17 نفر در کردستان به وبا مبتلا شدند/ با علائم وبا آشنا شوید



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از نتایج نهایی آزمایشات مشکوک به وبا در استان کردستان خبر داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در آخرین اخبار از وضعیت وبا در ایران از شناسایی 17 مورد قطعی این بیماری خبر داد. این در حالی است که چندین مورد ابتلا به این بیماری در عراق شناسایی شده و مرز ایران و عراق نیز اخیرا بازگشایی شده است.

بهرام کندایی درباره وضعیت بیماران مبتلا به این بیماری در کردستان گفت: از 18 مورد آزمایش شده مشکوک به وبا در استان کردستان، 17 مورد مثبت بوده است.

کندایی در ادامه با بیان اینکه 17 نفر به طور قطعی به این بیماری مبتلا شده اند، تصریح کرد: از این تعداد 14 نفر در مریوان، 1 نفر در سسز، یک نفر در سنندایی و یک نفر در کمجاران به وبا مبتلا شده اند.

وضعیت وبا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خوشبختانه تنها یک نفر از این افراد بستری شده و حال عمومی بیمار مساعد است. موارد دیگر بهبود یافته است.

رعایت اصول بهداشتی مانند شستن دست ها، استفاده از آب آشامیدنی و شستشوی سالم و ضدعفونی میوه ها و سبزیجات از مهم ترین راه های پیشگیری از این بیماری است. (ایلنا)

علائم وبا را بشناسید

مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست در گفتگو با تجارت نیوز گفت: وبا یکی از شایع ترین بیماری های دهان و مدفوع است. فرد مبتلا به این بیماری باکتری را از طریق مدفوع دفع می کند. اگر فرد مبتلا دست های خود را با صابون نشوید، اطرافیان بهداشت فردی را رعایت نمی کنند و ویروس منتقل می شود.

بیشتر بخوانید  ورود یک خودرو به حریم ریلی در خط ۵ متروی تهران / جزئیات

یونسیان ادامه داد: درمان ساده ای برای این بیماری وجود دارد، اما ابتلای سریع و سریع به بیماری بسیار مهم است. کافی است محلولی مشابه مایعاتی که بدن از دست می دهد به بیمار تزریق شود. «گاهی اوقات او با آنتی بیوتیک درمان می شود.

وی درباره علائم بیماری وبا گفت: اسهال آبکی مهم ترین علامت این بیماری است. گاهی نیز فرد استفراغ می کند. البته مردم فکر نمی کنند که فقط به خاطر همین علائم به این بیماری مبتلا شده اند. «تشخیص اصلی را پزشکان باید با نمونه گیری انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید