3 دلیل باد شدن پارکت


دلایل باد کردن کفپوش چوبی

کفپوش های چوبی یکی از انواع کفپوش ها هستند که از چوب انواع درختان ساخته می شوند و به عنوان کف پوش مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی ساختمان ها جلوه زیبایی به ساختمان می بخشد و می تواند باعث ایجاد حس تازگی و طراوت در افراد شود. کفپوش های چوبی در انواع مختلفی مانند لمینت و پارکت تولید می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اما گاهی ممکن است بعد از گذاشتن پارکت سطح آن دارای برجستگی و به اصطلاح باد باشد. در این مقاله به دلایل باد کردن کفپوش چوبی می پردازیم.

پارکت چیست و چگونه تولید می شود؟

پارکت چوبی یکی از انواع کف پوش هایی است که باید از تنه های مختلف درختان بریده و به کارخانه ها فرستاده شود. برای ساخت پارکت می توان از درختان مختلفی مانند راش، افرا، گردو، بلوط و آبی استفاده کرد. پس از انجام عملیات های مختلف روی چوب، آنها را به پارکت تبدیل کرده و با چسب های مخصوص به کف ساختمان می چسبانند.

دلایل باد کردن کفپوش چوبی

گاهی اوقات ممکن است پس از نصب یک تکه چوب برآمدگی ایجاد شود. این برجستگی ها می توانند دلایل مختلفی داشته باشند. این دلایل ممکن است به دلیل دقت ناکافی در هنگام چیدن یا ریختن آب روی پارکت پس از گذاشتن روی آن باشد.


پارکت را باد کنید

1. وجود رطوبت یکی از دلایل دمیدن پارکت است

دلایل دمیدن پارکت می تواند به دلیل خشک نبودن سطح زیر پارکت باشد. نصاب هنگام نصب پارکت باید توجه کافی به کف و محل نصب پارکت داشته باشد تا کاملا خشک و بدون رطوبت باشد.

بیشتر بخوانید  حنا چه تفاوتی با سدر دارد؟

2. وجود لوله های گرمایشی در زیر پارکت

امروزه از سیستم های گرمایش از کف به طور گسترده در ساختمان ها برای گرمایش ساختمان ها استفاده می شود. این سیستم ها را می توان در ساختمان های دارای لمینت اجرا کرد. اما گاهی اوقات لوله های قرار داده شده در زیر پارکت ممکن است نشتی داشته باشد و رطوبت به سطح پارکت نفوذ کرده و باعث تورم آن شود.

باید بخوانید:

علاوه بر موارد فوق، عواملی مانند بی کیفیتی یا نازک بودن بیش از حد پارکت می تواند باعث تورم پارکت و آسیب به سطح آن شود. همچنین در استفاده از پارکت در ساختمان باید در نظر داشت که از بسته بندی به درستی استفاده شود و به تدریج دما بالا برود تا پارکت دچار گرمازدگی نشود و باد نکند.

3. نظافت پارکت چوبی

با وجود موارد ذکر شده، باید مراقب نظافت مناسب پارکت بود تا رطوبت به داخل آن نفوذ نکند و به پارکت آسیب نرساند. بهتر است هرگز آب را مستقیم روی پارکت نریزید و پارچه را با کمی آب خیس کنید و از آن برای تمیز کردن سطح پارکت استفاده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید