2.6 برابر افزایش معاملات الکترونیکی در سال 1999



به گزارش ایرنا ، روز سه شنبه اولین رویداد ملی جایزه تجارت الکترونیکی و جشن تجار با بالاترین رتبه اعتماد امشب با حضور مدیران وزارت صمت و رئیس توسعه تجارت الکترونیکی برگزار شد. مرکز

علی رهبری ، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ، در این مراسم گفت: “مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در سه زمینه مهم فعالیت می کند ، یکی از آنها منطقه” گواهینامه الکترونیکی “است که مسئولیت توسعه زیرساخت ها ، پیاده سازی و تدوین و تنظیم سیاست. “علاوه بر این سه اولویت ، 25 پروژه مهم برای تکمیل و بلوغ ساختار سلسله مراتبی گواهینامه الکترونیکی در کشور شناسایی شده است.

وی افزود: تلاش های کلی انجام شده در این زمینه منجر به افزایش 224 درصدی صدور گواهینامه های الکترونیکی صادر شده در سال 1999 نسبت به سال 1998 شده است.

مدیریت تأکید کرد: دو سیستم جامع تجارت الکترونیکی و خرید الکترونیکی نیز دو سیستم مهم در زمینه فعالیت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هستند. با ایجاد یک سیستم خرید عمومی الکترونیکی ، ضمانت نامه در ایران تمدید می شود. سیستم کلی معاملات همچنین زمینه را برای اسناد الکترونیکی تجارت هموار کرده است. ما اکنون به جایی رسیده ایم که اجازه ورود و اسناد گمرکی همه الکترونیکی است. از طریق توسعه این سیستم ها ، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی زیرساخت های تحویل دولت الکترونیکی را در خوشه تجارت در وزارت صنعت به عهده گرفته است.

وی تأکید کرد که ارزش اسمی معاملات الکترونیکی در سال 1999 به 1097 تریلیون تن رسیده است که 2.6 برابر بیشتر از سال قبل است. در همان زمان ، رشد معاملات به 3000 میلیارد معامله رسید. تعداد نسخه های Inmad نسبت به سال قبل دو برابر شده است ، که نشان دهنده تأثیر کاهش و کاهش زمان انتشار “Inmad” است.

بیشتر بخوانید  ۲ واکسن جدیدِ ایرانیِ کرونا در انتظار ورود به کارآزمایی بالینی/ دیگر نیازی به واردات نداریم

مديريت با اشاره به اينكه اكنون 100000 شركت متعلق به عماد وجود دارد ، خاطرنشان كرد: از دهه 1990 ، صد نماد اعتماد الكترونيكي با يك ستاره تجارت و با فرآيندهاي ديگر ، ستارگان بعدي به عماد اضافه شده اند. اکنون تعداد زیادی شرکت داریم که توانسته اند تا پنج ستاره را کسب کنند.

در این مراسم ، تعدادی از شرکت هایی که موفق به کسب بالاترین رتبه اعتماد شدند ، مورد تقدیر مقامات قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا ، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به منظور توسعه سیاست ها و برنامه ریزی برای حمایت از توسعه تجارت الکترونیکی در ایران ، توجه ویژه به توانایی های بخش خصوصی و دستیابی به اهداف مورد نظر ، مطابق ماده 86 قانون تجارت الکترونیکی. تجارت الکترونیکی مصوب مجلس شورای اسلامی. این مرکز متشکل از مرکز ملی شماره گذاری کالاها و خدمات ، مرکز دولتی صدور گواهینامه الکترونیکی ریشه و کمیته ملی لوازم جانبی است.

دیدگاهتان را بنویسید