4 شرط مهم دریافت وام ترک اعتیاد بهزیستی+ جزئیات و نحوه ثبت نام



وام بهزیستی برای ترک اعتیاد


سازمان بهزیستی برای بهبود یافتگان از اعتیاد وام 50 میلیونی در نظر گرفته است. این وام تحت عنوان وام معتادان بهزیستی تحت شرایطی در اختیار بهبودیافتگان از اعتیاد قرار خواهد گرفت


بر اساس اعلام معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ، زنان و مردانی که از دام اعتیاد رهایی یافته و در مسیر بهبودی هستند می توانند از وام ۵۰ میلیونی معتادان بهبودیافته برخوردار شوند.


این وام برای خوداشتغالی معتادان بهبودیافته در نظر گرفته شده است. شرایط وام معتادان بهبود یافته را در این گزارش اعلام خواهیم کرد .

حتماً بخوانید:


همچنین سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله به معتادانی که یک سال از پاکی و بهبودی آنها گذشته باشد، خبر داد.


شرایط وام ترک اعتیاد بهزیستی 1400


رضوان مدنی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به افرادی که ترک اعتیاد کنند، وام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله پرداخت می‌کند.


شرایط این وام عبارتند از :


  1. حتما باید حداقل یک سال از پاکی فرد گذشته باشد، طی این مدت سه بار تست دهد و هر سه بار، تست منفی باشد.

  2. نباید این افراد بیمه تامین اجتماعی و کمیته امداد نداشته باشند.

  3. لازم است از سوی مراکز مجاز سازمان بهزیستی گواهی بهبودی (ترک و درمان اعتیاد) دریافت کنند.

  4. افراد مذکور گواهی حضور در جلسات مشاوره مراکز ترک و تهیه درمانگر برای سلامت جسمی و روانی نیز باید داشته باشند.


سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه علاوه بر وام، ۲۳ درصد سهم حق بیمه کارفرمایی یا خویش فرمایی را هم تامین می‌کنیم گفت: سازمان بهزیستی تا ۵ سال حق بیمه کارفرما یا خویش فرمایی را هم پرداخت می‌کند.


وام معتادان، شرایط وام معتادان بهبودیافته، وام معتادان بهزیستی


سود وام ترک اعتیاد چقدر است ؟


اگر کسی پس از بهبودی و رهایی از اعتیاد بخواهد به صورت فردی اشتغال ایجاد کند می‌تواند وام را به صورت شخصی دریافت و اگر افرادی بخواهند به صورت کار فرمایی، مبحث اشتغال را پیش بیرند، به نسبت هر یک از افراد ۵۰ میلیون وام با سود ۱۴ درصد در اختیارشان قرار داده می‌شود، چرا که کارفرما باید به صورت کامل بیمه و حقوق اداره کار را برای افراد در نظر بگیرد.


او با اشاره به پیش‌بینی بودجه‌ای برای خدمات مشاوره‌ای مراکز مشاوره در لایحه بودجه سال آینده، گفت: مشاوره برای برخی خانواده لازم است و از طرفی هزینه‌های زیادی دارد که با رایزنی‌های انجام شده امیدواریم که مشاوره‌های مراکز تحت پوشش بیمه‌های مختلف قرار بگیرند.


ثبت نام وام معتادان بهبود یافته


برای ثبت نام وام ترک اعتیاد ، افرادی که شرایط فوق را دارند می توانند به معاونت مشارکت های اداره کل بهزیستی تهران مراجعه کرده و ثبت نام کنند .


سامانه ای برای درج اطلاعات معتادین با همکاری وزارت بهداشت با نام سامانه ایداتیس ایجاد گردیده است که پرونده بیماران معتاد در بصورت الکترونیکی در آن ثبت می شود.


در این سامانه تمامی اطلاعات شخص تحت درمان به صورت محرمانه ثبت شده و پزشک معالج می توانند این اطلاعات را در اختیار داشته باشد.


وی ادامه داد: این سامانه مستقیما از طریق لینک مربوطه به وزارت متبوع وصل شده و برنامه دارویی بدون نام بیمار وارد لینک وزارت بهداشت می شود و بیمار می تواند توسط شماره ای که دریافت می کند در سراسر کشور به پرونده خود دسترسی داشته باشد.


برای ورود به سایت ثبت اطلاعات معتادان اینجا کلیک کنید


بر اساس اعلام مدیرکل بهزیستی استان همدان سال گذشته در بحث اشتغالزایی ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کل حوزه‌ها داشتیم که امسال به صد میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده که از این مبلغ در سال گذشته به ۳۱۲ نفر از افرادی که اعتیاد خود را ترک کردند در مجموع ۱۷ میلیارد تومان یعنی به هر نفر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد دادیم که این مبلغ در سال جاری به صد میلیون تومان رسیده است.


خبر خوش دیگر نیز اینکه تسهیلات مشابه دیگری به کارفرمایانی که افراد درمان شده اعتیاد را به خدمت می گیرند تعلق خواهد گرفت .این تسهیلات هم می تواند کارفرمایان را تشویق به استفاده از نیروهای انسانی بکند که بعضا بسیاری از آنها برای خود مهارت و دانش حرفه ای دارند که به واسطه اعتیاد از آن فاصله گرفته اند.


معاون سازمان بهزیستی در آذر ماه 99 گفت به دنبال رایزنی با مجلس برای افزایش بودجه این سازمان در سال ۱۴۰۰ و حمایت بیشتر از معتادان هستیم.


درمانی که برای افراد معتاد در جامعه انجام می‌شود تحت پوشش مراکز جامعه درمان و بازتوانی اعتیاد است و قطعا مدارک لازم برای وام ترک اعتیاد باید مطابق با مستندات لازم و ثبت در سامانه باشد.


افراد معتاد در ۱۵ روز اول سم زدایی و پس از سه ماه و نیم اقامت در این مراکز تحت پوشش جنبه‌های دیگر درمان قرار می‌گیرند.


درمان این افراد از ابعاد مختلف همچون روانشناسی، جامعه شناسی، مددکاری وآموزش اشتغال با کمک کادر درمان و در کنار خانواده‌هایشان انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید  تصاویری از کنسرت فرزاد فرزین در حضور بازیگران و خوانندگان / اسفند 92

دیدگاهتان را بنویسید