240 میلیارد اعتبار برای زیرساخت ها در بخش کشاورزی خراسان جنوبی – خبرگزاری شهردار | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر، محمد حسین اکبری گفت: به منظور جلب اعتبارات استانی ، اولویت های بخش کشاورزی را نیز تعیین کرده ایم و در این راستا مکاتبات با استاندار ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، کمیته های برنامه ریزی شهری ، فرمانداران و سایر مکاتبات انجام شده است.

وی با بیان اینکه 100 میلیارد حجم وام استانی برای بخش کشاورزی درخواست کرده ایم ، گفت: همچنین 35 میلیارد جلد برای طرح های گلخانه ای است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای حمایت از واحدهای تولیدی موجود در بخش کشاورزی که برای فعال نگه داشتن واحدهای خود به سرمایه در گردش نیاز دارند ، به سرمایه نیاز داریم و برای ایجاد واحدهای جدید یا واحدها را پر و توسعه دهید. “

وی افزود: در این راستا به تسهیلاتی نیاز داریم که دو موضوع را برطرف کند ، تاکنون در سه ماه گذشته 130 میلیارد تن اعتبار به استان اعطا شده است.

اکبری گفت: تاکنون 96 میلیارد تن تسهیلات در استان استفاده شده که 50 میلیارد آن در زمینه مکانیزاسیون و مابقی در زمینه گلخانه ها ، گیاهان دارویی و سایر اقلام است.

وی گفت: اعتبار کل در پنج عنوان اعلام شده است که از ابتدای امسال 30 میلیارد تن بذر گواهی شده (15 میلیارد تن جذب) ، مکانیزه 50 میلیارد تن (30 میلیارد تن جذب) ، اشتغال پایدار روستایی و عشایری 20 میلیارد تن ، نقشه کشاورزان 10 میلیارد تومان ، بهبود و توسعه باغات ، تحول صنایع و مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا بلعیده می شود.

بیشتر بخوانید  عربستان خواستار ورود به مذاکرات در وین است

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ما معمولاً به اندازه نیاز سالانه بخش کشاورزی و برخی از تسهیلات لازم در تسهیلات بانکی تسهیلات لازم را نداریم توزیع می شوند “

وی گفت: به عنوان مثال ، در حال حاضر ، به دلیل شرایط موجود و کمبود بارندگی ، ممکن است کشاورزان و کشاورزان از مواد اولیه کشاورزی ناراحت شوند زیرا اتحادیه ها و سازمان ها عملکرد ضعیفی دارند.

اکبری افزود: امسال میزان بارندگی نسبت به گذشته 51 درصد کاهش یافته ، خشکسالی فشار زیادی به کشاورزان و دامداران وارد کرده و تولیدات کشاورزی استان به شدت کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: در سال های اخیر مجبور شده ایم به اتحادیه ها و تشکل های کشاورزی کمک کنیم تا آنها را در زمینه تسهیلات کاری تقویت کنند تا وقتی کشاورزان یا واحدها مانند الان با مشکل روبرو می شوند بتوانند از منابع خود کمک کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: امسال به تقویت تشکل ها و اتحادیه های کشاورزی کمک خواهیم کرد و این در دستور کار سازمان است.

وی گفت: شرایط به گونه ای پیش رفته است که همه افراد را به جهاد کشاورزی وابسته می دانند و اگر سازمان ها را تقویت کنیم ، احساس نیاز به سازمان کاهش می یابد.

اکبری گفت: جهاد کشاورزی موظف به پرداخت بسیاری از تسهیلات است و در این راستا اعضای سازمان ها و اتحادیه ها نیز باید حق عضویت خود را پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: باید سازمان ها در همه زمینه ها تقویت شوند تا در شرایط خاص و بحرانی بتوانند به کمک واحدها و واحدهای بخش کشاورزی بیایند.

بیشتر بخوانید  پیگیری تا رفع چالشهای فوری 115 هرمزگان ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید