150 میلیارد تن خسارت خشکسالی تصویب شد / وزارت نیرو حق آب تالاب را اعطا کرد


به گزارش خبرگزاری فاری از اهواز ، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان با بیان اینکه میزان کشاورزی برنج در این فصل استان و منابع آبی آنها اظهار داشت: زیاد دارند با دستور و ممنوعیت این مرکز قابل حل نیست ، زیرا کشاورزان بدنبال سود اقتصادی از زمین های خود هستند ، بنابراین وزارت کشاورزی موظف است مطلوب ترین محصول مناسب برای هر منطقه را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه کشت تپه های بدون پوست در خوزستان هرگز صفر نبوده است ، افزود: اولویت کشت محصولات غیراستفاده برای کسانی است که سطح کمی کشت می کنند مانند کشاورزی با فقط دو هکتار زمین و کشت میوه های بدون پوست اما دیگر هزار هکتار در این خط لوله وجود دارد دشوار است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: “با کاشت آب غیرقطعی ، ما نتوانستیم آب را به هور برسانیم و برخی از پرورش دهندگان گاومیش خود را از دست می دهند. مردم خوزستان قطعاً این شرایط را قبول نخواهند کرد.”

جهانگیری با استناد به آمار سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه 800 هزار هکتار از محصولات پاییزه خوزستان است ، گفت: وزارت نیرو باید آب این مقدار کشاورزی را تأمین کند ، در حالی که به مردم تضمین می کند که آب برای تابستان ، پاییز و از همه مهمتر برای آب آشامیدنی در شهرها و روستاها تأمین می شود.

وی با اشاره به انتقاد از صنعت سد گفت: “من نمی گویم که ساخت سد خوب است یا بد ، اما در سیل 1998 اگر سدی نبود می توان گفت خوزستان بخصوص در دس ​​سد نمی ماند ، جایی که آب به 1000 متر مکعب در ثانیه وارد می شود. “بود.

بیشتر بخوانید  دامنه com. مسدود می شود

جهانگیری با اشاره به رواناب ورودی به رودخانه کارون گفت: از این پس باید به فکر آب آشامیدنی در شهرهای آبادان و هورامشهر باشیم زیرا قطعاً برای تأمین آب این دو شهر با مشکل رودخانه مشکل داریم یک رواناب “

وی افزود: از آنجا که مردم در این شهرها نیز با مشکل برداشت آب از خلیج فارس روبرو هستند و آب EC بسیار زیاد است.

جهانگیری با بیان اینکه مبلغ 1.5 میلیارد تومان برای خسارت ناشی از خشکسالی تصویب شده است ، گفت: من قاطعانه معتقدم خسارت کشاورزانی که دام آنها از بین رفته یا آسیب دیده از خشکسالی به اندازه خرید جایگزین پرداخت می شود. دام

وی گفت که مردم هنگام بازدید از روستاهای اهواز ، شوشا و دسفول به من گفتند که آنها هنوز خسارت ناشی از سیل 98 را دریافت نکرده اند. برنامه دولت و سازمان بودجه مبلغ 30 میلیارد ریال برای خسارتهای ناشی از سیل در سال 1998 تصویب شد که 50٪ آن توزیع شد.

جهانگیری گفت: در حال حاضر در شرایط اقتصادی به سر می بریم که نفت که بزرگترین منبع درآمد ما است ، سهم آن در بودجه کاهش یافته و با محدودیت های زیادی روبرو هستیم.

وی با اشاره به مصوبه 1996 در مورد آب و فاضلاب در 28 شهر استان خوزستان گفت: در این مصوبه ما به FINAS نیز اشاره کردیم ، البته من همچنین اشاره کردم که اگر FINAS به دلایلی از منابع صندوق توسعه ملی در دسترس نباشد و ، در غیر این صورت ، از منابع جدید برای اجرای این قطعنامه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  قیمت پراید در بازار همچنان می‌تازد

جهانگیری با تأکید بر اهمیت تالاب ها در زندگی مردم گفت: تالاب ها به زندگی همه مردم بستگی دارد بنابراین وزارت نیرو باید تالاب ها را تأمین کند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید