به گزارش سلام نو، صنعت سفر و گردشگری قدیمی نیست. هر سال یک روند یا تغییر جدید در رفتار یا ترجیحات توریست ظاهر می شود که همه چیز را متزلزل می کند. با هر تغییری فرصتی برای تورها فراهم می شود تا به مشتریان جدید و قدیمی تجربیاتی را که می خواهند ارائه دهند.
در چند سال اخیر صنعت گردشگری به شدت از پیامدهای کرونا آسیب دیده است. در کوتاهمدت و میانمدت، کووید-۱۹ نحوه سفر گردشگران و مکان سفر آنها را تغییر داده است. در بلندمدت، صنعت گردشگری ممکن است مجبور شود با پیامدهای همهگیری و تغییرات دائمی بالقوه در رفتار و نیازهای مصرفکننده دست و پنجه نرم کند.
با این حال، کاهش سفر به دلیل اپیدمی کرونا، صنعت گردشگری را در چند سال آینده تقویت خواهد کرد و اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع برنامه ریزی یک پروژه گردشگری نوآورانه یا ایده تجاری جدید است.
در زیر برخی از آخرین روندها و ایده های نوآورانه تجارت سفر وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.
ایده های خلاقانه کسب و کار گردشگری
- کار از راه دور
حتی قبل از همهگیری کرونا و قرنطینه، ایده کار از راه دور در حال افزایش بود. در سال 2020، میلیون ها نفر در یک آزمایش جهانی برنامه ریزی نشده در کار از راه دور شرکت کردند. نتیجه این است که برخی از کارفرمایان که قبلاً مشکوک بودند، اکنون مشتاق تر در مورد ترتیبات دورکاری هستند. در هر کسب و کاری که به آن مشغول هستید، می توانید اقدامات مربوط به پذیرش شخصی از گردشگران را انجام دهید.
- با کمپینگ سیار سفر کنید
سفر همیشه محبوب است. با این حال، در دوران شیوع کرونا، این نوع سفر از برنامههای بیشتر مردم حذف شده است. سفرهای جاده ای فاصله فیزیکی گردشگران را از سایر مسافران در دنیای پسا کووید کاهش داده است.
کمپینگ سیار سالهاست که محبوب بوده است. بسیاری از ون های کلاسیک کمپر فولکس واگن از گذشته، حتی با موتورهای جدید، هنوز در حال کار هستند، و ثابت می کند که جذابیت جاده های باز مانند همیشه قوی است. در سال های اخیر جذابیت این کمپ های سیار برای گردشگران باعث شده است که بسیاری از جوانان شغل خود را رها کرده و یک سال یا بیشتر در یک ون زندگی و کار کنند. این افراد اغلب ماجراجویی های خود را در یوتیوب یا اینستاگرام مستند می کنند.
کمپینگ های سیار امروزی می توانند با همتایان دهه 60 خود بسیار متفاوت به نظر برسند، با فضای داخلی سفارشی و انبوهی از وسایل که آنها را به خانه ای دور از خانه تبدیل می کند.
- سفرهای ایمن تر
مردم در چند سال گذشته چیزهای زیادی در مورد چگونگی پیشگیری از بیماری یاد گرفته اند. این احتمال وجود دارد که بسیاری از مردم هنگام سفر در آینده، حتی در دنیای پس از کووید، از بهداشت خوب آگاه باشند. این تنها تغییر در تجربه سفر نیست. در سال 2021، بسیاری از کشورها شروع به پذیرش نتایج منفی آزمایش کرونا برای سفر کردند. حتی پس از واکسیناسیون انبوه جهانی، برای ورود به برخی کشورها مدرک واکسیناسیون لازم است. آن دسته از تورها و هتلهای صنعت گردشگری که اقدامات امنیتی بیشتری را برای اطمینان بخشیدن به مشتریان انجام میدهند، از افزایش تجارت و مشتریان بیشتر در دنیای پس از همهگیری سود خواهند برد. این می تواند بخش مهمی از بازاریابی گردشگری برای آینده باشد.
- رعایت مسائل زیست محیطی
اکوتوریسم چندین سال است که در حال افزایش است. گرایش به تجربه سفرهای دوستدار محیط زیست تنها با آگاهی و علاقه بیشتر نسبت به تغییرات آب و هوا رشد خواهد کرد. اکوتورها به گردشگران این امکان را می دهد که از تعطیلات خود لذت ببرند و در عین حال در مورد مسائل زیست محیطی در یک مکان خاص اطلاعات کسب کنند. اکوتوریسم به برخی افراد اجازه می دهد تا کارهای ملموسی برای کمک به حفظ محیط زیست انجام دهند، مانند داوطلب شدن برای کاشت درخت یا کمک به بازسازی زیستگاه حیوانات. بسیاری از مسافران این روزها به دنبال سفرهایی با مسئولیت اجتماعی هستند. بسیاری از مسافران موافق این هستند که شرکت های مسافرتی اقداماتی را برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی سفر خود انجام دهند.
<п>اعلامیه 4 ایده نوآورانه برای تجارت گردشگری اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.п>