35 میلیارد تن مورد نیاز برای تعمیر و بازسازی عمارت خسروآباد – آژانس مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، یعقوب جولیان وی دوشنبه شب در مراسم افتتاح کاخ موزه خسروآباد اظهار داشت: استان کردستان در سه حوزه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ظرفیت های بسیار مهمی دارد که می تواند به عنوان یک پتانسیل برای توسعه استان موثر باشد.

وی افزود: استان کردستان با توجه به بکر بودن می تواند به یک مقصد گردشگری در منطقه و حتی کشور تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: در حوزه میراث فرهنگی تعداد کل آثار شناسایی شده تا سال 1392 حدود 900 اثر است که با تلاش وزارتخانه این تعداد از 1400 اثر به 2511 اثر رسیده است. .

جولیان وی اعلام کرد: تعداد کل آثار ثبت شده در استان 787 اثر است که هم اکنون به 1.09 اثر می رسد.

وی با اشاره به اینکه سه موزه بخش دولتی فعال در استان وجود دارد ، افزود: بخش خصوصی همچنین سه موزه دیگر آماده بهره برداری دارد.

جولیان وی خاطرنشان کرد: هم اکنون با افتتاح هتل 5 ستاره 4325 تخت در استان وجود دارد آبیدر این تعداد در حال افزایش است.

وی یادآور شد: تاکنون برای پنج نفر از کولبران در استان اشتغال در زمینه اقامتگاه های بوم گردی زایی و این روند با جدیت دنبال می شود.

جولیان وی در ادامه سخنان خود گفت: عمارت خسروآباد حدود هشت هزار متر مساحت دارد که برای تکمیل پروژه بهسازی و نوسازی خود به 35 میلیارد جلد اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: مجموعه عمارت و باغ خسروآباد یکی از مشهورترین بناهای استان در سال 1223 توسط امان الله خان اردلان ، والی کردستان ، به مساحت شش هزار متر مربع است و به عنوان آثار ملی ایران تحت شماره ثبت شده است. 1491

بیشتر بخوانید  هشدار صندوق بین المللی پول درباره ارزهای مجازی

جولیان اعلام شد: مرحله نخست کاخ موزه فرهنگ و مفاخر ایران امروز در این عمارت تاریخی با حضور وزیر میراث فرهنگی و برنامه افتتاح شد طراحی شده سلام همچنین برای ایجاد سایر بخشهای فرهنگی ، هنری و تاریخی در این مجموعه تاریخی ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید