12 روش موثر و مهم مدیریت زمان در وبلاگ نویسی


12 تکنیک موثر و مهم مدیریت زمان در وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی می تواند هیجان انگیز باشد، اما همچنین می تواند گیج کننده باشد! ممکن است تمام روز به این فکر کنید که چگونه محتوای وبلاگی جذاب و زیبا بنویسید. علاوه بر این، شما باید مراقب بقیه زندگی خود باشید. با این حال، گاهی اوقات وبلاگ نویسی می تواند تمام زندگی شما را تحت الشعاع قرار دهد و به شما اجازه زندگی ندهد!

12 روش مهم در وبلاگ نویسی با مدیریت زمان

اگر به موقع برای این مشکل راه حلی پیدا نکنید، می بینید که زندگی شما در آغوش این تجارت است و وبلاگ نویسی به یک کار بی پایان تبدیل می شود. در عین حال این مشکل می تواند استرس و اضطراب زیادی برای شما ایجاد کند.

با توجه به اهمیت موضوع مدیریت و برنامه ریزی در طول روز، در ادامه این صفحه قصد دارم راه ها و نکات مهم مدیریت وبلاگ نویسی را بررسی کنم.

  • هنگام نوشتن یک وبلاگ اهداف مشخصی برای خود تعریف کنید: قصد دارید در طول روز چه بنویسید؟ همه آنها را به عنوان اهداف صریح خود تعیین کنید و روی آنها تمرکز کنید. آنگاه دقیقاً می دانید که امروز چگونه کارها را انجام خواهید داد.
  • زمانی کار کنید که بیشترین بهره وری را دارید: همه ما انرژی های متفاوتی برای انجام وظایف روزانه در ساعات مختلف روز داریم. نوشتن مطالب وبلاگ نیاز به آرامش دارد و باید متنی با کیفیت بنویسید. به همین دلیل حتماً زمانی که خسته نیستید و آرامش بیشتری دارید این کار را انجام دهید.
  • همین کار را با هم انجام دهید: فرض کنید می خواهید حدود 20 تصویر برای 3 پشت وبلاگ انتخاب کنید. به جای پر کردن هر پست به طور جداگانه، تمام تصاویر را برای 3 پست پیدا کنید. این کار باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و کمتر خسته می شوید. علاوه بر این، استفاده از این روش باعث می شود تمرکز بیشتری داشته باشید و کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید.
  • یک دفترچه برای ثبت ایده های خود داشته باشید: برای نوشتن محتوای جذاب به ایده های جالب نیاز دارید. بهتر است یک دفترچه یادداشت در طول روز همراه خود داشته باشید و ایده هایی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید. در این صورت، لازم نیست هر روز به یک صفحه خالی وبلاگ نگاه کنید و نگران پیدا کردن ایده باشید. برای این کار می توانید در شبکه های اجتماعی، کتاب ها یا مجلات ایده بگیرید. فراموش نکنید که دنیا پر از خلاقیت و ایده های جدیدی است که هرگز به ذهن شما خطور نکرده است. از این فرصت ها استفاده کنید.
  • ویرایش متن اصلی را فراموش کنید: زمان شما ارزشمند است و نباید آن را آهسته تلف کنید. نوشتن و ویرایش یک مقاله ممکن است آنقدر طول بکشد که حتی نتوانید کارهای روزمره مانند غذا خوردن یا پرداخت قبوض موبایل رسیدن. بنابراین به دنبال راه های سریع برای صرفه جویی در زمان باشید. یک راه موثر این است که ابتدا مقاله را ویرایش نکنید. پس از نوشتن و تایپ بهتر است به عقب برگردید و با دقت ویرایش کنید. مطمئن شوید که در زمان انجام این کار صرفه جویی زیادی می کنید.
  • ایمیل خود را ببندید: وقتی پشت لپ تاپ خود می نشینید تا یک مقاله کامل و متمرکز بنویسید، توسط اعلان های مختلف مورد حمله قرار می گیرید. پیام‌های متنی، ایمیل‌ها، اعلان‌های فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی شما را به خواندن و حواس پرتی هر روز ترغیب می‌کنند. شما همچنین می توانید زمان را به سرعت تلف کنید. به همین دلیل، برای بستن این اعلان ها، همه آنها را ببندید.
  • بررسی دفاتر و فاکتورها را به تعویق بیندازید: امروز می توانید متوجه شوید که گوشی شما در حال تمام شدن است یا اینکه معوقات خود را پرداخت نکرده اید. البته، شما نمی توانید از پرداخت این قبوض خودداری کنید. اما سعی کنید در زمان دیگری که حوصله نوشتن ندارید و وقت بیشتری دارید به آنها رسیدگی کنید. درست مانند ابتدای روز و قبل از اینکه لپ تاپ را روشن کنید، هزینه های لازم مانند خرید کد شارژ مستقیم با همراه اول تا پایان روز استراحت کنید. این راهی برای مدیریت بهتر زمان شماست.
  • نه همیشه، همه چیز عالی است، پس نگران نباشید! شما به عنوان یک وبلاگ نویس دوست دارید به بهترین شکل و بدون نقص و تخلف بنویسید. البته داشتن این باور به بهبود کیفیت نوشتار شما کمک می کند. اما همچنین می تواند زمان و استرس زیادی را از شما بگیرد. پس نگران نباش خوانندگان مقاله شما دوست دارند کل داستان را بخوانند. اما اگر به اندازه کافی خوب بنویسید، کافی است!
  • استخدام کارآموز وبلاگ نویسی: برای موفقیت در وبلاگ نویسی به زمان بیشتری نیاز دارید و باید دانش خود را هر روز گسترش دهید. در همین حال، نوشتن چندین وبلاگ بدون صرف وقت آزاد و کسب دانش می تواند مانع پیشرفت شغلی شما شود. بنابراین در اولین فرصت برای مدیریت بهتر زمان و افزایش دانش خود، یک وبلاگ نویس مبتدی استخدام کنید و کمی کار برای او بگذارید.
  • هر شب فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید برای خود تهیه کنید: اگر در خانه کار می کنید، می دانید که وبلاگ نویسی تنها شغل شما نیست. وظایف مختلفی وجود دارد که باید آنها را به بهترین نحو حل کنید. بنابراین قبل از رفتن به رختخواب، مطمئن شوید که تمام کارهایی را که باید فردا انجام دهید را دارید و آنها را در اولویت قرار دهید. خواهید دید که آن روز طولانی تر از چیزی بود که فکر می کردید و همه چیز به خوبی پیش رفت.
  • همه کارها را خودتان انجام ندهید: بعضی چیزها زمان و انرژی زیادی را از شما می گیرند و بر بهره وری شما تأثیر منفی می گذارند. برای این کارها بهتر است به دنبال یک دستیار باشید تا اوضاع را بهتر کند. به عنوان مثال، برخی از کارهای وبلاگ نویسی مانند طراحی حرفه ای را بسپارید یا اگر خانم هستید، نظافت خانه را به شرکت های خدماتی بسپارید. با انتخاب این روش می توانید در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید و آن را صرف کارهای مهم تری کنید.
  • از تکنیک پومودورو استفاده کنید: در این تکنیک جالب باید 25 دقیقه از زمان خود را به طور کامل به انجام یک کار اختصاص دهید، بدون اینکه قصد انجام کار دیگری یا استراحت در این بین را داشته باشید. پس از آن 5 دقیقه استراحت کنید. هیچ کار دیگری انجام نمی دهد. به این ترتیب می توانید تمرکز خود را بر روی کارهای پیش رو افزایش دهید و از اتلاف وقت جلوگیری کنید.
بیشتر بخوانید  خبری بد؛ الماس مشتری‌هایش را از دست داد!

دیدگاهتان را بنویسید