مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

3 تمرین فوق العاده قدرتمند برای بهبود روابط زوج ها

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



راه های بهبود رابطه


بهبود روابط عاشقانه


راهکارهای بهبود روابط زن و شوهر


بهبود رابطه

بهبود رابطه


خوب شدن رابطه مخصوصا برای افرادی که ممکن است مشکلاتی داشته باشند خیلی مهم است.


حتما تاکنون شما هم چنین دغدغه هایی داشتید :


بهبود رابطه بهم خورده


بهبود روابط عاطفی


بهبود روابط با همسر


امروز و در این مقاله قصد داریم تا با معرفی چند تمرین موثر پاسخی به چنین دغدغه هایی دهیم. همراه ما باشید.


ما در دنیای واقعی زندگی می کنیم.


این مسئله که در اکثر موارد فقط یکی از زوجین برای بهبود روابط خود با انگیزه به دنبال مهارت های ارتباطی می رود بسیار رایج است.


به همین دلیل در این تمرینات ما کمک می کنیم که چگونه یکی از زوجین می تواند باعث بهبود رابطه عاشقانه شود.


وقتی یکی از زوجین تغییر رفتار می دهد حتما این تغییر بر روی کل رابطه تاثیر می گذارد. اگر طرف مقابلتان در این تمرینات شرکت نکند یا در برابر تغییرات مقاومت کند خیلی سخت است که بتوان در این رابطه خوشحال ماند. با این حال ارزش دارد که شما هر کاری که می توانید برای این رابطه انجام دهید.


نکته مهم: اگر طرف مقابل شما فردی خودشیفته است ممکن است با انجام دادن این تمرینات اثر عکس ببینید.


تمرین بهبود روابط


بهبود رابطه

بهبود رابطه دونفره


۳ نوع تمرین ارتباطی برای زوجین :


گوش دادن به فرد بدون قطع کردن صحبت او


اگر به اطراف نگاه می کنید مطمین باشید که این کار بر روی رابطه شما تاثیر می گذارد. گوش دادن درست به طرف مقابلتان بسیار مهم است. کسانی به مشاور مراجعه می کنند در واقع افرادی هستند که حرف هایشان شنیده نمی شود و روانشناس اولین کسی است که عمیقا تمرکز می کند تا ان ها را درک کند.

بیشتر بخوانید  بیماری اختلال تروما یا روان زخم چیست؟


به عنوان یک مهارت ارتباطی، همه ما یاد گرفتیم که گوش دادن چقدر مهم است با این حال، گوش دادن ممکن است کمترین مفهوم کاربردی در جهان باشد

ما همگی می خواهیم نظرات و افکاری که در ذهن ما متوقف نمی شوند و مردم ان را گوش نمی دهند بیان کنیم . از نظر استلمن مردم زمانی به حرفت گوش می دهند که به حرفشان گوش داده شود.

گوش دادن زمانی است که کسی از ما شکایت می کند و ما یک دقیقه هم برای دفاع از خودمان صبر نمی کنیم.ما مثل کودک ۲ ساله می شویم زمانی که کسی به حرفمان گوش نمی دهد.

یکی از راهای رسیدن به کمال این است که زوجین به هم کمک کنند و حرف های یکدیگر را گوش کنند حتی اگر صحبت شکایت از یکدیگر باشد.


تمرین


برای ۱۰ دقیقه در کنار هم بشینید و کار دیگری نکنید. فقط در مورد چیزی که دوست دارید صحبت کنید و سعی کنید همدیگر را درک کنید و شنونده ی فعالی باشید.


تمرین انفرادی


اگر شریک زندگیتان موافقت نکرد می توانید ان را به صورت انفرادی انجام دهید بدون انکه او از این کار اطلاع داشته باشد.در اینجا زمانی را در نظر بگیرید که هر دو حضور دارید و تصمیم بگیرید که حرفی نرنید و فقط گوش کنید.


تمرین فواید شک و تردید


همه ما نیاز داریم کسانی که ما را دوست دارند و به ما نزدیک هستند به نفع ما باشند نه اینکه قبل از اینکه حرفمان را تمام کنیم ما را متهم و قضاوت کنند. از انجایی که ما در اکثر مواقع متهم می شویم سعی می کنیم از صحبت در مورد موضوعاتی که ممکن است باعث این کار شود خودداری کنیم.

بیشتر بخوانید  برای پسران و دختران ازدواج بهتر است یا زندگی مجردی ؟


یک لحظه این فرض را در نظر بگیرید که شما با کسی زندگی می کنید که نیت خوبی برای این رابطه دارد.شما باید در یک رابطه بیش از همه چیز احساس امنیت کنید وگرنه این تمرین به شما کمک نمی کند.

در این تمرینات ارتباطی زوجین مداخلات حرفه ای نیاز نیست و فقط در مورد موضوعاتی که زوجین از گفتنش اجتناب می کنند بحث می کند.


تمرین


کمی وقتتان را برای صحبت کردن در مورد مشکلات رابطه با طرف مقابل کنار بگذارید.ان زمان میفهمید که طرق مقابلتان قصد خوبی برای بهتر شدن رابطه دارد هر چند که فرد کامل و بی نقصی باشد.


تمرین انفرادی


اگر شریک زندگیتان علاقه ای به تمرین روابط معمول زن و شوهری ندارد.می توانید خودتان تصمیم بگیرید روزانه کمی از وقتتان را برای شریک زندگیتان بگذارید و به او در مورد فواید شک اطلاعاتی بدهید.با گذر زمان این تمرین اثر مثبتی روی زندگی شما می گذارد.


بهبود رابطه

بهبود رابطه عاشقانه


واژگونی نقش


اگر می خواهید این تمرینات اثر گذار باشند بهتر است جای همدیگر را عوض کنید.


نقش بازی کردن بسیار ساده است شما وانمود می کنید شخص دیگری هستید سعی کنید تصمیم بگیرید جایی برید یا چیزی بخورید.


تمرین


در اینجا هر کدام نقش دیگری را بازی کنید وکارهایی را انجام دهید که طرف مقابلتان انجام می دهد اگر صادقانه رفتار کنید تاثیر این تمرین را در زندگی خود مشاهده می کنید.


تمرین انفرادی


این تمرین انفرادی کمی عجیب است ولی می توانید ان را انجام دهید.طوری رفتار کنید که نماینده رفتار شریک زندگیتان هستید.شما می تونید برای همیشه از ضمیر شما استفاده کنید.بخصوص اگر دیگران نمی دانند که این تمرین را انجام میدهید.

بیشتر بخوانید  تست روانشناسی جدید،تحلیل شخصیت


با انجام تمرینات ذکر شده میتوانید به سرعت رابطه خود را بهبود ببخشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *