1984 اثر جورج اورول، پر فروش ترین کتاب دیجی کالا در 2 سال اخیر شد


به گزارش سایت طلا، فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا که یکی از پرمراجعه‌ترین فروشگاه‌های آنلاین در ایران است، فهرستی از آمار و عناوین کتاب‌های پرفروش این فروشگاه در سال ۱۳۹۹ و نیمه اول ۱۴۰۰ را منتشر کرده است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی دیجی‌کالا، طی این مدت بیش از یک میلیون نفر از طریق این فروشگاه کتاب خریده‌اند و تنها در سال ۹۹، سه میلیون و ۹۰۰ هزار نسخه کتاب فروخته شده است.

بر اساس این آمار، پرفروش‌ترین رمان فروشگاه دیجی‌کالا طی این مدت رمان ۱۹۸۴ اثر جورج اورول نویسنده انگلیسی است که بیش از ۳۱ هزار نسخه فروش داشته است. این رمان همچنین در میان ده کالای پرفروش دیجی‌کالا در سال ۹۹ هم حضور دارد و تنها کتاب موجود در این فهرست است.

این رمان که آخرین کتاب اورول است و در سال ۱۹۴۹ منتشر شده، داستانی علمی تخیلی است که به لحاظ مضمونی پیامدهای استبداد، نظارت عمومی و سرکوب را بر جامعه و رفتارهای اجتماعی نشان می‌دهد. وقایع این کتاب در سال ۱۹۸۴ و در کشور تخیلی اوشیانا می‌گذرد که در آن “وزارت حقیقت” زیر نظر “برادر بزرگ” با نصب صفحات نمایش در خانه‌ها از شهروندان جاسوسی و آن‌ها را کنترل می‌کند.

اورول که خود سوسیال دمکرات بود، این کتاب را با الهام از تاریخ آلمان نازی و شوروی تحت حکومت استالین نوشت. نقش حقیقت در سیاست و شیوه‌های دستکاری و تحریف آن یکی دیگر از مضامین کلیدی این کتاب است.

در ایران چندین ترجمه از این کتاب منتشر شده است و طبق اطلاعات سایت دیجی‌کالا، ۲۵ ناشر مختلف در این سایت ترجمه‌های مختلف رمان ۱۹۸۴ را برای فروش عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید  گفت‌وگوی ترودو با کامالا هریس درباره ایران

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید