مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

12 سری جهیزیه؛ هدیه جلسات روز پنجشنبه آستان قدس با حاشیه نشینان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ، به نقل از آستان نیوز ، کسانی که در دیدار و گفتگوی مستقیم با حجت الاسلام والمسلمین مروی ، برای تأمین مایحتاج ضروری و سرپرست آستان به مناسبت امر امیر تقاضای کمک کردند. ازدواج پربرکت المومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (سلام مردم) را برگزیدند تا به قول خود وفادار باشند ، به طوری که آغاز زندگی این زوج های جوان به نام حضرت رضا (ع) مبارک باشد.

مقصد جهیزیه یکی از کوره های آجرپزی در حومه مشهد واقع در منطقه اشتراک بود. در میان زوج های جوانی که توانایی تهیه جهیزیه را نداشتند ، چندین زوج با مدارک مندرج در قرارداد بیرون آمدند تا پس از تأیید مدارک ، جهیزیه را از ماشین خالی کنند.

سومای یکی از جوانان روس است که در این منطقه زندگی می کند. وی تمام عمر 23 ساله خود را در این قالبهای آجری گذرانده است. همسرش ، یکی از ساکنان و فعال کوره سازی ، گفت: “مادرم چند سال پیش به دلیل بیماری و عدم مراقبت درگذشت. حالا من سه خواهر کوچکتر و یک پدر مانده ام که معلول است و برای زنده ماندن مجبور است با همه در اجاق گاز کار کند. شوهر من نیز آجر می سازد و تمام زندگی ما در این اجاق ها کار می کند.

حوالی ظهر ، با شنیدن خبر تحویل جهیزیه ، با پای برهنه از روی میز جلوی در خانه دوید تا ببیند چه خبر است. آنها اسباب و اثاثیه را یکی یکی جلوی در خانه تخلیه کردند و تا اینکه جعبه های چینی ، اتوها و پنکه ها را … به همراه خواهران کوچکترش تحویل داد ، لبخند رضایت روی صورتشان نشست. لبخندی که معرف معرفی رضا علی بن موسی الرضا (ع) است.

بیشتر بخوانید  لباس حاشیه ساز لیندا کیانی در جشنواره کن

عروسی به کوچه ما رسید

پنج ، شش خانه در آن طرف ، خانواده آقای جمشید بخت و سه فرزند خوش شانس در انتظار دریافت جهیزیه بودند. پیرمرد از محل کار خود با پاهای آغشته به گل به خانه آمد تا غذا بخورد. وقتی دید جمعیت در اطراف خادمان آستان قدس جمع شده اند ، جلوتر رفت و پسران خود را معرفی كرد ، اسناد هویتی خود را نشان داد و آماده دریافت اقلام از اثاثیه شد.

روزی که به دنیا آمده اید را تعیین می کند آستان کد رضوی او که به بازدید از منطقه آنها رسید ، تعجب کرد که چگونه این برخورد نزدیک را از دست داده است. وی افزود: آنها به شرایط ما علاقه مند بودند و در مورد سلامتی و بیماری ما و همچنین سر و بچه های ما س askedال می کردند و سپس آنها پرسیدند که آیا ما خوش شانس بودیم که بگوییم من نام سه پسر خود را ذکر کردم و یادداشت کردم. ” اما وقتی چند هفته گذشت و دیگر خبری نشد ، فکر کردم این وعده مانند وعده های کارمندان دیگری که گاهی اوقات به ما مراجعه می کنند و سپس آنها را فراموش می کنند ، پایان می یابد و از بین می رود.

وی ادامه می دهد ، “سرانجام ، برخلاف نام و شهرت ، ما بدشانس هستیم. اما امروز که کامیون جهیزیه را دیدم ، دوباره امیدوار شدم.

او در حالی که پسرانش بارگیری می کردند با خوشحالی گفت: “ما نمردیم و عروسی به کوچه ما آمد.”

بیشتر بخوانید  سه نسل از خانواده ما همزمان از حرم دفاع کردند

هدیه ای از طرف امام

در قسمت دیگری از اجاق های آشپزخانه معروف به حسن اول در منطقه شاترک ، جوان دیگری به دنبال نام خود در لیست دریافت کنندگان جهیزیه آستان قدس رضوی بود. وی به دلیل خشکسالی مجبور به ترک روستای آستا سفلی ، جایی در مرز با ایران شد افغانستان برای پخت نان و آوردن نان بر سر سفره پدر و مادر پیرش به حومه مشهد بیایید. به همین دلیل او چهار سال ازدواج کرده و نمی تواند همسرش را به خانه ببرد.

او به ما می گوید که با وجود مسافت 10 کیلومتری تا زادگاهش ، او مجبور است ماهانه دو بار برای شورش علیه والدین و همسرش سفر کند. وی گفت: پدر و مادرم هر دو دارای مشکلات قلبی هستند و من باید هر ماه بخشی از درآمد خود را صرف معالجه آنها کنم و این زندگی ما را دشوار می کند.

او همچنین در وسط یک خشت کاری کار می کرد. او نمی دانست تاریخ در تقویم چیست. او می گوید: “من حقیقت را نمی دانستم.” سرانجام ، از اواخر صبح تا تاریکی هوا مشغول هستیم. ما دوباره می پرسیم که وقتی در چنین روز فرخنده ای از امام رضا (ع) هدیه می گیرد ، چه احساسی دارد که وی پاسخ می دهد: البته ، من بسیار خوشحالم. با این هزینه های زیاد برای وسایل و مبلمان ، دیگر افرادی مثل ما دیگر حتی به خانه رفتن و زندگی فکر نمی کنند. اما با قبول جهیزیه پربرکت آستان قدس رضوی سعی می کنم هرچه زودتر سفره عقد را تهیه کنم.

بیشتر بخوانید  مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله علوی گرگانی توسط رهبر معظم انقلاب برگزار می شود.

تحقق وعده ها

هادی گلمی ، مدیر محله ، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی ، در حاشیه این حرکت حمایتی گفت: در صورت نیاز به خانواده های کم درآمد ، 12 سری جهیزیه جهیزیه تأمین شد. یمن در روز اتحاد مبارک مولا امیرالم alمنین (ع) و حضرت فاطمه (س) به خانواده های شناسایی شده اعطا شد.

وی افزود: از این تعداد 5 سری جهیزیه متعلق به زوجی است که برای ازدواج آماده می شوند و در کوره های آجرپزی واقع در منطقه استورک در حومه مشهد زندگی می کنند و مابقی بین زوج های جوان در روستای کلاتاهاسید توزیع می شود “

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: اقلام جهیزیه همچنین شامل 8 مورد اصلی از جمله فرش ، یخچال ، ماشین لباسشویی دوتایی ، پنکه ، پتو ، اتو ، قابلمه ، ظروف ظروف پلاستیکی ، قاشق و چنگال و غیره است.

وی ابراز امیدواری کرد زوج های جوان با دریافت این مواهب مبارک در ابتدای زندگی مشترک خود ، زندگی مشترک پایداری را با عنایت ویژه حضرت رضا (ع) آغاز کنند.

انتهای پیام / 70051


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *