13 روش منحصر به فرد برای تازه کردن واژن در خانه


چگونه به سرعت از شر بوی واژن خلاص شویم؟

برای حفظ سلامت اندام تناسلی خود، باید واژن خود را تمیز، خشک و عاری از بیماری نگه دارید. همه خانم ها باید به بهداشت واژن خود توجه کنند. یک واژن سالم به طور معمول اسیدی است و حاوی بسیاری از باکتری های مفید است که به مبارزه با عفونت ها و حفظ pH طبیعی کمک می کند. همانطور که از بزاق برای تمیز کردن دهان استفاده می شود، واژن نیز برای تمیز نگه داشتن آن ترشح کمی تولید می کند. هر گونه تغییر در این ویژگی ها می تواند واژن را تحریک یا عفونی کند.

13 درمان برای از بین بردن بوی بد دهان در ناحیه تناسلی زنان

1. PH واژن را تنظیم کنید، اما شستشوی داخلی انجام ندهید

شستشوی داخل واژن سطح pH را تغییر می دهد و زمینه را برای عفونت های میکروبی فراهم می کند. در صورت مشاهده بوی تند یا نامطبوع در واژن با پزشک خود تماس بگیرید. شستشوی داخلی بو را موقتاً از بین می برد، اما بیماری را درمان نمی کند، همچنین برای شستن سطح خارجی دستگاه تناسلی یا داخل واژن از صابون ها یا مواد شوینده قوی استفاده نکنید، زیرا این مواد مقدار PH را نیز تغییر می دهند.

2. بوی واژن را با برگ لیمو و آب درمان کنید

5 برگ لیمو را در یک لیوان آب بجوشانید. بعد از چند دقیقه جوشیدن، حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مایع خوب خنک شود. 30 دقیقه بعد، برگ های لیمو را بردارید و واژن را با آنها بشویید.

3. ترکیب برگ لیمو و روغن بابونه برای رفع بوی واژن

برای رفع بوی بد واژن، دو قطره روغن بابونه را به یک فنجان آب اضافه کنید و چند برگ لیموترش بریزید. مخلوط را به جوش آورده و بعد از 5 دقیقه حرارت را خاموش کنید. اجازه دهید محلول در اتاق خنک شود، یعنی از یخچال برای خنک شدن استفاده نکنید. می توانید هفته ای یکبار از این نسخه گیاهی استفاده کنید. هنگام شستشو از خشک بودن واژن اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید  کدام داروها را با معده خالی نخوریم ؟


راه های خوشبو کردن واژن و آلت تناسلی

4. آلوئه ورا و ماست برای رفع بوی واژن

ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چایخوری ماست خوب مخلوط کنید، عطر شما آماده است. برای از بین بردن بوی نامطبوع واژن، این مخلوط را به مدت 5 دقیقه بمالید، سپس خوب آبکشی کنید.

5. با روغن نارگیل، روغن رز و گل اسطوخودوس از شر بوی نامطبوع واژن خلاص شوید.

نصف فنجان گلاب را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و سه قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. مواد را در بطری بریزید و بگذارید 24 ساعت بپزد. روز بعد می توانید به راحتی واژن خود را با این ترکیب فوق العاده شستشو دهید تا بوی نامطبوع آن کاملا از بین برود.

6. روغن نارگیل و روغن درخت چای برای بوی واژن

یکی از قوی ترین ترکیبات ضد باکتری که برای از بین بردن بوی بد دهان و عفونت های دستگاه تناسلی زنان استفاده می شود، یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را با 10 قطره روغن درخت چای مخلوط کنید تا بوی نامطبوع واژن از بین برود، این مخلوط را به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس خوب آبکشی کنید.

7. غذاهای سالم و مغذی بخورید

رژیم غذایی مغذی و متعادل و همچنین نوشیدن مایعات فراوان برای سلامت دستگاه تناسلی بسیار مفید است. در واقع برخی از غذاها در درمان بیماری های واژن موثر هستند. از آب زغال اخته (آب زغال اخته) و ماست برای پیشگیری یا درمان عفونت های قارچی واژن استفاده می شود.اگر از خشکی واژن رنج می برید بیشتر از محصولات سویا استفاده کنید. این غذا حاوی سطوح پایینی استروژن است و به حفظ رطوبت طبیعی واژن کمک می کند.

بیشتر بخوانید  علت ایجاد اسمگما چیست؟

باید بخوانید:

8. رابطه جنسی ایمن داشته باشید

استفاده از کاندوم در حین رابطه جنسی می تواند از بیماری های مقاربتی مانند ایدز، تبخال تناسلی، سیفلیس، سوزاک، زگیل تناسلی و کلامیدیا جلوگیری کند. برخی از این بیماری ها مانند ایدز و تبخال تناسلی غیرقابل درمان هستند، برخی دیگر مانند ویروس پاپیلومای انسانی که باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود به عنوان عامل سرطان و سایر بیماری ها شناخته شده است. برای جلوگیری از ورود باکتری های مضر به واژن، بهتر است کاندوم را بعد از رابطه دهانی یا مقعدی تعویض کنید تا وارد واژن شود.


عطرسازی واژینال با روش های ساده

9. به طور منظم به متخصص زنان مراجعه کنید

مراجعه منظم به متخصص زنان برای حفظ سلامت دستگاه تناسلی ضروری است. تمام زنان زیر 21 سال یعنی 3 سال از شروع فعالیت جنسی باید برای اولین بار توسط متخصص معاینه شوند. متخصص زنان نمونه ای از دهانه رحم می گیرد. آزمایشی که به دنبال تغییرات در سلول های واژن است و احتمال سرطان را نشان می دهد.

10. درمان سریع عفونت ها را در نظر بگیرید

سه نوع عفونت واژن بسیار رایج است: عفونت قارچی، واژینوز باکتریایی و تریکومونیازیس. عفونت های قارچی توسط انواع مختلفی از قارچ ها ایجاد می شود، در حالی که واژینوز باکتریایی به دلیل رشد بیش از حد باکتری ها در واژن رخ می دهد.تریکوموناس یک بیماری مقاربتی است. درمان این عفونت ها ضروری است زیرا عدم درمان آنها می تواند منجر به درد و مشکلات جدی در دستگاه تناسلی شود. این عفونت ها را می توان با داروهای خوراکی و موضعی درمان کرد

بیشتر بخوانید  مراحل و شرایط تست متاکولین برای تشخیص بیماری آسم

11. حفظ چربی در طول رابطه جنسی

حفظ چربی بدن نقش بسیار مهمی در رابطه جنسی دارد. بدون آن، پوست واژن و لب‌های فرج خشک می‌شود و حتی می‌توانید زخم‌های عمیقی به‌وجود بیاورید. اگرچه برانگیختگی واژن را لغزنده و مرطوب می کند، برخی از زنان ممکن است نتوانند روان کننده کافی تولید کنند. در نتیجه برای کاهش اصطکاک و خشکی واژن و همچنین افزایش لذت به روان کننده های مصنوعی نیاز دارند. از ژل یا سایر فرآورده های نفتی استفاده نکنید. (مانند وازلین) برای این منظور، زیرا ممکن است بین این مواد و مواد موجود در کاندوم واکنش شیمیایی ایجاد شود که منجر به عفونت شود.

12. لباس های خود را با دقت انتخاب کنید

سطح بیرونی واژن باید همیشه تمیز و خشک باشد، بنابراین در انتخاب لباس باید مراقب باشید. انواع خاصی از پارچه ها و لباس هایی که با اندام تناسلی در تماس هستند گرما و رطوبت را افزایش می دهند که منجر به رشد بیش از حد باکتری ها و عفونت های واژن می شود.در طول روز از لباس های زیر پارچه ای استفاده کنید.لباس زیر بپوشید و نپوشید. لباس های تنگ نپوشید، همچنین باید بلافاصله پس از ورزش مایو و لباس ورزشی خیس را در بیاورید.

13. بهداشت فردی را رعایت کنید

بهداشت نقش مهمی در حفظ سلامت دستگاه تناسلی دارد. پس از اجابت مزاج، ناحیه مقعد را کاملا خشک و تمیز کنید تا از آلودگی میکروبی واژن جلوگیری شود و احتمال عفونت مثانه کاهش یابد. نوار بهداشتی و تامپون را در دوران قاعدگی به طور مرتب تعویض کنید، در مواقعی که قاعدگی ندارید از پد برای جذب ترشحات واژن استفاده نکنید، زیرا این ترشحات گرما و رطوبت را در واژن حفظ می کند که احتمال عفونت را کاهش می دهد.


دیدگاهتان را بنویسید