18 قبضه اسلحه شکاری در استان قزوین کشف و ضبط شد



به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ مهدی طاهری با اعلام این موضوع افزود: کارکنان اداره حفاظت محیط زیست استان قزوین در سه ماهه نخست امسال در هنگام گشت و کنترل و اجرای قوانین و مقررات در مناطق و زیستگاه های حیات وحش و شبانه روزی و حضور فیزیکی (عابران پیاده ، اتومبیل و موتوری) ، حفاظت از محیط زیست توانست 88 متهم و متخلف را شناسایی و دستگیر کند و 45 مورد تخلف غیرقانونی شکار و ماهیگیری و 21 مورد تخریب و آلودگی را تشکیل دهد.
طاهری گفت: 9 قبضه اسلحه شکاری غیرقانونی (قاچاق) ، 9 قبضه اسلحه شکاری مجاز و بیش از 139 قبضه شکار و صید از متهمان در زمینه شکار و صید کشف و ضبط شد.
فرمانده واحد محیط زیست استان قزوین گفت: بیش از 99 گونه پستاندار ، پرنده و ماهی در سه ماهه نخست امسال شناسایی شده است که برخی از آنها شکار و صید شده است. پرونده متهمان و مجرمان به دادگاهها ارسال شد. برای اقدام قضایی ارسال شده است.
طاهری افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست قزوین در مأموریت های گشت زنی و کنترل و جلوگیری از تخلفات ، 9 شکارچی را قبل از اقدام به شکار و شکار دستگیر کردند.
به گفته وی ، کارکنان این واحد در 4 آتش سوزی در مراتع و مناطق حفاظت شده ظاهر شده و آتش را خاموش و آتش را کنترل کردند.
طاهری اظهار داشت: کارکنان اداره محیط زیست استان قزوین با کمک مددکاران و محیط بانان ضمن جلوگیری از هرگونه شکار ، بقا ، تخریب و آلودگی محیط زیست ، محیط و محیط را به طور مداوم و شبانه روزی رصد می کنند. آتش سوزی احتمالی برای شناسایی متخلفان و جلوگیری از فعالیتهای مخرب محیط زیست و برخورد با متخلفان مطابق قانون.

بیشتر بخوانید  آیا شنبه تعطیل است | شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ تاسوعای حسینی – ایران چطور

دیدگاهتان را بنویسید