2022 می تواند سال پایان سلطنت باشد



«جهان منابع لازم برای پایان دادن به همه‌گیری کووید-19 در سال جاری (2022) را دارد، اگرچه این امر مستلزم کمک به کشورهایی است که در دسترسی به واکسن‌ها و سایر سلاح‌ها برای مبارزه با کرونا مشکل دارند.

ما می توانیم در سال 2022 به همه گیری پایان دهیم، ما در بهترین مسیر برای رسیدن به آن هستیم، اما تنها با هم به آن دست خواهیم یافت.

دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد که ما بدون دستیابی به “اهداف حیاتی” مانند واکسیناسیون گسترده جمعیت جهان، افزایش آزمایشات یا در دسترس بودن راهبردهای درمانی نجات دهنده، وارد سومین سال اپیدمی شده ایم.

او گفت: «توزیع دوز واکسن در کشورهایی که منابع کمتری دارند به طور تصاعدی در حال رشد است.

وی گفت: ما می توانیم اقتصاد را به حالت عادی برگردانیم و اهداف توسعه پایدار را حفظ کنیم، اما باید از هم اکنون اقدام کنیم.

به گزارش وب سایت Vardo Mitters، تا 10 فوریه، بیش از 403،701،000 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیش از 5.796 میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. کم شده.

همچنین بر اساس گزارش وب سایت «دنیای ما در آمار»، در حال حاضر بیش از 4.8 میلیارد نفر در جهان (بیش از 62 درصد جمعیت جهان) با حداقل یک دوز واکسن کرونا واکسینه شده اند.

برنامه های واکسیناسیون در 200 منطقه و کشور در سراسر جهان در حال انجام است، با تعداد جهانی دوزهای تزریقی بیش از 10270 میلیون و تقریباً 20 میلیون دوز روزانه.

سازمان بهداشت جهانی در نظر دارد تا اواسط سال 2022 با اولین دوز واکسیناسیون 70 درصد از جمعیت جهان را واکسینه کند، اگرچه هدف اولیه WHO برای واکسینه کردن 40 درصد از جمعیت جهان تا سال 2021 محقق نشده است.

بیشتر بخوانید  تبصره 1 لایحه بودجه سال 1401 شورای نگهبان حذف شد.

دیدگاهتان را بنویسید