13 سال طول کشید تا شبکه شریانی کشور به بزرگراه و بزرگراه تبدیل شود



ایسنا / مرکزی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت های حمل و نقل گفت: 13 سال طول می کشد تا شبکه شریانی کشور به بزرگراه تبدیل شود یا از آن چهار خطه شود.

خیرالله خادمی روز پنجشنبه 24 تیرماه در مراسم بهره برداری از کنارگذر شمال غربی شهر ساوه به دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس اظهار داشت: در حال حاضر کارآمدترین و موثرترین شبکه حمل و نقل کشور شبکه راه است ، بنابراین حدود 90 درصد بار و مسافر را در کشور جابجا می کنیم.

وی اظهار داشت: اگرچه این کشور نیاز به تغییر روش گران حمل و نقل جاده ها به روش حمل و نقل ریلی دارد ، اما اکنون حفظ ، توسعه و ایمنی شبکه گسترده بزرگراه ها و راه های کشور ضروری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بنابراین ، این شبکه گسترده حدود 220 هزار کیلومتر جاده ای است که 35000 کیلومتر آن شریانی و سهم ترانزیتی 35000 کیلومتری آن 25000 کیلومتر است ، علاوه بر این 75 درصد محموله های باری کشور. “او در خودش جایگاهی دارد.

وی افزود: اولویت وزارت راه و شهرسازی تبدیل این مسیر شریانی به طول 35000 کیلومتر به بزرگراه یا بزرگراه از طریق ایجاد خطوط دوم است. طول شبکه بزرگراه کشور حدود 20 هزار کیلومتر و 6000 کیلومتر دیگر در حال ساخت است که با احتساب بزرگراه موجود کشور احتیاج به ساخت 12 هزار و 500 کیلومتر بزرگراه جدید است.

حادمی گفت: با بهره وری فعلی ساخت و ساز ، یعنی حدود هزار کیلومتر در سال ، 12 تا 13 سال طول می کشد تا بتوان شبکه شریانی کشور را به بزرگراه و بزرگراه تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید  دیدار استاندار و نماینده شرق با نوبخت / 500 میلیارد تومان برای توسعه سواحل مکران

وی گفت: از سال 1392 طول شبکه بزرگراهی کشور از 12 هزار و 500 کیلومتر به حدود 20 هزار کیلومتر افزایش یافته است که حدود 1.6 برابر افزایش نشان می دهد و توجه به توسعه شبکه بزرگراه در دولت را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت های حمل و نقل افزود: امروز به دستور ریاست جمهوری 321 کیلومتر بزرگراه در قالب 26 پروژه استانی در 17 استان با ارزش به روز شده 3 تریلیون تن از جمله استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری می رسد ، که 43 کیلومتر طول دارد. “بیشترین سهم از این گشایش را دارد و استانهای آذربایجان غربی ، بوشهر ، چهارمحال و بختیاری ، خراسان شمالی ، رضوی و جنوبی ، خوزستان ، سمنان ، فارس ، کرمان ، گلستان ، گیلان ، لرستان ، مرکزی ، هرمزگان و یزد در ردیف های بعدی

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید