما باید با جو جغرافیایی آموزش و پرورش کنار بیاییم. وی افزود: در حال حاضر دانش آموزی در یك طرف خیابان نمی تواند در آن طرف خیابان به مدرسه برود زیرا قوانین منطقه بندی این اجازه را نمی دهد در حالی كه من معتقدم والدین باید بتوانند مدرسه فرزندان خود را انتخاب كنند.
مشکلی که از زمان روی کار آمدن هرگز مرتفع نشده است و خانواده ها همچنان هر تابستان با مشکلات ثبت نام مکرر روبرو می شوند و هیچ راه حل شناخته شده ای برای این مشکلات ظاهراً سطحی اما پنهان که باعث آرامش خانواده ها شده است وجود ندارد.

مشکل در ثبت نام الکترونیکی

امسال ، به گفته مقامات وزارت آموزش و پرورش ، ثبت نام مدارس به صورت الکترونیکی از طریق سیستم Pada (https://pada.medu.ir/) انجام می شود ، اما خانواده ها از این طریق با ثبت نام با مشکلات مختلفی روبرو شده اند ، بنابراین آنها به مدارس در شخص برای ادامه ثبت نام بعضی از مدارس نیز از ابتدا گفتند که ثبت نام الکترونیکی وجود ندارد و همه باید شخصاً ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید  سیاوش ایزدانی به باشگاه استقلال رفت/ بازیکن سابق آبی ها برمی گردد؟

برای مطالعه روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس ، به تعدادی از مدارس و مراکز ثبت نام در منطقه 8 تهران مراجعه کردیم ، اکثر خانواده هایی که به اداره ثبت نام مراجعه می کنند ، مشکلات مشابهی دارند و وقتی صحبت از مدارس دولتی است ، به آنها گفته می شود “ظرفیت کامل است”.

به محض ورود به اداره ثبت نام ، یک لیست خانه به خانه تنظیم شده است تا مشتریان را از ظرفیت کامل مدارس دولتی آگاه سازد و اطمینان حاصل کند که هیچ درخواستی برای ثبت نام ارائه نمی شود.

مدارس دولتی ، وزارت آموزش و پرورش ، دانش آموزان ،

ظرفیت تکمیل!

مادری که برای ثبت فرزند خود در کلاس هفتم به یکی از مدارس دولتی تهران در کلاس هشتم مراجعه کرده و با حکمی از سوی مدیر مدرسه مبنی بر اینکه ظرفیت کامل است و امکان ثبت نام ندارد روبرو شده است ، گفت: من به دفتر آمدم برای ثبت. اما آنها می گویند که فرزند من باید با ظرفیت خالی به مدرسه دیگری برود ، این مدرسه با محل زندگی ما بسیار فاصله دارد. من از محله دیگری به منطقه 8 آمدم و مدرسه در منطقه زندگی من که می روم می گوید: “ظرفیت کامل است و ما دانش آموزان مدارسی را که آموزش و پرورش به ما ارائه کرده است ثبت نام می کنیم.”

پدر دیگری که در تلاش است دخترش را در کلاس هفتم ثبت نام کند و با ثبت نام در انظار عمومی بحث می کند ، گفت: “پسرم تا کلاس ششم به مدرسه غیر دولتی رفت اما به دلیل افزایش هزینه ها تصمیم گرفتم او را به دبیرستان راهنمایی کنم.” مدرسه. ضبط کنید و بگویید ظرفیت تکمیل دارد ، بنابراین اکنون وظیفه ما چیست؟ آیا فرزند من باید تحصیل را رها کند؟!

دو کلاس مدرسه را نقاشی کنید ، ثبت نام کنید

مادر دیگری که به همراه پسرش به اداره ثبت احوال مراجعه کرده با مشکلی مشابه سایر افراد مواجه شده و ظرفیت مدارس دولتی را پر می کند! وی گفت: “ما محل اقامت خود را تغییر دادیم و به خانه جدیدی منتقل شدیم ، اما ظرفیت مدرسه محدود است.” آنها می گویند: “اگر می خواهید ثبت نام کنید ، دو کلاس مدرسه برای ثبت نام ترسیم کنید” ، زیرا درست است که ما در ثبت نام در مدارس دولتی این همه مشکل داریم.

وزارت آموزش و پرورش می گوید پرداخت هر مبلغی به مدارس دولتی داوطلبانه است و اجباری نیست ، اما در واقع بسیاری از مدارس دولتی شرط گذراندن دو گلوگاه را هنگام ثبت نام و ارسال ریزنمرات تعیین کرده اند ، مشروط به پرداخت اجباری. این به ویژه شیوع دارد در مناطق پر جمعیت شهری و وزارت آموزش و پرورش اقدامی غیر از صدور اطلاعیه و پیوند تحقیقات با شکایات والدین انجام نداده است.

بیشتر بخوانید  کلاهبرداری از کارت بانکی در پمپ بنزین؛ این هشدار را جدی بگیرید

در همین راستا ، مادری که فرزند خود را در مدرسه ای در منطقه 14 تهران ثبت نام کرد ، اعلام کرد که هنگام ثبت نام در مدرسه برای تهیه لباس فرم ، 400 هزار تن دریافت کرده است و پرسید که چگونه مسئولان گفته اند هنگام ثبت نام پول دریافت نمی کنند؟

مشکلات ثبت نام در مدارس سرپرستی یکی دیگر از مشکلاتی است که خانواده های نیاز به تحصیلات بالاتر از خانواده های خارج از مدرسه گفته اند.

در مدارس دولتی و در مدارس غیر دولتی یک منطقه اجباری را انتخاب کنید

انتخاب رشته تحصیلی مشکل دیگری است که خانواده های دانش آموزان پایه نهم با آن دست و پنجه نرم می کنند. پدری که می خواهد فرزندش به علوم انسانی برود و نمره لازم را برای انتخاب این رشته کسب کرده است می گوید: ریاضیات و حرفه او به عنوان اولویت “A” در نظر گرفته می شود و علوم انسانی و فنی و حرفه ای به عنوان اولویت “B” برای دخترم ، در حالی که طبق قانون او نمره متوسطی دریافت کرده و می تواند رشته انسانی را انتخاب کند. به نظر می رسد که آموزش ، صرف نظر از علاقه و استعداد دانش آموزان ، و تنها بر اساس ظرفیت و امکانات موجود در اختیار خود ، زمینه تحصیل دانش آموزان را تعیین می کند و از آنجا که اکنون در ریاضیات و حرفه ای کمترین محبوبیت را در بین دانش آموزان دارد. آموزش ، آنها را در اولویت “A” قرار می دهند. دانشجو نیاز به ثبت نام دارد. جالب اینجاست که در مدارس غیردولتی ثبت نام نامحدود دانش آموزان در هر منطقه ای که انتخاب کنند وجود دارد و این اجبار دانش آموزان مدارس دولتی برای انتخاب منطقه مشخص شده توسط آموزش و پرورش بازار مدارس غیر دولتی را گسترش می دهد.

پدر ادامه می دهد: ثبت نام الکترونیکی سیستم Pada دشوار است و دانش آموزان نمی توانند وارد سیستم شوند و ظاهراً فرم راهنمای آموزشی بارگذاری نشده است. متأسفانه ، سیستم Sida و Pada فقط برای برهم زدن اعصاب خانواده ها ، دانش آموزان ، مدیران و دستیاران برنامه ریزی مدارس است.

مشکلات مربوط به ثبت نام از نظر آموزش و پرورش

رضوان حکیم زاده ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، درباره گزارش هایی که کارکنان ثبت نام تاکنون در مورد مشکلات ثبت نام ثبت کرده اند ، گفت: اولین مشکل ثبت الکترونیکی در سیستم Pada است ، اما این یک مشکل طبیعی است زیرا سیستم برای اولین بار استفاده می شود

مشکل دوم که یکی از چالش های فصل ثبت نام است ، تمایل خانواده ها برای ثبت نام در مدارس خارج از مرزها است که این نیز به دلیل تنوع مدارس است و چون ظرفیت مدارس محدود است ، این امر باعث می شود خانواده ها به این مدارس مراجعه کنند. ضبط و تبادل.

بیشتر بخوانید  سیگنال پشت خطی هرات به قیمت دلار

وزیر آموزش و پرورش: خانواده ها نباید نگران باشند

محسن هادیمیرزی وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره مشکلات ثبت نام در مدارس و پر کردن ظرفیت مدارس دولتی گفت: “هیچ خانواده ای نباید نگران باشد زیرا ما برای همه دانش آموزان آماده کرده ایم ، در سیستم ثبت نام (پادا) امکان انتخاب چندین مدرسه وجود دارد ، اگرچه ظرفیت برخی از مدارس باید زودتر تکمیل شود ، ما این روند را رصد می کنیم و جای خالی تمام دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس وجود دارد. در صورت وجود ظرفیت ، خانواده های تحصیل شده در مدارس دولتی به مدارس دیگر ارجاع می شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس دولتی در زمینه زندگی خانوادگی نیز ظرفیت تکمیل دارند ، خاطرنشان کرد: ظرفیت مدارس شناخته شده است ، یعنی آنها می دانند چه تعداد نفر می توانند ثبت نام کنند ، امسال ثبت نام مدارس الکترونیکی است و امکان نفوذ به حداقل می رسد. ثبت نام دانش آموزان متناسب با ظرفیت مدرسه انجام می شود و افزایش ظرفیت مدرسه تنها در صورت کافی بودن تعداد کلاس ها امکان پذیر است. “طبق آیین نامه ، تعداد دانش آموزان در هر کلاس مشخص است و افزایش جمعیت کلاس تا حد زیادی امکان پذیر نیست ، زیرا دانش آموزان در محروم هستند.”

مشکل ثبت نام در مدارس هر ساله تکرار می شود و فرایند فرسایشی را برای خانواده هایی که با این مشکلات روبرو هستند ایجاد می کند ، این مشکلات به ظاهر کوچک از نظر مربیان و برگزارکنندگان ، بیشترین نارضایتی از این مجموعه را به همراه داشته است.

پیش از این ، نادر برزگر ، یکی از کارشناسان ارزیابی نتایج و پاسخ به شکایات در یکی از مناطق آموزشی تهران ، به تسنیم گفته بود: “اولویت اول در دولت آینده باید حل مشکلاتی باشد که مردم با آن روبرو هستند ، به عنوان مثال انتخاب یک تیمی متشکل از کارشناسان مجرب “به واحدهای شکایت و پاسخگویی به آموزش بروید و مشکلاتی را که مردم از آنها شکایت کرده اند شناسایی کنید و راه حل فوری برای این مشکلات پیدا کنید تا مردم و مدارس تا حدی آرام شوند و سپس به ساختار محتوا بروند.

به نظر می رسد وزیر و مسئولان آموزش و پرورش دولت آینده برای بازگرداندن آرامش به خانواده ها ، باید این مسئله را جدی تر بگیرند ، زیرا بخش مهمی از احساس آرامش مردم از مدرسه آغاز می شود.

انتهای پیام / +

دیدگاهتان را بنویسید