3500 میلیارد تن سپرده مردم در بانک ها نباید در زلزله مسدود شود



ایسنا / کرمانشاه استاندار کرمانشاه بر لزوم بازسازی هر چه سریعتر زمین لرزه ها تأکید کرد و گفت: 3 هزار و 500 میلیارد تن ذخایر عمومی در قالب این امکانات مسدود نمی شود.

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (23 اوت) شورای هماهنگی بانک ها در کرمانشاه از بانک ها به عنوان امن ترین و امن ترین مکان برای سپرده های مردم یاد کرد و افزود: در شرایط کنونی اقتصاد کشور ، نقدینگی مانند یک سیل ویرانگر است. یک طرف “بانک ها سالم ترین مکان برای جذب این نقدینگی هستند.

وی ودیعه 28000 میلیارد دلاری مردم کرمانشاه در بانک ها را گواه این ادعا دانست و ادامه داد: بدانید که سودهای ساختگی نوید 70 تا 80٪ داده شده به آنها را می دهد ، این خطر وجود دارد.

استاندار کرمانشاه سپس به نقش مهم بانکها به ویژه در استانهای کمتر توسعه یافته اشاره کرد و افزود: در چنین مناطقی معمولاً پروژه ها بانک محور هستند و بدون مشارکت بانکها امکان سرمایه گذاری وجود ندارد.

وی از بانک ها به عنوان حافظ موتور توسعه و اشتغال یاد کرد و یادآور شد: در استان های کمتر توسعه یافته ، بانک ها معمولاً در پروژه های سرمایه گذاری شریک می شوند و گاهی در این پروژه ها با مشکلات زیادی روبرو می شوند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای ایجاد هر شغل به 250 تا 300 میلیون تن سرمایه احتیاج دارد که با کلام و سخنرانی تأمین نمی شود ، گفت: این بانک ها هستند که علی رغم خطرات فراوان کار می کنند و به ایجاد اشتغال کمک می کنند. و تولید را تحریک می کند.

بیشتر بخوانید  جزئیات واژگونی اتوبوس در محور هراز

بازوند افزود: بعضی اوقات بانک ها با وجود همه خدماتی که در زمینه های حمایت از تولید و ایجاد اشتغال ارائه می دهند مورد ظلم و ستم قرار می گیرند.

وی سپس به نقش مهم بانک ها در بازیابی 130 هزار واحد در زلزله کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: با کمک بانک ها این بهبود 2.5 سال به طول انجامید.

وی با اشاره به پرداخت 3500 میلیارد تن تجهیزات توسط بانک ها در هنگام زلزله یادآور شد: این منابع که از طریق سپرده های مردم تأمین می شود ، مسدود نمی شوند و به بانک ها بازگردانده نمی شوند.

استاندار کرمانشاه از تلاش خود برای بازگرداندن هر چه سریعتر زلزله ها خبر داد و گفت: این موضوع را از طریق استانداران پیگیری می کنم تا پرداخت تسهیلات طبق قوانین قانونی بانک ها انجام شود.

بازوند تاکید کرد: سرمایه مردم که باید برای اشتغال و سرمایه گذاری استفاده شود به صورت زلزله مسدود نمی شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که برخی از بانک ها با شهرداری در پرداخت هزینه های مختلف از جمله حق الزحمه تجاری ، هزینه تمدید سالانه ، هزینه پسماند و … دارند ، اظهار داشت: بدیهی است دریافت برخی از این هزینه ها قانونی نیست و باید این س appointedال تعیین شود زودتر

وی مسئولیت نظارت بر این مشکل را در زمینه مهندسی عمران محول کرد که باید ظرف 20 روز آینده تعیین شود.

سرانجام ، استاندار کرمانشاه با ابراز تأسف از درگذشت رئیس بنیاد مسکن ، از خدمات چشمگیر مرحوم تابش در بازسازی زلزله کرمانشاه قدردانی کرد و افزود: “حضور وی یک سرمایه اجتماعی برای کمک به بازسازی بحران بود – مناطق آسیب دیده. “

بیشتر بخوانید  جریمه نقدی برای عدم رعایت حجاب | 3 میلیون تومان از حساب این افراد کسر خواهد شد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید