مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

32 هزار میلیارد شغل ایرانیان در اینستاگرام / پرطرفدارترین شغل اینستاگرام در کدام شهر است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از خراسان، اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی بین المللی بدون فیلتر کشورمان است که در حال حاضر بیش از 48 میلیون کاربر ایرانی دارد.

به گفته ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، طبق آمار دو میلیون و 400 هزار اتحادیه مجازی در کشور وجود دارد که از تعداد اتحادیه های واقعی بیشتر است.

در ابتدای آشنایی کاربران ایرانی با اینستاگرام، این بستر فضایی برای اشتراک گذاری تصاویر شخصی بود. در آن زمان شاید کمتر کسی تصور می کرد که این پلتفرم می تواند به محلی برای کسب درآمد تعداد قابل توجهی از مردم به عنوان یک فروشگاه اینترنتی تبدیل شود، اما اکنون می بینیم که بسیاری از سایت ها در مناطق حاشیه ای کشور به فروش محصولات کشاورزی، مواد غذایی، صنایع دستی و … می پردازند. … که علاوه بر تامین هزینه های زندگی و اشتغال زایی از مهاجرت به شهرهای بزرگ جلوگیری کرد.

در این مقاله سعی داریم بر اساس گزارش های «تکراسافرسی» و «مرکز تحقیقات بتا» درباره تعداد و سهم کسب و کارهای مختلف در اینستاگرام و تعداد افرادی که با استفاده از این پلتفرم شغل و درآمد کسب کرده اند، بنویسیم.

مقایسه تعداد اتحادیه های صنفی مجازی و حقیقی

صحبت های دبیر شورای عالی فضای مجازی در شورای اداری استان مازندران در خصوص کسب و کار اینستاگرام مورد توجه قرار گرفته است.

فیروزآبادی در این جلسه گفت: در حال حاضر دو میلیون و 400 هزار اتحادیه مجازی تنها در اینستاگرام مشغول به کار هستند. در اینجا قابل تامل است که طبق گزارش ها، این تعداد اتحادیه مجازی حدود 100 هزار نفر بیشتر از تعداد اتحادیه های واقعی در سال 1400 است.

بیشتر بخوانید  جزئیات جدید و تکان دهنده از کشف اجساد حلق آویز شده 5 نفر از اعضای خانواده نجف آبادی

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت امنیت، در سال 1400 دو میلیون و 300 هزار واحد صنفی در کشور فعالیت می کردند که نیمی از آن توزیع و حدود 19 درصد تولید بود. البته برخی از کارشناسان تعداد کسب و کارها در اینستاگرام را حدود 5 میلیون عنوان می دانند که به دلیل تعداد فالوورهای کم در آمارها لحاظ نشده است.

دو برابر شدن تعداد کاربران ایرانی در 4 سال

طبق آمار بتا، تعداد کاربران اینستاگرام از 24 میلیون در سال 2016 به 48 میلیون در سال 1400 رسیده است که به نظر می رسد در چند ماه اخیر از سال 1401 افزایش یافته است. اما این آمار نشان می دهد که این پلتفرم طی چهار سال در کشور ما دو برابر شده است. در واقع بیش از نیمی از جمعیت ایران عضو اینستاگرام هستند.

مشاغل اینستاگرام در کدام شهر محبوبیت بیشتری دارند؟

گزارش تکراسا که دو روز پیش از فعالیت ایرانیان در اینستاگرام منتشر شد، به تحلیل جغرافیایی کسب و کارهای مجازی می پردازد. همانطور که می توانید حدس بزنید تهران با 10 درصد فروشگاه های اینترنتی در صدر قرار دارد.

گروه دوم شامل شهرهایی مانند اصفهان، یزد، فارس و قم است که بین 5 تا 10 درصد فروشگاه های اینستاگرام در این شهرها قرار دارند. در رتبه سوم شهرهای ساحلی شمال و جنوب کشور قرار دارند. یعنی اگرچه اعتقاد بر این است که تعداد فروشگاه‌های اینترنتی در مناطق آزاد اقتصادی باید بیشتر باشد، اما به نظر می‌رسد نیروی منطقه آزاد به شهرهای توسعه‌یافته‌تر نرسیده است و باعث شده تنها ۱ تا ۵ درصد از فروشگاه‌های اینستاگرام در بوشهر، گلستان، مازندران، گیلان و اردبیل باید باشند.

بیشتر بخوانید  یک مرد مقابل دادگستری فارس خود را به آتش کشید -

کسب و کار 32 هزار میلیاردی ایرانیان در اینستاگرام

به گزارش مرکز تحقیقات بتا، حوزه اصلی کسب و کار در اینستاگرام پوشاک و پس از آن لوازم آرایشی و بهداشتی و پس از آن مشاغل مشاوره و خدمات و پس از آن لوازم خانگی در رتبه چهارم و پس از آن قرار دارند. غذا.

مصالح ساختمانی و دکور و زیور آلات منزل در جایگاه بعدی و همچنین در انتهای نمودار لوازم خودرو و مشاغل مربوط به گل و گیاه و حیوانات و در سه عنوان آخر کتاب موبایل و وسایل الکترونیکی و مشاغل دیگری که به تنهایی سهم جدی نداشتند.

از دیگر نکاتی که در این گزارش به چشم می خورد این است که تعداد سفارشات در فروشگاه های اینستاگرام ایران بین 310 هزار تا 470 هزار سفارش در روز بوده و ارزش هر سفارش به طور میانگین 160 هزار تا 185 هزار تومان بوده است.

ارزش معاملاتی فروشگاه های اینستاگرام ایرانی در سال 1400 بین 18 تا 32 هزار میلیارد تومان برآورد شد. همچنین این فروشگاه ها در سال 1400 120 میلیون پست اینستاگرامی را به اشتراک گذاشته اند در حالی که تنها 41 درصد از آنها قیمت محصولات خود را درج کرده اند. جالب است بدانید اگرچه تعداد پیج های لباس از تعداد کیف و کفش بیشتر است، اما تعداد فالوورهای کیف و کفش بیشتر از تعداد لباس است.

کسب و کار ۹ میلیون ایرانی در اینستاگرام

مرکز آمار پیش از این گزارشی منتشر کرده بود که نشان می داد 65 درصد ایرانیان از شبکه های مجازی و پیام رسان استفاده می کنند و 20 درصد آنها (معادل 11 میلیون نفر) از طریق شبکه های مجازی درآمد کسب می کنند.

بیشتر بخوانید  عاملان توهین به مردم شمال شناسایی و ۱ نفر دستگیر شد -

یعنی درآمد و اشتغال ۱۱ میلیون ایرانی به اینترنت و این شبکه ها بستگی دارد. مهمتر از همه، بر اساس گزارش مرکز آمار که در سال گذشته منتشر شد، اینستاگرام با 83 درصد بالاترین میزان استفاده تجاری را دارد، یعنی حداقل 9 میلیون نفر در حال حاضر از طریق اینستاگرام درآمد کسب می کنند.

آنچه مشخص است فضای روبروی اینستاگرام نه تنها یک شبکه تفریحی و سرگرمی است، بلکه بستری برای انجام فعالیت های تجاری است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *