4 خودروی جدید چینی در بازار ایران / قیمت و عکس


به گزارش سلام نو به نقل از فراار، نمایشگاه خودرو تهران پس از سه سال وقفه چهار روزه (از 27 تا 20 اردیبهشت ماه) با حضور 50 شرکت تولیدی و خدماتی خودرو آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه همچنین چهارده وسیله نقلیه جدید شامل لیموزین، کراس اوور و تراکتور سنگین و سبک سنگین ارائه شد که پیش از این در گزارش های ویژه به برخی از آنها پرداخته ایم. اما امروز در نمایشگاه خودرو تهران چهار خودروی جدید چینی را معرفی خواهیم کرد که احتمالا امسال توسط خودروسازان مونتاژ شده و وارد سبد فروش می شوند.

ماشین اول هایما 7X است. مینی ون ارائه شده توسط ایران خودرو. محصول بعدی روجیانگ X5 است که ماموت برندی با برند ماموت قصد دارد این کراس اوور را با نام تیارا روانه بازار کند.

دو خودروی دیگر پیکاپ آرتیستون و پیکاپ کلوت هستند که به ترتیب دارای موتور آمیکو و بریک هستند.

هایما 7 ایکس ایران خودرو

ایران خودرو ده سال است که محصولات برند چینی هایما را در ایران مونتاژ می کند. اکنون پیراهن‌های آبی مخصوص جاده قصد دارند مینی‌ون لوکس 7X را در سال جاری مونتاژ و تحویل دهند. این در حالی است که در سال های اخیر چندین خودروساز دولتی و خصوصی در ایران جرات مونتاژ یک مینی ون را داشته اند. دلیلش هم روشن است. خریداران ایرانی از این سری خودروها راضی نیستند. اما ایران خودرو ریسک این حادثه را پذیرفته و انتظار دارد با مینی ون هایما ۷ ایکس این طلسم را بشکند.

همه چیز درباره چهار خودروی چینی در بازار ایران در سال 1401

طراحی بیرونی و داخلی این مینی ون نسبت به سایر رقبا متفاوت و جذاب تر است. از نظر نمای جلو، شکل جلوپنجره و چراغ ها بر زیبایی و یکپارچگی خودرو افزوده است. در فضای داخلی نیز طراحان تلاش کردند تا کابینی مجلل و مدرن ارائه دهند و البته موفق هم شدند. استفاده از چرم مصنوعی قهوه ای و نوارهای مشکی در طراحی داخلی، استفاده از خوشه دیجیتال یکپارچه و سیستم چندرسانه ای از اقدامات موفق طراحان است.

بیشتر بخوانید  عزاداری لاله اسکندری در روز تولد پدرش

در مورد قسمت فنی این مینی ون، ایران خودرو اعلام کرد که هایما 7X از موتور 1.6 لیتری توربوشارژ GDI بهره می برد که قادر است 192 اسب بخار قدرت با 293 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

قیمت این خودرو هنوز مشخص نیست و رقیبی در کلاس MPV وجود ندارد. اما با بررسی قیمت این مینی ون در چین می توان به مرز قیمت رسید. هایما 7X در حال حاضر بین 125800 یوان تا 149800 یوان در چین قیمت دارد. معادل دلاری این مینی ون 18600 تا 22138 دلار است و با اسکناس دلاری 30500 تومانی بین 567 میلیون تومان تا 675 میلیون تومان برای خریدار هزینه دارد. اما بعید به نظر می رسد که ایران خودرو قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان برای این مینی ون در نظر بگیرد.

کراس اوور تیارا; خرابی موتور

Pause Engine نیز در ماه های اخیر تست فنی موتور سیکلت روجیانگ X5 را آغاز کرده است و حالا می خواهد این کراس اوور سایز متوسط ​​را با نام تیارا و برند خود روانه بازار کند. طراحی این خودرو در نمای جلو با جلوپنجره بزرگ، چراغ های ال ای دی، سپر با خطوط تیز زیبا به نظر می رسد. در طراحی داخلی و طراحی کنسول مرکزی، کنترل پنل و قسمت جلویی از مواد خام نرم استفاده شده است تا بر کابین تیارای لوکس تاکید شود.

همه چیز درباره چهار خودروی چینی در بازار ایران در سال 1401

این کراس اوور مجهز به موتور 1.5 لیتری توربو است و می تواند حداکثر قدرت 155 اسب بخار را با 215 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نیرو نیز از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

بیشتر بخوانید  متولیان فرهنگ در استان مرکزی باید ازدواج آسان را برای جوانان ترویج دهند - خبر مرکزی - اخبار استان تسنیم

البته تیارا رقبای سرسختی در ایران دارد و برای کسب سهم بازار در کراس اوور سایز متوسط ​​باید با خودروهایی مانند لاماری اما، فیدلیتی پرایم و فینیکس تیگو 7 پرو رقابت کند. از نظر قیمت نیز کراس اوور بریک موتور جدید احتمالا با رقمی بین 950 تا 1 میلیارد تومان عرضه می شود.

پیکاپ آمیکو آرتیستون

پس از عرضه پیکاپ اسن، آمیکو در حال آماده سازی برای عرضه پیکاپ دیگری به نام آرتیستون است. این پیکاپ متعلق به شرکت چینی ZKS Auto است و با مدل G9 در این کشور به فروش می رسد. در واقع آمیکو با معرفی Artiston با Clout Pause Pickup رقابت خواهد کرد.

همه چیز درباره چهار خودروی چینی در بازار ایران در سال 1401

طراحی این پیکاپ مدل دو خودروی آمریکایی شورولت سیلورادو و فورد F-150 است. در جلو، همه چیز شبیه شورلت سیلورادو است و در عقب، طراحی به فورد F-150 نزدیکتر است.

آمیکو آرتیستون از موتور قدرتمند 2.4 لیتری میتسوبیشی بهره می برد و توانایی تولید 215 اسب بخار قدرت با 320 نیوتن متر گشتاور را دارد. محرکی که وانت آمیکو جدید را به یکی از قدرتمندترین پیکاپ های چینی در بازار ایران تبدیل می کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با امکان تعویض دنده دستی به تمامی چرخه ها منتقل می شود.

در مورد قیمت، آمیکو هنوز چیزی اعلام نکرده است. اما با توجه به قیمت یک میلیارد و 300 میلیون تومانی، احتمالاً آمیکو آسنا، آرتیستون نیز در همین رتبه قرار خواهند گرفت.

خرابی موتور با بالابر اتوماتیک کلاچ

کلاچ اتوماتیک که بیشتر با نام دیون وی 5 شناخته می شود دارای موتور 2.4 لیتری میتسوبیشی با کد 4K22D40 و همچنین رقیب سرسخت آن در آمیکو است. قدرت ها یکسان است و موتور 215 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

بیشتر بخوانید  کلاه گیس ، قسمت بیست و دو؛ پایان بد سریال بد

همه چیز درباره چهار خودروی چینی در بازار ایران در سال 1401

نیرو نیز از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک آیزن کوپل به تمامی چرخ ها منتقل می شود. علاوه بر این، کلاچ اتوماتیک با حالت سبک و سنگین تمام چرخ محرک با قفل دیفرانسیل عقب ارائه می شود.

در مورد قیمت این پیکاپ هنوز جزئیات برنامه فروش موتور بریک اعلام نشده است. اما این شرکت در حال حاضر نسخه دستی کلوت را با قیمت 980 میلیون تومان به فروش می رساند. اما بدون شک نسخه اتوماتیک بیش از یک میلیارد تومان قیمت خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید