30 درصد از بیماران کرونری که در مشهد بستری هستند در حال مسافرت هستند



دکتر محمدعلی کیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشهد علاوه بر بیماران کرونری این شهر ، بیماران سایر شهرهای خراسان رضوی ، استان های همجوار ، به ویژه بیماران سیستان و بلوچستان را می پذیرد.
وی ادامه داد: در بخش سرپایی شاهد حضور بسیاری از بیماران در مراکز کرونا مشهد منتخب هستیم که به دلیل کمبود امکانات پزشکی در استان خود به مشهد سفر کرده اند.

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد کرونا در استان خراسان رضوی گفت: تا زمانی که بودجه اضافی برای درمان مسافران توصیه شده در نظر گرفته نشود ، این وضعیت ادامه دارد و این امر ارائه خدمات مناسب به بیماران را با مشکل مواجه می کند.
وی افزود: با ادامه این روند ، کمبود تخت بیمارستان و کمبود کیت آزمایشگاهی امری واضح است و باید برای آن چاره اندیشی شود.
دکتر کیانی ادامه داد: افزایش پیشرفت ویروس دلتا کرونا قابل مقایسه با گونه های قبلی این ویروس نیست و ما اکنون به وضعیت بحرانی رسیده ایم ، اما از سوی دیگر ، حامیان سلامت خسته و فرسوده شده اند. “
وی بر مشارکت مردم در مبارزه با تاج با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین حمایت مقامات از کادر درمانی بیماران دارای تاج تاکید کرد.

80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی تحت پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سبزوار ، گناباد ، تربت حیدریه و نیشابور و تربت جام جم جمعیت دانشگاه های علوم پزشکی این استان هستند. استان

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 303 نفر بر اثر تاج جان خود را از دست داده اند و تعداد کل مرگ ها از تاج به 89782 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید  ادامه فعالیت های فروشگاه های زنجیره ای سوپرمارکت در تعطیلات تاج

در این مدت ، 33،817 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند که از این تعداد 3694 نفر در بیمارستان بستری شدند.

در حال حاضر تعداد کل بیماران مبتلا به کووید 19 در کشور به 3 میلیون و 792 هزار و 14 نفر رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید