4 مرکز سمینار در استان قزوین ایجاد می شود



به گزارش ایرنا محسن مددی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت ، کارآفرینی و آموزش فنی حرفه ای با بیان اینکه 26 آگوست به عنوان روز ملی کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای ثبت شده است ، افزود: در همین راستا ، این دفتر در تمام هفته برنامه های مختلف فرهنگی مربوط به این روز را انجام می دهد.
وی با اشاره به هفته ملی مهارت یادآور شد: افزایش مهارت آموزی در بین افراد مختلف جامعه مهمترین رسالت فنی و حرفه ای است و به عبارت دیگر این سازمان اساس و مبنای اصلی ایجاد اشتغال در كشور است.
مددی گفت: در حال حاضر 10 مرکز دولتی و 163 مرکز آموزش فنی و حرفه ای خصوصی و رایگان در استان قزوین وجود دارد که دارای 55 سمینار مهارت مختلف در مرکز دولت از جمله تراشکاری ، فناوری اطلاعات ، صنایع دستی و کشاورزی با مهارت های یادگیری ویژه هستند.
وی با اشاره به اهمیت بخش آموزش برای ایجاد اشتغال پایدار ، افزود: آموزش های فنی و حرفه ای بر اساس استانداردهای بین المللی و مدرن ارائه می شود و شرکت کنندگان در این دوره ها نیز گواهی صلاحیت حرفه ای دریافت می کنند.
مددی افزود: از ابتدای امسال مدارس رایگان استان 184 هزار و 477 ساعت مهارت آموزی برای مهارت جویان ارائه كرده اند كه از این تعداد 156 هزار و 252 ساعت برای بانوان و 28 هزار و 225 ساعت برای مردان است.
این مقام مسئول ادامه داد: در این مدت 3518 نفر نیز با شرکت در دوره های آموزشی در زمینه های لازم جامعه و بازار کار مهارت کسب کردند. بیش از نیمی از آموزش مهارت ها مربوط به کارگاه ها یا آموزشگاه های فنی و حرفه ای دولتی ثابت در استان است. “
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین با بیان اینکه قسمت قابل توجهی از آموزش مهارتهای سازمان فنی و حرفه ای به زندانها و پادگانها اختصاص دارد ، افزود: در این راستا 22967 نفر در زندانها و 42357 نفر سربازان فراهم شده است
وی تاکید کرد: اداره آموزش فنی و حرفه ای موفق به ایجاد اشتغال خوب در بین افراد جویای کار شده و در روستاها 430 نفر در خانه و کشاورزی ، 750 نفر در صنایع و اصناف ، 30 نفر در دانشگاه ها ، 52 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش مراقبت های اجتماعی ، آشنا به مهارت های فنی و حرفه ای.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خدمات فرهنگی ، هنری و آموزشی را به دانش آموزان و اقشار مختلف جامعه در سراسر استان قزوین ارائه می دهد.
آموزش دارای 480 میزبان ، 688 دانشجو کارو دانش ، 65 فارغ التحصیل دانشگاه ، 10 جامعه آسیب دیده اجتماعی و 20 فرد معلول از دیگر فعالیت های آموزشی این دفتر در سال جاری است.
مددی گفت: این آموزش ها از جمله تعهدات آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین در سال جاری است و به صورت رایگان برای جامعه هدف و متقاضیان انجام شده است.

بیشتر بخوانید  با این رژیم لاغری چربی هاتو سه سوته آب کن

امسال سه میلیارد حجم وام برای توسعه و تجهیز مراکز فنی و حرفه ای در استان اعطا شده است
مدیر فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: امسال بیش از سه میلیارد تن وام برای توسعه و تجهیز مراکز فنی و حرفه ای استان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: سال گذشته بودجه یک و نیم میلیاردی از بودجه استان و یک میلیارد تن از بودجه ملی برای تجهیز دانشکده های حرفه ای استان قزوین اختصاص یافت که امسال در کمیته برنامه ریزی شهری زمینه افزایش استانها فراهم شد منابع مالی.
مددی افزود: به دلیل تکثیر کرونا ، بسیاری از مدارس فنی و حرفه ای آسیب دیده اند که بیش از 70 درصد مدارس از امکانات کرونا بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: همچنین برای سال 1400 ، طبق مکاتبه ای که استاندار قزوین برای 110 مدرسه آسیب دیده توسط تاج داشته است ، وام نزدیک به یک میلیارد تن تسهیلات با سود 4 درصد و مقدار وام حداقل 10 میلیون تن در فاز اول. “ای.
این مقام مسئول مهمترین فعالیت این سازمان در سال جاری را توجه به آموزش در بخش صنایع دانست و افزود: در این راستا تفاهم نامه ای با اتاق بازرگانی ، خانه صنعت و معدن و سازمان نظام مهندسی. و بعضی از امتحانات صنعت و ساخت را پشت سر گذاشت.
وی یادآور شد: به مناسبت هفته ملی مهارت در قزوین ، این مسابقات ورزشی در 5 استان برگزار می شود و یک مسابقه آشپز آشپزی از ترکیه نیز در قزوین برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید