مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

2 شربت خانگی برای سرفه خشک

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سرفه خشک، شکلات تلخ، درمان سرفه طبیعی

اگر به محض سرد شدن هوا سرفه می کنید و این سرفه ها شما را آزار می دهد، دو پیشنهاد ساده و طبیعی برای شما داریم. لازم نیست خیلی زود از آنتی بیوتیک ها، شربت ها و مواد شیمیایی افراط کنید. این دو درمان طبیعی را از ابتدای سرفه تهیه کنید و سرفه را تسکین دهید.

▪ پیاز و عسل

2 شربت خانگی برای سرفه خشک

پیاز و عسل در درمان طبیعی سرفه بسیار موثر هستند. تهیه این دارو نیز کار سختی نیست. البته توجه داشته باشید که اگر سرفه زیاد دارید و با روش های طبیعی رفع نشد سریعا با پزشک مشورت کنید. پیاز را پوست گرفته، خرد کرده و به شکل فنجان برش دهید. سپس 2 تا 3 قاشق چایخوری عسل را داخل آن بریزید و بگذارید حدود دو ساعت بماند. خواهید دید که از همان پیاز و عسل شربتی درست می کنند که یک شربت طبیعی است و سرفه را درمان می کند. این شربت را درست کنید و روزی چند بار بنوشید تا سرفه کاملا برطرف شود. البته باز هم تاکید می کنیم که اگر تب یا سرفه شدید دارید حتما به پزشک مراجعه کنید. با این حال، این شربت خانگی به شما در بهبودی کمک زیادی می کند.

▪ شکلات تلخ
خبر خوب و شاید کمی عجیب این است که مصرف کم شکلات تلخ تاثیر خوبی در درمان سرفه دارد. حتما برای شما هم پیش آمده که سرماخوردگی شما درمان شده است، اما سرفه کوتاه و خشک همچنان از سرتان بیرون نمی آید. در این صورت می توانید از شکلات تلخ کمک بگیرید. شکلات یا کاکائو حاوی ترکیبات ضد سرفه است. باید بدانید که این ترکیبات 33 درصد موثرتر از شربت کدئین هستند. به گفته محققان انگلیسی، تئوبرومین موجود در کاکائو فعالیت عصبی را که مسئول سرفه است متوقف می کند. برای استفاده از این خاصیت شکلات، حتما شکلات تلخ با درصد کاکائو بالا را انتخاب کنید. زیرا حاوی تئوبرومین بیشتری است. در نهایت بدانید که شکلات تلخ هیچ عارضه ای از داروهای ضد سرفه و شربت ها ندارد. یعنی مثلاً شما را نمی خواباند و از طرفی به محض اینکه فرد دارو را مصرف نکند کاملاً خوشحال می شود.
منبع: shafaf.ir

بیشتر بخوانید  چه خوراکی و نوشیدنی هایی باعث سوزش معده می شود ؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *