325 خانوار تحت اداره زنان در خمین از خدمات اجتماعی بهره مند می شوند



جواد حمزهلو روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خدمات دریافت شده توسط این زنان سرپرست خانوار به صورت مستمری ، کمک هزینه های معیشت و افزایش یارانه است.
وی با اشاره به بیمه خانگی بانوان ، افزود: 56 خانوار تحت مدیریت زنان خمینی هر سه ماه یکبار 600 میلیون ریال حق بیمه پرداخت می کنند.
حمزهلو گفت: پرداخت معالجه ، کمک هزینه جهیزیه ، پرداخت ودیعه مسکن ، پرداخت کمک هزینه و کمک هزینه غذایی 24 خانواده دارای فرزندان زیاد که واحد مددکاری اجتماعی این شهرستان در اختیار سرپرستان خانوار به مددجویان زن می دهد.
وی گفت: “زنان سرپرست خانوار به دلایل مختلف از جمله طلاق ، مرگ و جراحت همسران ، مراقبت از خود ، اعتیاد ، حبس یا فرار از همسران خود مواردی دارند و بهزیستی توانمند سازی این بخش از جامعه را در اولویت اصلی خود قرار داده است. برنامه های آنها “
رئیس بهزیستی خمینی گفت: در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار 2 گروه تعاونی در زمینه قالی بافی و تولید کفش در این شهرستان فعالیت می کنند و موفق به ایجاد اشتغال برای 12 نفر شده اند.
حمزهلو با اشاره به اینکه سال گذشته چهار فرزند در این شهرستان توسط خانواده های واجد شرایط برای فرزندخواندگی پذیرفته شدند ادامه داد: خانواده هایی که متقاضی حضانت فرزند هستند باید برای ثبت نام اولیه اقدام و مدارک خود را از طریق سیستم فرزندخواندگی ارائه دهند.

خمین در قسمت جنوبی استان مرکزی است و 6000 از 105،000 جمعیت این شهرستان از مزایای اجتماعی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید  نماز امام حسن مجتبی برای حاجت در شب دوشنبه ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید