29 درصد در برق و 23 درصد در مصرف آب در حرم رضوی صرفه جویی کنید



ایسنا / خراسان رضوی به منظور رعایت دستور آستان قدس رضوی مبنی بر اجرای سیاست ها و اقدامات صرفه جویی در انرژی در حرم مطهر رضوی ، در حال حاضر 29 درصد صرفه جویی در مصرف برق و 23 درصد در صرفه جویی در مصرف آب نسبت به سال های گذشته به دست آمده است.

رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: همچنین اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

مهندس محمد کاظم ملازم الحسینی افزود: این سازمان در چند مرحله دستورالعملی برای صرفه جویی در مصرف انرژی به کارکنان و کارکنان حرم صادر کرده و همچنین با آموزش مستقیم آنها در این راستا گام های موثری برداشته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این ، اقدامات مختلف علمی و عملی مانند تنظیم دمای اتاق در محدوده 26-25 درجه سانتیگراد و کاهش تعداد دستگاه های خنک کننده فعال ، خاموش کردن چراغ های تزئینی و بخشی از روشنایی تلفن همراه در فضاهای مختلف از حرم مطهر “جایگزینی لامپهای فلورسنت قدیمی و کم مصرف با مصرف بسیار کم (LED) ، خاموش کردن چراغها و پمپ آب و غیره از دیگر اقدامات برای صرفه جویی در مصرف برق است.

بخشی از برق حرم را با ژنراتورهای دیزلی تامین کنید

رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی ادامه داد: با توجه به وسعت و تنوع امکانات و زیرساخت های اماکن متبرکه ، این سازمان سالهاست که از سیستم هوشمند مدیریت و کنترل تأسیسات برنامه ریزی و استفاده می کند. که تأثیر زیادی بر برنامه ریزی و کنترل مصرف انرژی داشت.

بیشتر بخوانید  قیمت سکه معکوس شد

ملازم الحسینی گفت: با توجه به هماهنگی با شرکت برق و همکاری با آن شرکت ، آستان قدس رضوی بخشی از برق مورد نیاز معبد مقدس را با استفاده از دیزل ژنراتورها تولید کرده است که نقش مهمی در صرفه جویی در مصرف دارد. “پشتیبانی از برق و شبکه ، به ویژه در ساعات اوج مصرف در مشهد.

به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی ، وی خاطرنشان کرد: با وجود گسترش چشمگیر فضاها و افزایش تجهیزات مانند کولر ، آسانسور ، پله برقی ، روشنایی و غیره. در حرم مطهر رضوی ، اما با اقدامات انجام شده توسط سازمان فنی و نگهداری حرم ، حدود 29 درصد صرفه جویی در مصرف برق نسبت به زمان متوسط ​​مشابه سالهای گذشته ؛ همچنین در زمینه مصرف آب ، به لطف استفاده از سیستم کنترل هوشمند ، حداکثر استفاده از شیرهای برقی ، گسترش شبکه آب غیر آشامیدنی برای مصارف غیر آشامیدنی حرم ، حدود 23 درصد صرفه جویی در مقایسه با در همان سالهای گذشته

رئیس سازمان فنی و نگهداری حریم حرم رضوی افزود: در نتیجه این صرفه جویی ها میزان مصرف گاز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال های گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید