300 تن مرغ ارزان قیمت در استان کرمانشاه در بازار توزیع می شود



به گزارش ایرنا؛ رئیس سازمان معدن و تجارت کرمانشاه در این جلسه گفت: مرغ های منجمد با قیمت هر کیلوگرم 20 هزار تن در بازار کرمانشاه توزیع می شود و 70 بازار معتبر برای توزیع شناسایی شده است.

محسن دارابی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار کرمانشاه 24 هزار و 900 تن است اما این احتمال وجود دارد که برخی اصناف فروش محصولات گران قیمت را آغاز کنند که با کمک بازرسان اصناف ، بازرسان با آنها مقابله می کنند سازمان برای سکوت و تحریم های دولتی “خواهد بود.

وی گفت: طبق برنامه ریزی های روزانه هشت تن مرغ منجمد برای مصرف کل سهمیه مقصد استان در بازار توزیع می شود.

به گفته معاون وزیر بازرگانی ، صنعت ، معدن و تجارت ، بازارهای امین شامل اصنافی هستند که مورد تأیید بسیج بوده و توسط آنها کنترل می شوند.

جوجه ها پستچی مسافرتی می شوند

موضوع قیمت مرغ و توزیع خارج از شبکه نیز توسط اعضای ستاد تنظیم بازار مورد بحث قرار گرفت.

“احسان باقرخانی” معاون تجارت داخلی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص شیوع آن به خارج از شبکه گوشت مرغ اظهار داشت: به منظور جلوگیری از شیوع آن به خارج از شبکه گوشت و مرغ ، توافق نامه ای بین وزارتخانه امضا شد. از سکوت و پست برای خروج مرغ از کشتارگاه عبور از فروشگاه به صورت یک کالای پستی با کارت شناسایی و ثبت نام در سیستم پستی کشور.

استاندار کرمانشاه همچنین به موضوع توزیع آفلاین اعتراض کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی موظف است برای جلوگیری از توزیع آفلاین ، کلیه کشتارگاه های طیور را به سیستم پستی متصل کند.

بیشتر بخوانید  «فاطمی‌امین» مشاور رئیس‌جمهور شد

“هوشنگ بازوند” تاکید کرد: اگر کشتارگاه ها مرغ های تولیدی خود را در سیستم ثبت نکنند ، این توزیع خارج از شبکه محسوب می شود و مطابق قانون رسیدگی می شود.

تولید سالانه 72000 تن گوشت مرغ در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر 576 واحد مرغداری فعال در این استان وجود دارد ، افزود: سالانه 72 هزار تن مرغ تولید می شود.

نوربخش حاتمی با اشاره به افزایش 22 درصدی تولید طیور در سال 1999 نسبت به سال 92 ، افزود: میزان تولید طیور در استان کرمانشاه در سال 1392 حدود 58 هزار و 857 تن بود که اکنون به بیش از 72 هزار تن رسیده است.

به گفته وی ، در سال 1992 در استان کرمانشاه 495 مرغ گوشتی برای مرغ گوشتی وجود داشت که اکنون به 576 واحد افزایش یافته است.

وی گفت: استان کرمانشاه یکی از مراکز تولید مرغ در کشور است و در صورت هماهنگی بین بخش تولید و توزیع ، شاهد تنظیم و حل مشکلات در بازار این محصول پرمصرف خواهیم بود.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهر ، 34 شهر و 2595 روستای مسکونی است.

دیدگاهتان را بنویسید