22 پروژه آموزشی فردا در البرز افتتاح می شود



سالار قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: انعقاد این تفاهم نامه زمینه لازم برای تأمین اعتبارات ملی و خیریه برای هم افزایی ظرفیت های ملی و استانی را فراهم می کند.

وی گفت که یک تفاهم نامه سه جانبه برای رفع کمبود فضای آموزشی در استان بین وزارت آموزش و پرورش ، خیریه مدرسه و استان البرز امضا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه با انعقاد این تفاهم نامه اعتبار ویژه ای برای راه اندازی پروژه های جدید آموزشی در استان البرز اختصاص می یابد ، افزود: اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام و جاری نیز فراهم شده است.

گاسمی اظهار داشت: استان البرز در زمینه سرانه آموزش و پرورش با مشکلات زیادی روبرو است که رفع آن نیازمند تلاش جدی مسئولان کشوری ، استانی و خیرین است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید رشد جمعیت دانش آموزان در این استان به بیش از 15000 نفر برسد ، گفت: در سال تحصیلی آینده جمعیت 510 هزار دانش آموز برای البرز پیش بینی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: در سال تحصیلی آینده ، استان البرز با چالش کمبود فضای آموزشی و معلمان روبرو است. انعقاد این تفاهم نامه در سفر وزیر آموزش و پرورش به البرز می تواند در تأمین زیرساخت های آموزشی در سالهای آینده نقش موثری داشته باشد.

وی به نقش مهم و م ofثر فضای مناسب آموزشی و معلمین در روند آموزش با کیفیت در مدارس توجه کرد و افزود: با وجود همه تلاش های دولت و خیرین در ساخت مدارس ، متأسفانه رشد مدرسه سازی در راستای رشد جمعیت دانشجویی در استان البرز. “

بیشتر بخوانید  آلبوم موسیقی "گلگون جم" در کردستان منتشر شد

گاسمی سرانه آموزش و پرورش استان البرز را 28/3 متر مربع ذکر کرد که فاصله زیادی با جمعیت کشور یعنی 17/5 متر مربع دارد.

مدیرعامل آموزش و پرورش البرز تجهیزات فیزیکی و توسعه کلینیک فرهنگیان کرج را ضروری دانست و گفت: توسعه دامنه خدمات در کلینیک فرهنگیان زمینه را برای ارائه خدمات بیشتر به مردم به ویژه فرهنگیان در استان.

وی تأکید کرد که حل مشکلات آموزش و پرورش در بخشهای مختلف نیازمند نگاه ملی و ویژه مدیران استانی است.

استان البرز 473000 دانش آموز و 24000 فرهنگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید