مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

20 درمان خانگی برای سوزش سر دل

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ افراد زیادی هستند که از مشکل سوزش سر دل رنج می برند. دل درد یا سوزش سر دل درد ناخوشایندی است که در بالای شکم خود احساس می کنید.

هنگامی که محتویات اسیدی معده به سمت نای حرکت می کند، ریفلاکس اسید ایجاد می شود و باعث سوزش سر دل یا سوزش سر دل می شود. اگر شما نیز هر از گاهی دچار این مشکل می شوید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با 20 درمان خانگی سوزش سر دل آشنا شوید و مشکل خود را بدون نیاز به داروهای شیمیایی و هیچ عارضه ای حل کنید.

1. سرکه

سرکه می تواند اسفنکتر تحتانی مری را تحریک کند تا بسته شود و از تجمع اسید و سوزش سر دل جلوگیری کند. در میان انواع سرکه ای که وجود دارد، سرکه سیب در درمان سوزش معده موثر خواهد بود. برای انجام این درمان مراحل زیر را دنبال کنید:

1 تا 2 قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید.

مخلوط حاصل را قبل از وعده های غذایی اصلی بنوشید.

2. نوشیدنی آلوئه ورا

نوشیدنی آلوئه ورا با از بین بردن التهاب و التیام دستگاه گوارش به کنترل سوزش سر دل کمک می کند. برای استفاده از نوشیدنی آلوئه ورا برای درمان سوزش سر دل، مراحل زیر را دنبال کنید:

– برای بهترین نتیجه، باید 1.4 فنجان آب آلوئه ورا حدود 20 دقیقه قبل از غذا بنوشید.

فراموش نکنید که نباید بیش از این نوشیدنی را در یک روز بنوشید، زیرا می تواند باعث اسهال و درد معده شود.

3. بیکینگ پودر

جوش شیرین یک آنتی اسید طبیعی است که در عرض چند دقیقه به طور موثر عمل می کند و باعث تسکین فوری سوزش سر دل می شود. برای استفاده از جوش شیرین مراحل زیر را دنبال کنید:

– ابتدا 1 قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک لیوان آب مخلوط کنید.

مخلوط حاصل را برای تسکین فوری بنوشید.

می توانید چند قطره آب لیمو نیز به این محلول اضافه کنید.

4. نعناع فلفلی

گیاه نعناع قدرتمند برای درمان سوء هاضمه و سوزش سر دل بسیار موثر است زیرا دارای خواص تسکین دهنده است و به فرآیند گوارش کمک می کند. برای استفاده از نعناع برای درمان سوزش سر دل، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

۱ قاشق غذاخوری برگ نعناع خرد شده را به یک فنجان آب اضافه کنید.

اجازه دهید حدود 30 دقیقه بماند.

– این نوشیدنی را ۲ تا ۳ بار در روز مصرف کنید.

همچنین می توانید برای جلوگیری از سوزش سر دل، برگ های تازه نعناع را بجوید. با این حال، به یاد داشته باشید که اگر از رفلاکس اسید رنج می برید، نباید از نعناع استفاده کنید.

5. دانه رازیانه

جویدن دانه های رازیانه یکی از بهترین درمان ها برای سوزش سر دل است. می توانید این تخم مرغ ها را چند بار در روز بجوید تا نفس خود را تازه کنید و در عین حال تولید اسید معده خود را کنترل کنید.

علاوه بر این، می توانید یک فنجان چای دانه رازیانه بنوشید. برای تهیه این دمنوش گیاهی باید 2 قاشق چایخوری دانه رازیانه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و سپس حدود 10 دقیقه صبر کنید تا خنک شود. در نهایت صاف کرده و به آرامی بنوشید.

6. زنجبیل

زنجبیل می تواند سوزش سر دل را در مدت زمان کوتاهی تسکین دهد. زنجبیل اسید معده را جذب می کند و به آرامش اعصاب (که به سوزش سر دل کمک می کند) کمک می کند. برخی از راه های استفاده از زنجبیل برای درمان این درد عبارتند از:

بیشتر بخوانید  نمایش ۲ فیلم در ۴ قسمت در روز اول جشنواره

می توانید از زنجبیل در آشپزی استفاده کنید.

گزینه دیگر این است که تکه های زنجبیل را به صورت خام مصرف کنید.

– می توانید چای زنجبیل نیز بنوشید.

برای جلوگیری از عود سوزش سر دل در آینده می توانید این گیاه دارویی طبیعی را به طور مکرر مصرف کنید.

طرز تهیه چای زنجبیل:

– 1 قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده را به 1 فنجان آب جوش اضافه کنید.

– سپس چند دقیقه صبر کنید تا بپزد.

– می توانید این دمنوش گیاهی را 3 یا 4 بار در روز بنوشید.

7. لئو

شیر سرد یکی از ساده ترین درمان های خانگی برای علائم خفیف یا اولیه سوزش سر دل است. شیر به شل شدن دریچه بین معده و مری کمک می کند. اگر در خانه شیر ندارید، می توانید انواع دیگر لبنیات را امتحان کنید. استفاده از شیر در موارد نادر بهترین درمان برای افراد مبتلا به دل درد است.

8. آب کلم

آب کلم دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که به درمان انواع مختلف مشکلات گوارشی از جمله سوزش سر دل کمک می کند. برای استفاده از آب کلم برای درمان سوزش سر دل، می توانید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

– دو عدد هویج و مقداری کلم تازه را در آبمیوه گیری یا مخلوط کن بریزید و آب آن ها را بگیرید.

– برای جلوگیری از سوزش سر دل، این آب میوه (نصف فنجان) را صبح ناشتا بنوشید.

9. بادام

بادام همچنین می تواند یک درمان خانگی برای سوزش سر دل باشد. برای تسکین سوزش سر دل می توانید 3 تا 4 عدد بادام را بعد از غذا یا به عنوان میان وعده میل کنید. می توانید بنا به ذائقه خود بادام بو داده، شور یا خام را انتخاب کنید. آنها را باید جوید تا به ماده ای آرد مانند تبدیل شوند. این روش باعث خارج شدن روغن بادام شده و به کند شدن تولید اسید در معده کمک می کند.

10. چای بابونه

چای بابونه به کاهش التهاب معده کمک می کند. برای تهیه چای معده به روش زیر عمل کنید:

– گلبرگ های بابونه را به آب در حال جوش اضافه کنید و بگذارید حدود یک دقیقه بجوشد.

– حرارت را خاموش کرده و کتری را روشن کنید. بگذارید حدود 2 تا 3 دقیقه بماند.

– مخلوط را صاف کرده و سپس چای آماده شده را در فنجان بریزید.

– مقداری لیمو و عسل به چای اضافه کنید.

چای بابونه بهتر است قبل از خواب بنوشید.

11. ترکیب لیمو و عسل

عسل و لیمو در کاهش سوزش سر دل بسیار موثر هستند، زیرا دارای آنزیم هایی هستند که بلافاصله بر روی آنزیم های گوارشی اثر می گذارد و اثرات آنها را خنثی می کند و همچنین تولید بیش از حد آنها را کنترل می کند. برای دستیابی به نتایج بهتر، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

آب نصف لیموترش و یک قاشق چایخوری عسل را در یک لیوان آب گرم بریزید.

– این سه را خوب با هم مخلوط کنید و هر زمان که احساس کردید در آتش خواهید گرفت، مخلوط به دست آمده را بنوشید.

بیشتر بخوانید  فوری؛ تیراندازی در میدان ونک تهران/ یک نفر زخمی شد + جزییات و عکس

12. آب سیب زمینی

یکی از درمان های خانگی عالی برای سوزش سر دل آب سیب زمینی است. این غذا حاوی آنزیمی است که مسئول خنثی کردن اسید موجود در دستگاه گوارش شما است. به این ترتیب اثر آنها را بر بدن شما کاهش می دهد و از سوزش سر دل جلوگیری می کند. بهتر است آب سیب زمینی را صبح با معده خالی بنوشید. فراموش نکنید که فقط آب سیب زمینی تازه بنوشید. همچنین می توانید آب سیب زمینی را با آب سرد رقیق کنید، اما به این آب سبزی یا ادویه اضافه نکنید.

13. چای دارچین

دارچین همچنین یک ادویه موثر برای درمان ناراحتی های معده است و در واقع یک درمان خانگی برای سوزش سر دل است. برای استفاده از دارچین برای درمان سوزش سر دل، مراحل زیر را دنبال کنید:

– مقداری پودر دارچین یا دارچین خرد شده (یک قاشق چایخوری) را به یک فنجان آب اضافه کنید.

آنها را خوب مخلوط کنید و چند دقیقه بپزید.

یک یا دو دانه هل را به آب داغ اضافه کنید.

– سپس مخلوط را صاف کنید.

– برای جلوگیری از ناراحتی معده، نوشیدن چای دارچین پس از خوردن غذاهای تند یا چرب توصیه می شود.

14. گل همیشه بهار

گیاه مریم گلی هضم غذا را بهبود می بخشد و همچنین به تنظیم اشتها کمک می کند. برای استفاده از مریم گلی برای درمان سوزش سر دل، مراحل زیر را دنبال کنید:

– چای مریم گلی (یک فنجان) را با دم کردن برگ های خرد شده آن (2 قاشق چایخوری) تهیه کنید.

– 15 دقیقه صبر کنید و سپس مخلوط را صاف کنید.

برای درمان سوزش معده نوشیدن دو بار در روز از این چای توصیه می شود.

15. جوش شیرین و زنجبیل

ترکیب جوش شیرین و زنجبیل یکی از درمان های خانگی موثر برای درمان سوزش سر دل است. برای تسکین سوزش سر دل، جوش شیرین (1/2 قاشق چایخوری) و ادویه زنجبیل (1/2 قاشق چایخوری) را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. سپس این مخلوط را جرعه جرعه بنوشید تا از شر علائم سوزش سر دل خلاص شوید.

16. برگ ریحان

ریحان یکی از درمان های خانگی طبیعی برای سوزش سر دل است. به ویژه برگ های ریحان می تواند تا حدودی به رفع این اختلال کمک کند. برای استفاده از برگ های ریحان دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

جویدن دو یا سه برگ ریحان به شما کمک می کند تا فوراً از شر سوزش سر دل خلاص شوید.

– روش دیگر این است که یک مشت برگ ریحان را در آب (یک لیوان) چند دقیقه بجوشانید.

– سپس مخلوط را صاف کرده و مخلوط را در حالی که هنوز گرم است بنوشید. این نوشیدنی برای کاهش سوزش سر دل بهتر است بعد از غذا میل شود.

17. آب

نوشیدن آب کافی به شما کمک می کند تا از شر اسید اضافی موجود در مری خلاص شوید. علاوه بر این، آب باعث از بین رفتن اسید اضافی معده می شود. برای دستیابی به نتایج مطلوب مراحل زیر را دنبال کنید:

– تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر روز و هر زمان که دچار سوزش معده شدید، آب بنوشید (6-8 لیوان).

– فقط مراقب باشید زیاد آب ننوشید زیرا نوشیدن آب زیاد مشکل شما را بدتر می کند.

بیشتر بخوانید  قطعی برق مردم در کاشان را تحت تأثیر قرار می دهد - کاشان نیوز - استان های تسنیم

18. زردچوبه

زردچوبه ضد عفونی کننده است و خاصیت گوارشی بسیار خوبی دارد. برای استفاده از زردچوبه برای درمان سوزش سر دل مراحل زیر را دنبال کنید:

– خیلی ساده باید زردچوبه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

راه دیگر مصرف کپسول های زردچوبه در دسترس قبل از غذا برای جلوگیری از رفلاکس اسید است.

18. انگور

شناخته شده است که انگور می تواند به سرعت ناراحتی های معده را تسکین دهد و همچنین به هضم صحیح غذا کمک می کند.

درمان ایده آل برای شما این است که هر زمان که از سوزش سر دل رنج می برید، حدود 15 عدد انگور بخورید.

– نوشیدن یک لیوان آب انگور تازه و خالص نیز می تواند به رفع فوری سوء هاضمه کمک کند.

19. اپل

سیب یک آنتی اسید طبیعی بسیار موثر است. خوردن سیب به صورت خام یا به صورت جوشانده باعث تسکین کم و بیش فوری اسید معده می شود. ترکیب سیب با آناناس، موز، خرمالو و گلابی یکی از بهترین درمان های طبیعی و خانگی برای تسکین سوزش سر دل خواهد بود. به یاد داشته باشید که سرکه سیب در برابر معده اسیدی نیز موثر است. این نوع سرکه به کاهش اسید معده و بهبود هضم کمک می کند. سیب به دلیل داشتن فیبر یکی از بهترین درمان ها برای درمان سوزش سر دل و کاهش علائم این مشکل محسوب می شود.

سیب همچنین یک ادرار آور و سم زدایی طبیعی است که می تواند ترکیبات سمی انباشته شده در معده و روده را دفع کند. چای سیب ورم معده را کاهش می دهد، اسیدیته معده را کاهش می دهد، سوزش معده را برطرف می کند و آن را پاک می کند.

به طور کلی، درمان های خانگی مختلفی برای خنثی کردن خردل وجود دارد، اما روش های مبتنی بر میوه موثرتر هستند. خوردن یک سیب در روز باعث سلامت معده می شود. به یاد داشته باشید که وقتی سیب می خورید، تمام اعضای بدنتان از فواید این میوه بهره مند می شوند. سوربیتول موجود در این میوه برای عملکرد روده عالی است و یک ترکیب طبیعی ضد اسهال و همچنین یک محرک روده محسوب می شود. مشکلات ناشی از گاستریت یا گاستروانتریت (بیماری التهابی مری- معده) نیز به دلیل فیبر زیاد و فیبرهای پکتین موجود در سیب قابل بهبود هستند.

سیب همچنین یک ادرار آور و سم زدایی طبیعی است که می تواند ترکیبات سمی انباشته شده در معده و روده را دفع کند. چای سیب ورم معده را کاهش می دهد، اسیدیته معده را برطرف می کند، سوزش معده را برطرف می کند و آن را پاکسازی می کند. مصرف یک لیتر چای سیب در روز می تواند به بهبود سریع علائم سوزش سر دل کمک کند.

سیب همچنین سرشار از منیزیم، آهن، کلسیم، پتاسیم و فسفر است و این مواد مغذی برای بافت معده مفید است. فواید ضد التهابی سیب، در کنار سایر خواص، ورم را بهبود می بخشد.

20. آب آناناس

آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که می تواند به کاهش سطح اسید هیدروکلریک در معده کمک کند و بنابراین در لیست 20 درمان خانگی برای سوزش سر دل قرار دارد. برای کاهش مشکلات سوزش سر دل، بهتر است حدود 125 میلی لیتر آب آناناس تازه بعد از غذا بنوشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *