4 جاذبه گردشگری برتر نپال + عکس


به گزارش سلام نو، نپال کشوری متنوع است که به دلایل زیادی بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند. برخی فریفته ندای کوه ها هستند و به دنبال صعود یا پیاده روی از هیمالیا هستند، برخی دیگر مجذوب فرهنگ و شهر معروف کاتماندو هستند و برخی دیگر به امید یافتن نوعی بیداری معنوی به این کشور می آیند.

بیشتر مسافران مدتی را در کاتماندو به بازدید از جاذبه های مقدس و تاریخی می گذرانند و سپس به سایر نقاط کشور می روند. برخی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در خارج از پایتخت عبارتند از پارک ملی چیتوان و پارک ملی بردیا برای تماشای حیات وحش و شهر کنار دریاچه پوخارا، منطقه‌ای محبوب برای پیاده‌گردی.

کوهنوردان گزینه های مختلفی را در سراسر نپال پیدا خواهند کرد که مهمترین آنها مناطق اورست، آناپورنا و لانگ تانگ است.

در سال 2015، زمین لرزه های بزرگی نپال را لرزاند و خسارات زیادی را در کاتماندو و سایر مناطق ایجاد کرد و بازسازی هنوز ادامه دارد. در نپال، پیشرفت در برخی زمینه ها قابل توجه و در برخی دیگر محدود بوده است. گفته می شود که بسیاری از آسیب های وارد شده به چشم انداز اصلی ترمیم شده است، اگرچه برخی از گنجینه های تاریخی برای همیشه از بین رفته اند.

لیست ما از برترین جاذبه های نپال را بخوانید تا بهترین مکان های دیدنی این کشور را پیدا کنید.

4 جاذبه گردشگری برتر نپال + عکس

کاتماندو، پایتخت و بزرگترین شهر نپال، شبیه هیچ شهر دیگری در جهان نیست. ساختمان های در حال پوسیدگی در قلب شهر تضاد کاملی با فضای پر جنب و جوش خیابان ها دارند.

بیشتر بخوانید  وقتی یک نفر اشتباهی به حساب شما پول میزند چه اتفاقی می افتد ؟ | دلایلی که باید بیشتر برای برگرداندن پول مراقب باشید

برای چند صد سال، کاتماندو یکی از سه شهر رقیب سلطنتی همراه با باکتاپور و پاتان بود. امروزه این سه شهر با هم همسایه هستند.

نقطه برجسته کاتماندو از دیرباز میدان دوربار، بزرگترین میدان دادگاه در سه شهر سلطنتی و میراث جهانی یونسکو بوده است. در اینجا معابد و بناهایی با اشکال، اندازه ها، سبک ها و مذاهب مختلف وجود دارد.

میدان دوربار کاتماندو در زلزله سال 2015 به شدت آسیب دید و بسیاری از ساختمان ها غیر قابل تعمیر تخریب شدند، اما هنوز مکان ویژه ای برای بازدید است.

باکتاپور

4 جاذبه گردشگری برتر نپال + عکس

باکتاپور، سومین شهر از “شهرهای سلطنتی” در مسیر تجاری قدیمی به تبت، نه چندان دور از کاتماندو قرار دارد. برای باکتاپور، مسیر تجاری هم یک پیوند شریانی و هم منبع اصلی ثروت بود. دورافتادگی نسبی آن در آن زمان باعث شد تا شهر به طور مستقل و به گونه ای توسعه یابد که آن را از دو شهر دیگر متمایز کند.

بر خلاف پاتان و کاتماندو، جمعیت بکتاپور عمدتاً هندو هستند. بهترین مکان برای شروع کاوش در شهر میدان دوربار است که علاوه بر کاخ سلطنتی، چندین معبد نیز در آن وجود دارد. کل این منطقه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

استوپای بودانات

4 جاذبه گردشگری برتر نپال + عکس

استوپا بودانات، نه چندان دور از کاتماندو، یکی از بزرگترین استوپاها در نوع خود در جهان است و قدمت آن به حدود قرن ششم، شاید حتی قبل از آن، باز می گردد. مانند باکتاپور، در مسیر تجاری قدیمی به تبت قرار دارد و بخشی از میراث جهانی یونسکو است.

استوپا خود نماد روشنگری است. هر شکل متفاوت نشان دهنده یکی از پنج عنصر زمین، آب، آتش، هوا و کره است که از ویژگی های پنج بودا نیز هستند. اتحاد آنها که در قالب یک ستون جمع شده است، به طور انتزاعی ساختار خود جهان را منعکس می کند.

بیشتر بخوانید  سهم بیمه‌ها از هزینه درمان و کرونا چقدر است؟

استوپا در زلزله 2015 کمی آسیب دید و اکنون به طور کامل تعمیر شده است.

پوخارا

4 جاذبه گردشگری برتر نپال + عکس

پوخارا که در کوهپایه‌ها قرار گرفته و توسط برخی از بلندترین کوه‌های جهان از جمله دائولاگیری، ماناسلا و آناپورنا اول احاطه شده است، یکی از دیدنی‌ترین شهرهای نپال است. برای کوهنوردان، پوخارا دروازه هیمالیا و نقطه شروع سفر به جومسوم و منطقه آناپورنا است. همچنین مکانی فوق العاده برای استراحت قبل یا بعد از پیاده روی است.

از نظر جمعیت، پوخارا دومین شهر بزرگ نپال پس از کاتماندو است، اما هنوز هم شهر بزرگی به نظر نمی رسد. همانطور که 200 کیلومتر از شرق کاتماندو سفر می کنید، تقریباً بلافاصله متوجه هوای پاک تر و آب و هوای مطبوع خواهید شد. دریاچه فوا با مجموعه ای از هتل ها، رستوران ها و فروشگاه های کنار دریاچه برای کسانی که به دنبال آرامش هستند ایده آل است.

دیدگاهتان را بنویسید