4 علامت مهم امیکرون در کودکان را بشناسید / پروتکل های درمانی تاج در کودکان چیست؟



رئیس مرکز پزشکی کودکان تهران در خصوص افزایش میزان ایمکرون در کودکان گفت: توصیه می کنم نماینده بیمارستان کودکان در جلسات کمیسیون های تصمیم گیری سلامت کودکان با حضور کارشناسان بهداشت و درمان حضور یابد. کارشناسان مدرسه.» فعالیت مدرسه محدود نمی شود و آن اقدام ناگهانی باعث ادامه پیک نمی شود.

دکتر رضا شروین بدو، رئیس مرکز پزشکی کودکان تهران با اشاره به اینکه همچنان در اوج کووید 19 در کودکان هستیم، گفت: تعداد بیماران زیاد است. در این بین، اگرچه اکثر افراد به صورت سرپایی درمان می‌شوند، اما تعداد بستری‌ها قابل توجه است، به طوری که دو بخش و دو بخش مراقبت‌های ویژه را برای کووید 19 اختصاص داده‌ایم. به طور کلی روزانه حدود 150 تا 200 بیمار سرپایی و حدود 10 تا 15 بیمار جدید داریم. همچنین تعداد بستری ها نسبت به پیک قبلی دو برابر شده است.

وی افزود: هم اکنون حدود 70 کودک بیمار داریم که 20 نفر از آنها در مراقبت های ویژه هستند. علائم غالب در کودکان تب، سرفه، آبله و برخی علائم گوارشی است. بیماری عروق کرونر در کودکان مبتلا به بیماری زمینه ای شدیدتر است، اما اکثر کودکان برای درمان سرپایی ترخیص می شوند و درصد کمی در بیمارستان بستری می شوند.

این متخصص مغز و اعصاب اطفال تاکید کرد: در مرکز ما از نوزاد تا نوجوان مراجعه و بستری می کنیم اما حداکثر تعداد بیماران از 2 تا 4 سال است.

وی در خصوص پروتکل درمان عروق کرونر در کودکان گفت: در اکثر موارد درمان حمایتی و در موارد نادر تزریق رامدسیور انجام می شود. طول دوره نقاهت کودک به شرایط مختلفی از جمله وجود بیماری زمینه ای عروق کرونر قلب نیز بستگی دارد.

بیشتر بخوانید  مشاهده قوچ سالخورده تک‌شاخ در طبیعت ایران / فیلم -

وی با بیان اینکه مرکز اطفال یک بیمارستان مرجع است، گفت: به همین دلیل به کودکان مبتلا به بیماری های عروق کرونر قلب و کودکان مبتلا به سایر بیماری ها خدمات ارائه می دهیم و باید دو موضوع را همزمان مدیریت کنیم. ما در حال حاضر کمبود تخت نداریم، اما این واقعیت که دو بخش مراقبت‌های ویژه خود را به کووید 19 اختصاص داده‌ایم نشان می‌دهد که بسیاری از کارهایی که به صورت انتخابی در مرکز انجام داده‌ایم محدود است و آن هم در شرایط پیش از کرونا. امیدوارم در مدیریت شرایط مشکلی نداشته باشیم.

شروین بدو تاکید کرد: توصیه می کنم در کمیسیون های تصمیم گیری در مورد سلامت کودکان با حضور کارشناسان بهداشت و کارشناسان مدرسه نماینده بیمارستان کودکان حضور داشته باشد تا تصمیم گیری شود که هر دو فعالیت آموزشی مدرسه نباشد. اقدام محدود و ناگهانی باعث عاقبت می شود. پیک نکنید. بهترین راه برای اقدام، برگزاری جلسات تخصصی است.

وی در پایان گفت: پیش بینی وضعیت در روزهای آینده سخت است اما با پایان واکسیناسیون و رعایت توصیه های بهداشتی امیدوارم مشکلات جدی تری نداشته باشیم و کاهش داشته باشیم. بستری شدن کودکان در بیمارستان در دو هفته آینده.” البته اگر مجبور بودیم از این ظرفیت استفاده کنیم، اکنون در حال تجهیز سومین بخش مراقبت های ویژه هستیم، اما این به قیمت محدود کردن سایر خدمات مرکز طبی کودکان است.

دیدگاهتان را بنویسید