2 پیشنهاد جدید برای معاون اول نخست وزیر


حسن رسولی ، چهره سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که آیا کابینه اصولگرا است یا فراملی؟ به آژانس خبری خبرآنلاین وی گفت: “با توجه به اطلاعات شخصی من از آقای رئیسی ، وی دارای اصولی در کلمات کلی است ، اما از نظر سیاست حاکمیت و عملکرد فردی ، وی تاکنون از الگوی مشارکت و حاکمیت تعاملی استفاده کرده است ، یا حداقل این است که تشخیص من “گرایش آن به طور کلی پیروی از قالبهای جناحی و حزبی است.


ادامه مطلب

آیا ابراهیم رئیسی با “دولت فرا جناحی” از افراط گرایان عقب نشینی می کند؟


وی افزود: “آقای رئیسی تاکنون در آن موقعیت نبوده است ، بنابراین باید ببینیم که بر اساس اتاق فکر رئیس جمهور منتخب ، کابینه و سایر همکاران دولت ، چه ترکیبی بین سیاست های فردی و نظریه وی وجود خواهد داشت. . “خواهد داد.

رسولی ادامه داد: توصیه ای که می تواند به آقای رئیسی شود این است که حتی اگر بنا به انتخاب همکاران اصولگرای آنها حق چنین کاری را داشته باشند ، برای وضعیت فعلی نه چندان مناسب امروز کشور بهتر از ارقام تجربی ریشه دار. و با دانستن پروتکل های حکمرانی در زمینه سیاست داخلی و بین المللی ، اگر ترکیبی مشابه را در آینده ببینیم ، فکر می کنم هم دولت و هم جامعه از اثربخشی این ترکیب بهره مند می شوند.

2 پیشنهاد جدید برای معاون اول نخست وزیر

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره پیش بینی خود از معاون اول نخست وزیری و معرفی نام هایی مانند جلیلی ، محبر و نیکزاد و غیره گفت: من پیش بینی خاصی ندارم. اگر بخواهم از آقای رئیسی پیشنهادی ارائه دهم ، این کار را می کنم ، در مورد اعداد به او بگویم. جریان های بنیادگرای باتجربه تری مانند آقای لاریجانی ، مهندس باهنر و افرادی در این سطح و رده برای استفاده ، به ویژه از معاون اول هماهنگ کننده همه بخش ها و باید دانش ، آگاهی و مهارت های مدیریتی بین بخشی و عمومی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید  خبرخوب برای کارگران درباره اقساط وام مسکن

بدترین انتخاب رئیس چیست؟

رسولی افزود: این ارقامی که ذکر کردم مناسب تر از سایر دوستانی است که چنین تجربه ای در تجربه مدیریت خود ندارند. بدترین انتخاب این است که معاون اول رئیس جمهور ، که تجربه اجرایی در قوه مجریه ندارد ، شخصی باشد که یا کنترلی بر قوه مجریه نداشته باشد یا در یک زمینه دانش و تجربه داشته باشد. ارقامی که نام بردم از نظر تجربه و تجربه نیز چهره هایی هستند که به دلیل موقعیت هایی که بر عهده داشته اند ، دانش عمیق تری از توانمندی های کشور و تهدیدهای پیش روی ایران دارند. در این صورت آنها می توانند دوست و یاور بهتر آقای رئیسی باشند.

این چهره اصلاح طلب همچنین از وزیر کشور و وزیر امور خارجه دولت اصلی یاد کرد: وزیر امور خارجه باید شخصیتی باشد که بیش از هر چیز از اعتبار و جایگاه قابل قبولی در صحنه بین الملل برخوردار باشد. ثانیاً ، در زمینه سیاست خارجی ، وی می تواند در ایجاد هماهنگی بین ادارات مختلف دیپلماتیک کشور مثر باشد. طبیعتاً ، چنین شخصی در صورت انتخاب ، فقط از بدنه و سطوح میانی وزارت امور خارجه سود بیشتری خواهد برد. و کمترین هزینه جابجایی به نفع ملی خواهد بود.

وی ادامه داد: وزیر کشور ، اگرچه در زمره فرمانداران موفق دولت های قبلی است ، حتی اگر آقای ریسی و کارکنان هماهنگ کننده وی اصرار داشته باشند که از بین مدیران و شخصیت ها در زمینه سیاست داخلی ، از میان اصولگرایان انتخاب شوند ، توصیه های مهربانانه ای است که رئیس بودن منصوب کردن شخصی در وزارت کشور است که در صورت امکان از سطوح پیشینی این شغل مهم عبور کرده است. بخشدار ، فرماندار ، معاون فرماندار یا فرماندار یا معاون وزیر باشید.

بیشتر بخوانید  مدل‌های جدید و بامزه هولدر و استند رومیزی موبایل | وسیله کاربردی و ضروری

رسولی اظهار داشت: حوزه سیاست داخلی سیاست های عمومی کشور ، اجرای استراتژی های دولت در سطح ملی ، برقراری نظم و امنیت ، به حداکثر رساندن انسجام سیاسی ، تعامل موثر با احزاب سیاسی و افراد و گروه ها و قابلیت اطمینان برای جریان ها و مقامات را هدایت می کند. اگر در فرد منتخب متمرکز شود ، تجربه کارآیی و اثربخشی بیشتری را برای کشور و دولت به همراه خواهد داشت ، به ویژه در شرایط فعلی که شاهد بی سابقه ترین شکاف بین دولت و دولت هستیم.

وی گفت: وقتی 52٪ مردم در انتخابات شرکت نکنند ، کاهش این شکاف یکی از مهمترین وظایف وزارت کشور ، فرمانداران و سلسله مراتب رهبران سیاست داخلی است که دانش ، تجربه و مهارت بیشتری در این زمینه دارند زمینه. “آنها می توانند به تعادل بهتر و کاهش پارگی کمک کنند.

۲۷۲۷

دیدگاهتان را بنویسید