3 دهک کمتر درآمدی به صورت رایگان ارائه می شود / جزئیات



به گزارش سلام نو به نقل از مهرا، معاون بیمه و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت جزئیات اعطای بیمه رایگان به سه دهک اول این شرکت را تشریح کرد.

مهدی رضایی با اشاره به اینکه برآوردها نشان می دهد بین 6 تا 9 میلیون نفر در کشور فاقد بیمه هستند، گفت: 5 میلیون و 400 هزار نفر در سه دهک اول جامعه تحت پوشش بیمه هستند که در سال گذشته 400 هزار نفر بیمه شده اند. دو ماه سال گذشته در مناطق کم درآمد در حومه شهر; می توان گفت دهک های پایین تحت پوشش اعتماد بالایی قرار دارند و اکثر افراد باقی مانده در دهک های بالاتر جامعه هستند.

معاون بیمه و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید سه دهک اول شرکت فاقد بیمه را شناسایی و به سازمان بیمه سلامت معرفی می کرد که این کار را انجام داد. . و این افراد در حال حاضر بیمه شده اند و با توجه به اینکه سرانه حق بیمه امسال برای هر نفر یک میلیون و 100 هزار تومان در سال 1401 است به صورت رایگان ارائه می شود. پرداخت این مبلغ برای سه دهک اول شرکت با مشکل مواجه است و خوشبختانه با پذیرش حق بیمه این افراد از سوی دولت به صورت رایگان بیمه می شوند.

وی با بیان اینکه سایر افراد فاقد بیمه نیز می توانند به سامانه بیمه سلامت و پیشخوان مراجعه کنند، تصریح کرد: این افراد حتی پس از بررسی و آزمایش های گسترده در صورتی که در 3 دهک اول قرار داشته باشند با توجه به بیمه شدن حداکثر تا 2 هفته ثبت نام کردند. رایگان و در صورت حضور در دهک های بالاتر بر اساس تصمیم هیئت وزیران با پرداخت سرانه سهم اقدامات لازم انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید  آمار تاج 26 مه 1401; 8 نفر دیگر جان باختند / تعداد کل فوتی ها به 141 هزار و 232 نفر رسید

رضایی با اشاره به اینکه بانک اطلاعات آنلاین بیمه شدگان کشور در موسسه بیمه سلامت راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: همه سازمان ها موظف بودند اطلاعات بیمه شدگان خود را در این بانک اطلاعاتی منتشر کنند که اگر انجام می شد می توانستیم دقیقاً این کار را انجام دهیم. لحظه تعداد افراد بیمه شده؛ اما به دلایل و علایق، اطلاعات بیمه شده در برخی از دستگاه ها در این پایگاه ثبت نمی شود.

معاون بیمه و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه برای بیمه باید شرایط قانونی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در حال حاضر با بیمه جدید 45 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که در این سازمان 20 میلیون نفر بیمه شده روستایی تحت پوشش رایگان هستند، یعنی حق بیمه توسط دولت پرداخت می شود. همچنین حق بیمه بیمه شدگان دولتی با حدود 17 میلیون نفر جمعیت توسط دولت پرداخت می شود.

رضایی با بیان اینکه افراد تحت پوشش بیمه رایگان می توانند از خدمات کامل دولتی بهره مند شوند، گفت: برای استفاده از خدمات بخش خصوصی باید از سامانه توصیه ها استفاده شود که در حال حاضر حدود 50 درصد از مشمولان بیمه رایگان از سامانه ای بهره مند می شوند. توصیه ها.” ; در بخش دولتی 90 درصد هزینه های بستری در بیمارستان و در بخش سرپایی 70 درصد از هزینه ها تحت پوشش بیمه سلامت است.

معاون بیمه و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: افراد نمی توانند همزمان از دو بیمه استفاده کنند بنابراین وقتی فردی از بیمه اجتماعی خارج می شود می تواند از بیمه سلامت استفاده کند.

بیشتر بخوانید  آیا ماجرای خرابی کولر قطار مشاد-اهواز/ دستگیری تعداد زیادی از مسافران قطار مشاد-اهواز صحت دارد؟

رضایی در خصوص آخرین وضعیت داروهای تحت پوشش بیمه سلامت گفت: اکثر داروهای اساسی تحت پوشش بیمه قرار دارند، البته از فهرست داروهای کشور که بیش از 3400 قلم کالا دارد، حدود 2600 قلم تحت پوشش همه پایه ها هستند. بیمه ها.» برای رسیدگی به پوشش دارویی، بدون شک اگر دارو تحت پوشش نباشد، نمونه و مواردی از این دست وجود دارد. بین

دیدگاهتان را بنویسید