مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

3 باور غلط در مورد رژیم غذایی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


3 باور غلط در مورد رژیم غذایی

گذر زمان بر نوع غذای ما نیز تأثیر گذاشته است و نسل امروز نباید از باورهای قدیمی در مورد رژیم پیروی کند. باورهایی که به مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

برای خوردن
رژیم غذایی شما چیست؟ آیا رژیم غذایی خود را بر اساس دانش جدید تغذیه و نظرات متخصصان تغذیه قرار می دهید یا باورهای قدیمی والدینتان بر رژیم غذایی شما تأثیر می گذارد؟ دکتر فولر، نویسنده کتاب «رژیم غذایی مادرتان را دنبال نکنید» معتقد است که گذشت زمان بر نحوه تغذیه ما تأثیر گذاشته است و نسل امروز نباید از باورهای قدیمی در مورد تغذیه پیروی کند. باورهایی که به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

3 باور غلط در مورد رژیم غذایی

اولین تصور غلط
میان وعده اشتها را کور می کند
بسیاری از بزرگان ما معتقدند که رژیم غذایی باید به 3 وعده اصلی محدود شود، زیرا خوردن غذاهای مختلف بین وعده های اصلی باعث کاهش اشتها می شود، اما در زندگی شلوغ و کم تحرک امروزی، اگر 3 وعده اصلی و 2 یا 3 میان وعده داشته باشیم، می توانیم بین وعده های اصلی غذا را تقسیم کنیم. سهم گروه های غذایی مختلف بین این وعده ها و میان وعده هاست و در نتیجه در وعده های اصلی پرخوری نمی کنیم و وزن اضافه نمی کنیم و قند خون را در حد نرمال و ثابت نگه می داریم.

البته بهترین میان وعده ها شامل آجیل، میوه ها، ماست، سبزیجات و کیک های خانگی با چربی و شکر کم است. علاوه بر این، یک میان وعده مناسب باید حداکثر 100 تا 200 کیلو کالری انرژی برای بدن ما تامین کند.

بیشتر بخوانید  معرفی پودر ایزوتونیک کربو انرژی شارژ دوبیس

3 باور غلط در مورد رژیم غذایی

یک باور غلط دیگر
بشقاب با غذا باید تا ته خورده شود
متأسفانه، این دیدگاه اغلب باعث می شود که وقتی زمان شروع غذا خوردن فرا می رسد، ما را تحت فشار قرار دهیم. بنابراین، حتی اگر خیلی گرسنه نباشید، به دلیل ناراحت نشدن والدینتان مجبور به خوردن همه غذاها می شوید و علاوه بر افزایش وزن، تناسب اندام خود را از دست می دهید و کمی بیشتر بد خلق می شوید. ساعت ها.

به همین دلیل، بهتر است خیلی منطقی با والدین خود در مورد آن صحبت کنید و از آنها بخواهید که به شما اجازه دهند تنها غذا بخورید تا مجبور به اسراف (به دلیل دور ریختن غذا) یا پرخوری نشوید. به هیچ وجه نمی‌خواهم این را به مادر توصیه کنم که غیرفعال باشد. یعنی به جای خوردن یا دور ریختن، آنها را در ظرف دربسته در یخچال بگذارید و در وعده غذایی بعدی بخورید.

مغالطه سوم
غذا باید تند مصرف شود
بسیاری از والدین دائماً کودک خود را تشویق می کنند که سر میز صبحانه دیر به کلاس و دانشگاه برود و به آنها می گویند: «عجله کن»، «سریع بخور»، «دیر شده است»، اما این والدین نمی دانند که عجله یا استرس در طول وعده های غذایی باعث می شود. پیامی ایجاد می کند که به درستی و در زمان مناسب به مغز نمی رسد و فرد دیر یا زود نسبت به زمانی که واقعاً سیر شده است احساس سیری می کند.

حداقل 20 دقیقه طول می کشد تا غذا بخورید تا پیام سیری را به درستی به مغز برسانید. اگر سریع غذا بخوریم، غذای بیشتری وارد بدن خود می‌کنیم و در نتیجه چیزی جز چاقی به ما نمی‌رسد. اگر واقعا وقت کافی برای صبحانه یا ناهار ندارید، یک ساندویچ برای خود درست کنید و در طول مسیر آن را با آرامش میل کنید.

بیشتر بخوانید  چه عواملی باعث هیپوترمی (سرمازدگی) می شود؟

3 باور غلط در مورد رژیم غذایی

مغالطه چهارم
بهترین دسرها سالاد و سبزیجات هستند
شکی نیست که سالاد و سبزیجات بهترین غذا هستند، اما اگر والدین کودکان را مجبور کنند به جای بستنی شکلاتی یا ژله، یک بشقاب سبزیجات را به جای بستنی یا ژله شکلاتی انتخاب کنند، نوعی مقاومت در برابر این مواد غذایی مفید ایجاد می کنند. . ذهن بچه ها..

به همین دلیل بد نیست گاهی اجازه دهیم فرزندانمان غذا یا دسر را خودشان انتخاب کنند تا ارتباط خاصی با سبزیجات نداشته باشند. همچنین می توانید با خوردن غذاها و دسرهای سالم و تعریف طعم و خواص آنها توجه کودکان را به این غذاهای مقوی جلب کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *