مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

21 خاصیت دارویی درمانی آب زنجبیل، از رشد مو تا لاغری سریع

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آب زنجبیل چیست و چه فوایدی دارد ؟


آب زنجبیل از زنجبیل تازه به دست می آید. تقریبا 250 گرم زنجبیل تازه به 2 اونس آب زنجبیل می رسد اما نتیجه همیشه هم خوشمزه نیست.


آب زنجبیل اغلب تند و یا تلخ است بنابراین اکثر مردم ترجیح می دهند این آب را با سایر آب میوه ها مخلوط کنند تا مواد مغذی قوی تری داشته باشند.


زنجبیل یکی از مهم ترین مواد مغذی و از گیاهان مفید دارویی در تاریخ است. زنجبیل برای هزاران سال در طب سنتی چینی استفاده می شود و میزان بالایی از پتاسیم، ویتامین های B، ویتامین C، فسفر و سایر مواد معدنی و همچنین مواد تشکیل دهنده قوی و آنتی اکسیدان ها را به ارمغان می آورد.


آب زنجبیل معمولا در دستور العمل های آسیایی استفاده می شود بنابراین اگر شما یک آشپز باهوش هستید، ممکن است قبلا از مزایای طعم این آب قوی برخوردار شوید.


قبل از اینکه این نوشیدنی غیر معمول را به رژیم سلامتی خود اضافه کنید، مهم است بدانید که چه کاری می تواند برای شما انجام دهد.


خواص آب زنجبیل


مزایای سلامتی چشمگیر آب زنجبیل عبارتند از:




1. آب زنجبیل برای درمان آکنه


ماهیت ضد التهابی آب زنجبیل می تواند باعث کاهش آلودگی های آکنه در کسانی که از این مشکل رنج می برند شود. التهاب در منافذ را کاهش می دهد و قرمزی ناخوشایند پوست را از بین می برد.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل


2. جلوگیری از پیری زودرس با آب زنجبیل


با توجه به مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی، آب زنجبیل یک نوشیدنی مناسب برای مقابله با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد روی بافت‌های شماست. این مواد مانع آسیب سلولی و جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان، آلزایمر و آرتروز می‌شود و به تقویت سلامت پوست کمک می‌کند.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل


3. خواص آب زنجبیل برای رشد مو


شما می توانید آب زنجبیل را برای داشتن موهای بهتر و سالمتر بنوشید یا به سادگی آنرا به پوست سر بزنید. این کار می تواند از شرایط التهابی پوست سر جلوگیری کند، در حالی که آن را مرطوب و تقویت هم می کند.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل


4. آب زنجبیل برای کاهش عوارض سرطان


اثرات ضد تهوع آب زنجبیل می تواند به ناراحتی معده ناشی از شیمی درمانی برای مبتلایان به سرطان کمک کند و به دلیل آنتی اکسیدان های متعدد و مواد فعال مانند جینجرول می تواند در جلوگیری از سرطان هم تاثیر داشته باشد.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل


5. خواص آب زنجبیل در تقویت سیستم ایمنی


مقدار مناسب ویتامین C در آب زنجبیل وجود دارد که می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. ویتامین C باعث تولید گلبول های سفید می شود، در حالی که سرعت و روند بهبودی در سراسر بدن را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه فیله مکزیکی برای شام


مصرف روزانه آب زنجبیل یک راه عالی برای به دست آوردن مواد مغذی است که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.


آب زنجبیل منجر به تحریک تولید آنتی‌بادی‌ هایی می‌شود که با اثرات مضر میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها مقابله می‌کنند.


نوشیدن آب زنجبیل با معده خالی همچنین منجر به جلوگیری از عفونت‌های ادراری، سرفه و سرماخوردگی، عفونت واژن، بیماری‌های خودایمنی و … می‌شود.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل




6. آب زنجبیل برای کاهش التهاب


مصرف منظم آب زنجبیل برای کاهش انواع التهاب، از جمله دردهای شکمی در روده و همچنین آرتریت، سردرد و سایر عوارض جانبی مفاصل بسیار مفید است.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل




7. بهبود گردش خون از خواص آب زنجبیل


منیزیم، پتاسیم و روی موجود در آب زنجبیل منجر به تنظیم فرایندهای التهابی می‌شود که مسبب مشکلات گردش خون هستند. این نوشیدنی همچنین سطح کلسترول را در شریان‌ها کاهش می‌دهد و به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل




8. آب زنجبیل برای هضم بهتر


اگر احساس ناراحتی در هضم دارید، آب زنجبیل برای حل مشکلات معده و روده شناخته شده است و می تواند به بهبود راندمان گوارش شما کمک کند، که می تواند خطر ابتلا به یبوست، استفراغ، نفخ و سایر انواع ناراحتی های دستگاه گوارش را کاهش دهد.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل




9. خواص آب زنجبیل برای فشار خون پایین


به دلیل میزان قابل توجه پتاسیم در آب زنجبیل، نوشیدن یک لیوان از آن در هر روز می تواند به محافظت در برابر فشار خون بالا کمک کند زیرا پتاسیم به عنوان یک وازودیلاتور در بدن عمل می کند و موجب کاهش فشار بر سیستم قلبی عروقی می شود.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل




10. آب زنجبیل برای تعادل هورمون ها


یکی دیگر از مزایای آب زنجبیل، افزایش هورمون های جنسی و کاهش هورمون استرس در بدن است. کاهش هورمون استرس در بدن همچنین می تواند بهبود خلق و خو را نیز به دنبال داشته باشد.


آب زنجبیل  / خواص آب زنجبیل




11. آب زنجبیل برای مبارزه با عفونت


در حال حاضر، علاوه بر ایجاد مقاومت بیشتر به بیماری، آب زنجبیل همچنین می تواند باکتری ها را از بین ببرد. با خواص ضد میکروبی طبیعی اش، قادر به کشتن دو باکتری خطرناک و شایع به نام استرپتوکوک پایوژن و استافیلوکوک اورئوس می باشد.


همچنین می توانید از شر هر گونه قارچ در سیستم بدن خود خلاص شوید.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل




12. کاهش درد قاعدگی از خواص آب زنجبیل


آب زنجبیل می تواند یکی از مشکلات دردناک زنان را در دوره های قاعدگی ماهانه یعنی گرفتگی های عضلانی حل کند.


می تواند شدت و همچنین مدت زمان درد را کاهش دهد بنابراین نباید نگرانی در مورد دیسمنوره ای که بر بهره وری و فعالیت های روزانه اثر می گذارد، داشته باشید.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه آش کشک و جعفری


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل




13. کنترل احتباس مایعات از خواص آب زنجبیل


خواص دیورتیک و ضد التهابی زنجبیل، منجر به مقابله با احتباس مایعات در بدن می‌شود. مصرف روزانه آب زنجبیل منجر به از بین رفتن مایعات در بافت‌ها شده و سطح انرژی را برای جلوگیری از خستگی افزایش می‌دهد.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل




14. چربی سوزی با آب زنجبیل


یکی از محبوب ترین مزایای زنجبیل، توانایی آن برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن انسان است.


اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن و از بین بردن چربی های ناخواسته هستید، اضافه کردن آن به رژیم غذایی تان می تواند به شما کمک کند به اهداف کاهش وزن خود برسید علاوه بر سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن، زنجبیل همچنین می تواند اشتها را کاهش دهد.


این بدان معنا نیست که شما فقط با مصرف آب زنجبیل، تمام وزن اضافی تان را از دست می دهید. به یاد داشته باشید که این تنها می تواند به افزایش متابولیسم کمک کند و شما هنوز هم باید به طور منظم به آنچه که می خورید توجه کرده و به ورزشگاه بروید.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل




15. آب زنجبیل برای کمک به جلوگیری از بیماری آلزایمر


در حالی که هیچ درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، زنجبیل اثرات محافظتی بر روی آن دارد. زنجبیل همچنین می تواند مغز را در برابر سمیت محافظت کند. این عنصر به طور کلی برای بدن، به ویژه مغز، اثرات نامطلوبی دارد.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل




16. کنترل قند خون از خواص آب زنجبیل


اگر شما اغلب در معرض اضطراب هستید، احتمالا زمان مناسبیست تا رژیم غذایی خود را دوباره بررسی کنید. خواهید دید حملات اضطرابی می تواند به علت قند خون باشد که می تواند موجب سرگیجه، اشتیاق به غذاهای ناسالم و سقوط انرژی شود.


آب زنجبیل به طور روزانه می تواند به جلوگیری از آن ها کمک کند، سطح قندتان را در محدوده طبیعی حفظ کند و اساسا کلیه علائم ناخواسته که با آن روبرو می شوید را از بین ببرد.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل




17. آب زنجبیل برای تسکین معده


نوشیدن آب زنجبیل می تواند به آرامش بخشیدن به معده کمک کند. این نوشیدنی دستگاه گوارش شما را شل می کند تا غذا بتواند از طریق آن راحت تر حرکت کند. همچنین می تواند نفخ و یبوست را کاهش دهد.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل




18. آب زنجبیل و کاهش سرماخوردگی


آب زنجبیل دارای خواص ضد باکتری شگفت انگیز است. مصرف آب زنجبیل با فلفل خشک می تواند به از بین بردن مخاط و احتقان در ریه کمک کند. برای درمان سرماخوردگی، مقداری مساوی از آب زنجبیل و عسل را مخلوط کنید و حداقل دو تا سه بار در روز بخورید. نوشیدن آب زنجبیل ساده هم می تواند در درمان گلو درد کمک کند.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه قهوه ترک


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل




19. کاهش درد با زنجبیل برای


آب تازه زنجبیل به علت خواص ضد التهابی آن شناخته شده است و می تواند کمر درد را درمان کند. یک درمان بسیار موثر برای کمر درد این است که یک قاشق غذاخوری آب زنجبیل را با روغن زیتون مخلوط کنید و آن را روی پوست خود ماساژ دهید.


یک شب منتظر بمانید و صبح روز بعد احساس راحتی می کنید. همچنین می تواند در درمان دندان درد یا سردرد میگرنی کمک کند. برای درمان دندان درد، بهتر است یک تکه کوچک از زنجبیل را بین گونه و دندان خود نگه دارید و آب طبیعی آن کار خود را انجام می دهد.


برای میگرن، دو قاشق غذاخوری آب زنجبیل با عسل را بنوشید. شما حتی می توانید کمی از آب زنجبیل را روی سر خود قرار دهید تا از سردرد سینوسی رهایی یابید.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل




20. جلوگیری از گرفتگی عضلات


افرادی که مستعد ابتلا به گرفتگی عضلانی هستند، آب زنجبیل را به عنوان یک درمان طبیعی و ایمن می‌توانند استفاده کنند. زنجبیل حاوی مواد و املاح معدنی است که منجر به تنظیم سطح الکترولیت بدن می‌شود و از گرفتگی عضلات پیشگیری می‌کند.


آب زنجبیل / خواص آب زنجبیل




21. کاهش بوی بد نفس با مصرف آب رنجبیل


آب زنجبیل ممکن است شگفتی هایی برای بوی بد نفس ایجاد کند و شما را از شرایط شرم آور نجات دهد. ویتامین C در آب زنجبیل در کشتن باکتری های دهان کمک می کند که باعث بوی بد نفس می شوند. یک قاشق غذاخوری آب زنجبیل را با کمی لیمو در آب گرم مخلوط کنید و چند دقیقه در دهان قرقره نمایید.


بیشتر بخوانید :


۲۰ خاصیت معجزه آسای روغن زنجبیل + طرز تهیه روغن زنجبیل


زنجبیل : ۱۳ درمان خانگی با استفاده از زنجبیل


مصرف چای زنجبیلی همراه با خواص آن


طرز تهیه چای زنجبیلی برای لاغری




نتیجه گیری :


آب زنجبیل می تواند شگفتی هایی را برای بهبود و حفظ سلامت ایجاد کند. با خواص آنتی اکسیدانی قوی، ضد التهابی و ضد باکتریایی اش می تواند به شما در محافظت از مسائل بهداشتی خاص کمک کند.


با این حال، اگر چه برای سلامتی عالی است اما باز هم برای همه مناسب نیست. این برای برخی از افراد منع مصرف دارد، بنابراین برای اینکه مطمئن شوید حتما با پزشک خود مشورت کنید زیرا در صورت آلرژی به زنجبیل خود را در معرض مشکلات بهداشتی زیادی قرار داده اید.


شما نمی توانید از آن انتظار داشته باشید که بیماری تان را درمان کند یا ناراحتی تان را کاهش دهد. همچنین، به یاد داشته باشید که آب زنجبیل معجزه نمی کند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *