35 زن سرپرست خانوار توسط این زنان اجاره می شوند + عکس و فیلم


آژانس فارس – مسجد و هیئت – امیرحسین کسایی: زنان سرپرست خانوار در اداره زندگی خود و فرزندان خود با مشكلات زیادی روبرو هستند كه اشتغال برای آنها برای به دست آوردن منبع درآمد مستمر بسیار مهم و اساسی است.

به جای یک زندگی بسته ، به افراد نیازمند آموزش دادیم که کار کنند

زهرا محبی کارآفرینی از شهر آبیک در استان قزوین است که در شهر زادگاهش به همراه مهناز عبدالزاده در زمینه کارآفرینی فعالیت داشته است. وی از سال 1985 مسئولیت هیئت بانوان امام رضا (ع) در همسایگی خود را بر عهده داشت و فعالیت های فرهنگی و اقتصادی بسیاری را آغاز کرده است. این دو زن با توجه به شناختی که از مشکلات محله و اهمیت کارآفرینی برای سرپرستان خانوار دارند ، تلاش خود را برای ایجاد شغل برای این گروه معطوف کرده اند. محبی گفت: بسیاری از افراد در این وضعیت اقتصادی از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند. ما می توانستیم مثل بقیه پول یا بسته معیشتی به آنها بدهیم ، اما تصمیم گرفتیم مشکل را ریشه ای حل کنیم. “بنابراین ما به جای دادن ماهی به آنها ، تصمیم گرفتیم ماهیگیری را به آنها بیاموزیم و بنابراین من و دوستانم شروع به ایجاد شغل در محله خود کردیم.”


زهرا محبی و مهناز عبدالزاده ، زنان کارآفرینی که 35 زن را استخدام می کنند

35 زن سرپرست خانوار شاغل هستند

در سال 1997 ، این دو خانم با سرمایه گذاری اندک کار خود را آغاز کردند و آموزش هنر قالی بافی را آغاز کردند. با گذشت زمان ، آنها قدرت خود را افزایش می دهند. محبی می گوید: “تعداد بافندگان اکنون به 35 نفر افزایش یافته است که بیشتر آنها زنان بی خانمان و بدسرپرست هستند. تاکنون 60 فرش توسط این افراد بافته و فروخته شده است ، درآمد حاصل از آن بین آنها توزیع شده و 35 فرش دیگر در حال بافت است. وی افزود: “البته ، برای فروش فرش ، متأسفانه واسطه ها در مجموعه های مشابه حضور دارند كه اگر بتوانیم مستقیماً به یك خریدار واقعی بفروشیم ، درآمد بیشتری برای بافندگان خواهد داشت.”

بیشتر بخوانید  ستاره ها بر آسمان می درخشند باران


زنانی که در کارگاه کار می کنند قالی بافی این تابلو مربوط به کسب درآمد است خانواده آنها به خود آمده اند

بافت دو فرش برای زیارتگاه های علوی و حسینی

این گروه بافندگان فرش علاوه بر بافندگی ، با کمک مردم فرشی برای حرم امام حسین (ع) و حرم امام علی (ع) تهیه می کنند که روی آن مجوز ورود به حرم حک شده است. محبی می گوید: “من بارها به کربلا مشرف شده ام و همیشه دوست داشته ام کاری انجام دهم ، هرچند کوچک برای این اوتبا بزرگوار.” این نگرانی ما را بر آن داشت تا این کار را با یکی از دوستان خود آغاز کنیم و خدا را شکر بسیار معنوی هستیم. حالت خوبه “در نتیجه ، تاکنون حدود 300 بافنده خود را به این فرش بسته اند.”

گزارش قالی بافی در مورد زیارتگاه های علوی و حسینی در عراق

اتمام وسایل روشنایی به کمک اهدا کنندگان نیاز دارد

وی با تأکید بر اینکه قالیبافان هیچ مزدی دریافت نمی کنند ، گفت: “بسیاری از مردم مشتاق نشستن روی این فرش ها هستند ، اما پس از شیوع آن”. ویروس کرونا هر روز فقط دو نفر فرصت بافتن این فرش ها را پیدا می کنند. ما از مردم می خواهیم که به پایان این فرش ها کمک کنند. برای این کار کارت بانکی “شماره 5892101313676633 به نام تابلو ایجاد شد.”


غذا برای خانواده های بی بضاعت

700 خانواده نیازمند تحت پوشش هیئت مدیره

زهرا محبی در شهری با سه هزار نفر جمعیت در شهر آبیک قزوین زندگی می کند. در روزهای تاجگذاری ، به دنبال اصرار رهبر معظم انقلاب در کمک وفادارانه ، او یک گروه جهادی 15 نفره تشکیل داد. هر یک از اعضای گروه مسئول 10 بلوک محله برای شناسایی نیازمندان در محله و کسانی که امروزه شغل آنها آسیب دیده است. وی گفت: “در این روند ، ما 700 خانواده بی بضاعت را در شهرمان با کمک هیئت زنان شناسایی کردیم.” پس از این مرحله ، توزیع بسته های مواد غذایی و گرم را شروع کردیم. ما همچنین داروها و معالجه هایی را برای مردم فراهم کردیم و به مستاجرانی که اجاره آنها عقب افتاده بود کمک مالی کردیم. “

بیشتر بخوانید  ارسال پیامک در حین رانندگی 6 برابر بیشتر شما را به مرگ نزدیک می‌کند | حتی مصرف الکل هم انقدر خطری نیست!


تهیه جهیزیه برای زوج های بی بضاعت از وظایف خیرخواهانه این شورا است

کمک به نیازمندان در موارد مختلف

اکنون ، یک سال بعد ، بسیاری از خانواده هایی که به دلیل سایه سنگین تاج مشکلات آن ها پیچیده شده است ، توسط این خانم حل و فصل شده است و هنوز هم تنها 250 خانواده نیاز به کمک های اجتماعی دارند که بیشتر آنها نمی توانند یا نمی توانند کار کنند یا بی خانمان هستند. و مورد سو استفاده قرار گرفت. محبی می گوید: تاکنون سعی شده است از مردم محله برای رفع مشکلات شهر کمک گرفته شود و در این بین کمیته امداد و سپاه شهرستان آبیک کمک هایی را انجام داده اند تا بتوانیم به مردم خدمات ارائه دهیم. . وی افزود: “در مناسبت های مختلف از جمله ماه رمضان ، محرم ، آغاز سال تحصیلی و عید سعید فطر ، انواع کمک ها را به صورت غذای گرم ، بسته های غذایی و جهیزیه برای نیازمندان فراهم می کنیم.”


تهیه غذای گرم برای خانواده های نیازمند

پرداخت وام قرض الحسنه

زهرا محبی نیز با کمک زنان حاضر در این هیئت مقداری پول از مردم محله جمع آوری کرده و ماهیانه یک کشتار برای ولو و سلامتی امام زمان (عج) انجام می داد که گوشت آن به کسانی که در نیاز در محله وی گفت: “ما صندوق کارز الحسنه را با کمک ساکنان محله راه اندازی کردیم.” “این صندوق در تلاش است تا با وام بین 2 تا 5 میلیون تن گره از مشکلات نیازمندان را باز کند.”

من برای زندگی بعد از زندگی بیشتر از دنیا کار خواهم کرد

بیشتر بخوانید  ماجرای کوروش کمپانی ؛ پولدارها کمتر فریب می‌خورند | مردم می‌خواهند به هر طریقی که شده پولدار شوند

خانم محبی انگیزه اصلی خود برای انجام کارهای خوب می گوید: “من دوست دارم بیشتر برای آخرتم کار کنم تا برای دنیای خودم.” “همسرم در همه این مسائل دستیار من بود و ما سعی می کنیم با همدردی و حمایت از خانواده ها و مساجد مردم مشکلات مردم را حل کنیم.”

زهرا محبی و مهناز عبدالزاده ، زنان کارآفرین از آبیک قزوین ، به عنوان برندگان در منطقه مهراوره محل انتخاب شدند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید