4 دلیل اصلی ضربه زدن به دست هنگام خواب


نوزادان معمولا قبل از خواب مشت های خود را گره می کنند، سپس بدن خود را رها می کنند و بعد از خواب مشت های خود را باز می کنند. اما ما بزرگترها چطور؟ چرا برخی از ما هنگام خواب به دستان خود سیلی می زنیم؟ شاید به خاطر خوابی باشد که ما داریم، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که باعث می‌شود هنگام خواب دست‌هایمان را به هم ببندند. در این مقاله شما را به بررسی این موضوع دعوت می کنیم. در نهایت، در اینجا شش راه موثر برای جلوگیری از مشت زدن در هنگام خواب آورده شده است. با ما بمان.

دلایلی برای کنترل خواب

خبر خوب این است که در بیشتر مواقع، سیلی زدن به دست در خواب کاملاً طبیعی است. در بیشتر موارد، تنها علت ناراحتی در بیدار شدن است، نه خوابیدن. مغز انسان احساسات را پردازش می کند و خاطرات روز را در طول خواب ذخیره می کند. بنابراین، اگر روز پر استرسی دارید، دیدن یک رویای پر جنب و جوش (مثلاً خواب دیدن، جنگیدن یا تعقیب شما) و بیدار شدن با مشت گره کرده کاملاً طبیعی است.
اما اگر این رفتار تکرار شد و با درد و تورم در دست از خواب بیدار شدید، باید به دنبال علل دیگر باشید. دلایلی که می تواند بر شکستگی دست در خواب تأثیر بگذارد عبارتند از:


مشت کردن دست ها در خواب

1. اضطراب یا استرس عاطفی

استرس یکی از دلایل گره کردن مشت ها در خواب است. تئوری های اخیر رابطه ای بین فشردن و فشردن دندان ها پیدا کرده اند. مطالعات نشان داده‌اند که هر دو رفتار قشر حرکتی مغز را فعال می‌کنند و بیش از 70 درصد کشیدن دندان در دوره‌های استرس و اضطراب اتفاق می‌افتد. بنابراین، اگر شاهد دوره های طولانی فشردن و فشار دادن دندان های خود هستید، باید میزان فشار و استرس را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید  مخملک: علائم، درمان و عوارض

2. مبارزه فیزیکی، فشار یا درد

شاید ورزش هایی مثل وزنه برداری انجام می دادید یا کمرتان تازه شروع به درد می کرد. با این حال، درد، فشار یا فعالیت بدنی می تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم در دست ها ظاهر شود.
به تغییرات جدید در زندگی خود توجه کنید. این تغییرات ممکن است بر فشرده سازی مشت تأثیر گذاشته باشد. اگر فعالیت بدنی شما افزایش یافته است، حتماً آب فراوان بنوشید. زیرا کمبود آب در بدن می تواند باعث گرفتگی عضلات شود.

3. برخی داروها

داروهای کاهش دهنده کلسترول می توانند باعث درد و گرفتگی عضلات شوند. این عارضه به دلیل افزایش کراتین در جریان خون ایجاد می شود و در خانم ها بیشتر دیده می شود.
داروهای ضد افسردگی نیز می توانند باعث درد مفاصل و عضلات شوند. اگر اخیراً تغییراتی در داروهای شما ایجاد شده است، این تغییرات ممکن است دلیلی برای فشار دادن دستان شما در خواب باشد.

4. بیماری های نهفته

صرع، آرتریت روماتوئید و اسکیزوفرنی همگی با مشت‌بازی مرتبط هستند و می‌توانند باعث خواب یا بیداری شوند. اگرچه فشار دادن دندان ها با آپنه خواب مرتبط است، اما هیچ ارتباطی بین آپنه خواب و ضرب و شتم یافت نشده است.

راه هایی برای جلوگیری از ضربه زدن به دست در خواب

آنها هنوز در این زمینه در حال تحقیق هستند، اما در حال حاضر می توانید علائم مشت های گره کرده در خواب را در چند مرحله کوچک کاهش دهید.


1. تغییرات را بنویسید

در مورد تمام تغییراتی که در سلامتی شما اتفاق می افتد کنجکاو باشید. سعی کنید با دقت فکر کنید و ببینید از چه زمانی دستان شما شروع به ضربان کردند و آیا تغییرات خاصی در رژیم غذایی، داروها یا سایر عادات روزانه شما در آن زمان وجود داشت یا خیر.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد بیماری راشیتیسم (نرمی استخوان)


2. استرس را کاهش دهید

کاهش استرس کلید کاهش درد شدید است. سعی کنید قبل از خواب ذهن خود را آرام کنید. مدیتیشن، تنفس عمیق، موسیقی آرام بخش یا دوش آب گرم را امتحان کنید.


چرا بعضی ها در خواب دست می زنند؟


3. محرک ها را کاهش دهید

این روزها سعی کنید مصرف کافئین، نیکوتین و شکر را کاهش دهید.


4. منیزیم را امتحان کنید

منیزیم یک درمان آرامش بخش طبیعی عضلات است که می تواند گرفتگی و سفتی عضلات را کاهش دهد. با پزشک خود صحبت کنید تا دوز مناسب را بیابید و مطمئن شوید که با سایر داروهای شما تداخلی ندارد.


5. آب کافی بنوشید

کم آبی می تواند باعث گرفتگی عضلات شود. پس حتما نوشیدنی های آب و الکترولیتی بنوشید. فقط مطمئن شوید که شب ها آب کمتری می نوشید تا مجبور نباشید چند بار برای دستشویی رفتن از خواب بیدار شوید.


6. جسم را در دست بگیرید

هنگام خواب، برخی از افراد با گرفتن چیزی در دست، کمی استراحت می کنند. هنگام خواب چیزی مانند یک توپ فشاری یا یک بالش کوچک را در دستان خود نگه دارید.


آیا دست دادن در خواب برای ما خوب است؟

نکات مثبتی در این مورد وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. تحقیقات نشان داده است که فشار دادن مشت ها در خواب می تواند به ما کمک کند ناراحتی های جسمی یا روحی را بهتر کنترل کنیم و حتی به ما احساس کنترل و قدرت بدهد.
گاهی اوقات تغییرات فیزیکی زیادی با مشکلات روحی همراه است. کنترل خلق و خو و استرس نه تنها برای سلامت جسمانی شما مفید است، بلکه می تواند از بسیاری از بیماری ها نیز پیشگیری کند. بنابراین راه های غلبه بر اضطراب و مدیریت استرس را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا از مزایای جسمی و روحی بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید  چرا رگ های قلب بسته می شود ؟


دیدگاهتان را بنویسید