مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

12 راهکار جادویی برای جلوگیری از بخار عینک هنگام ماسک زدن

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



چگونه از بخار گرفتن عینک هنگام ماسک زدن جلوگیری کنیم ؟


در هنگام بیماری، آلودگی هوا و در شرایط فعلی که همه افراد برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید ماسک بزنند، اشخاصی که عینک دارند با مشکل بخار کردن شیشه های عینک خود هنگام ماسک زدن مواجه هستند.


برای آموزش جلوگیری بخار کردن شیشه عینک در هنگام ماسک زدن با ما همراه باشید.


اگر به تازگی ماسک زده اید، و یکی از دو سوم افراد در جهان هستید که عینک به چشم می زنید، ممکن است متوجه مشکلی شده باشید: بخار عینک با ماسک.


شاید این مشکل به نظر نمی رسد مهم باشد اما اکنون که توصیه شده است که همه افراد هنگام بیرون رفتن از ماسک بزنند، لازم است تا تمام نکاتی که به شما کمک می کند تا بدون مشکل بتوانید کارهای خود را انجام بدهید را رعایت کنید.


چرا عینک هنگام ماسک زدن بخار می کند ؟


به‌ طور کلی، زمانی‌که هوای گرم به یک سطح سرد برخورد کند، بخار آب موجود در هوای گرم به حالت مایع درآمده و به آب تبدیل می‌شود که در اصطلاح به آن پدیده میعان می‌گویند.


این شرایط زمانی‌ که در هوای سرد، از بیرون وارد یک فضای گرم شوید هم به وجود خواهد آمد. به‌طور مثال افراد عینکی وقتی در فصل زمستان از بیرون وارد خانه یا هر فضای گرم دیگری می‌شوند، عینکشان بخار می‌گیرد


و این دقیقا همان شرایطی است که به هنگام استفاده هم‌زمان از ماسک و عینک برای فرد رخ می‌دهد. هنگامی که هم‌زمان از عینک و ماسک استفاده می‌کنید،


تنفس شما که هوای گرم است از بالای ماسک خارج شده و به شیشه سرد عینک برخورد می‌کند و همین مسئله موجب می‌شود که عینک شما بخار بگیرد.


جلوگیری از بخار عینک با ماسک


طریقه ماسک زدن با عینک


راه های جلوگیری از بخار کردن عینک با ماسک


سوال اصلی اما این است که چکار کنیم عینک با ماسک زدن بخار نکند و برای اینکه عینک بخار نکند چه باید کرد؟ در ادامه روش هایی که می توانید از آن برای حل مشکل ماسک برای عینکی ها استفاده کنید را بیان خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  مراکز مشاوره روانشناسی اردبیل به همراه آدرس و تلفن


1. سفت کردن قسمت بالایی ماسک برای جلوگیری از بخار کردن عینک


اگر ماسک طوری روی صورت قرار بگیرد که هوای کمتری از قسمت بالایی آن خارج شود، شیشه عینک بخار نمی‌کند.


برخی از ماسک‌هایی که در داروخانه‌ها موجود هستند، در قسمت بالایی خود (روی بینی) یک نوار شکل پذیر از جنس آلومینیوم دارند که علاوه بر ثابت نگه داشتن ماسک به جلوگیری از خروج تنفس به سمت بیرون کمک خواهد کرد.


در صورتی که ماسک را خودتان در منزل تهیه می‌کنید، می‌توانید توسط یک نوار آلومینیومی، کش یا هر وسیله دیگری که به ثابت نگه داشتن ماسک و سفت کردن آن روی بینی کمک می‌کند، این کار را انجام دهید.


2. استفاده از آب و صابون برای جلوگیری از بخار کردن عینک هنگام ماسک زدن


یکی دیگر از راه‌ها برای جلوگیری از بخار کردن عینک بعد از ماسک زدن، آن است که عدسی‌ های عینک را به وسیله آب و صابون شستشو داده و سپس آن‌ها را با پارچه مخصوص عینک خود یا یک پارچه لطیف خشک کنید.


انجام این کار باعث می‌شود که یک لایه نازک از صابون روی عدسی عینک ایجاد شده و مانع از بخار کردن آن شود. توجه داشته باشید که عدسی برخی از عینک‌ها پوشش بسیار حساسی دارند، بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از انجام این کار با کسی که عینک را از او خریده‌اید، مشورت کنید.


3. استفاده از کف ریش برای جلوگیری از بخار کردن عینک هنگام ماسک زدن


شاید استفاده از کف ریش برای جلوگیری از بخار کردن عینک کمی عجیب به‌نظر برسد، اما واقعیت این است که اگر مقداری از کف ریش را روی عدسی‌های عینک خود بریزید و پس از خشک شدن آن را با یک دستمال نرم و لطیف پاک کنید، عینک شما دیگر بخار نخواهد کرد،


البته حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که استفاده از کف ریش هم همانند صابون ممکن است به عدسی عینک شما آسیب برساند، بنابراین حتما در مورد صحت این مسئله جست‌وجو کنید.


4. راه های جلوگیری از بخار عینک با ماسک: قرار دادن عینک روی ماسک


بله درست متوجه شدید، شما می‌توانید به کمک خود عینک از بخار کردن آن جلوگیری کنید. برای انجام این کار، تنها کافی است که ماسک را یک مقدار به سمت بالا هدایت کنید

بیشتر بخوانید  نام های پسرانه اسلامی و قرآنی که با م شروع می شوند + معنی


و سپس عینک خود را روی آن قرار دهید تا بدین شکل قسمت بالایی ماسک شما که روی بینی قرار دارد، سفت شود و از خروج تنفس و برخورد آن با عدسی عینک جلوگیری به عمل آید.


جلوگیری از بخار کردن عینک با ماسک زدن


راه جلوگیری از بخار عینک با ماسک


5. چسباندن قسمت بالایی ماسک برای جلوگیری از بخار عینک


انجام برخی از روش‌های فوق، ملزم به این است که هرز گاهی ماسک را روی صورت خود تنظیم کنید، اما اگر می‌خواهید نیاز به تنظیم یا تغییر ماسک خود نداشته باشید، می‌توانید از چسب‌های ورزشی یا پزشکی کمک بگیرید.


با استفاده از این چسب‌ها می‌توانید به‌راحتی قسمت بالایی ماسک را روی قوس بینی خود بچسبانید تا حرکت نکند. توصیه می‌کنیم در صورتی که از پوست حساسی برخوردار هستید،


پیش از استفاده این چسب‌ها روی بینی خود، ابتدا آن را در یک قسمت دیگری از پوستتان همانند پوست بازو امتحان کنید و در صورتی که پس از گذشت چند ساعت قرمزی یا التهاب خاصی را روی پوست خود مشاهده نکردید، از آن استفاده کنید.


شما می‌توانید در صورت بروز آلرژی از چسب‌های ضدحساسیت کمک بگیرید.


6. استفاده از دستمال ضدبخار برای جلوگیری از بخار عینک با ماسک


یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از بخار کردن عینک با ماسک، استفاده از دستمال ضدبخار است. خریدن دستمال‌های مخصوص و ضدبخار و تمیز کردن عینک طبی خود با آن‌ها موجب جلوگیری از بخار کردن عینک شما خواهد شد.


البته توجه داشته باشید که این دستمال‌ها عموما یکبار مصرف هستند و پس از استفاده خاصیت خود را از دست می‌دهند، اما به هر حال می‌تواند یک گزینه خوب در شرایط بحرانی کنونی باشد.


7. اسپری ضدبخار شیشه عینک برای جلوگیری از بخار عینک با ماسک


استفاده از اسپری ضدبخار هم می‌تواند یک راهکار خوب برای جلوگیری از بخار کردن عینک باشد. برای انجام این کار، باید محلول را روی شیشه‌های عینک خود اسپری کنید و اجازه دهید تا خشک شوند، سپس با استفاده از یک دستمال نرم و لطیف آن را پاک کنید.

بیشتر بخوانید  ۲۰ تفاوت مهم در تشخیص گندم از جو همراه با تصاویر


8. جلوگیری از بخار عینک هنگام ماسک زدن با استفاده از شامپو بچه


یک یا دو قطره از شامپو بچه را روی هر یک از شیشه‌های عینک خود بریزید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه آن را آبکشی کنید، سپس عینک خود را با یک پارچه نرم خشک کنید و از یک عینک ضدبخار بهره‌مند شوید.


جالب است بدانید که عملکرد شامپو بچه همانند یک اسپری ضدبخار است.


9. جلوگیری از بخار عینک هنگام ماسک زدن با استفاده از دستمال کاغذی


یکی دیگر از راهکارها جهت جلوگیری از بخار کردن عینک بعد از ماسک زدن، قرار دادن یک دستمال کاغذی در قسمت بالایی ماسک است تا مانع خروج هوای بازدم به سمت بیرون و بخار کردن کردن شیشه عینک شود.


جلوگیری از بخار عینک با ماسک


چطور ماسک بزنیم تا عینکمان بخار نکند ؟


10. جلوگیری از بخار عینک هنگام ماسک زدن با تنفس رو به پایین


یکی از ساده ترین راه ها نفس کشیدن به سمت پایین است که می تواند سریعاً ضد بخار باشد. با این روش هوا از عینک شما دور می شود.


چگونه نفس به سمت پایین بکشید؟ لب فوقانی خود را روی لب پایین خود نگه دارید. سپس هوا را به سمت پایین بکشید مانند زمانی که فلوت بازی می کنید.


11. جلوگیری از بخار گرفتن عینک با تا کردن ماسک


یکی از کارهایی که می توانید برای حل این مشکل انجام بدهید تا کردن قسمت بالایی ماسک است. با این کار می توانید از ورود هوای بازدم خود به شیشه های عینک تان و برخورد با آن جلوگیری کنید.


12. از بین بردن بخار عینک با استفاده از گیره بینی


شما می توانید با اضافه کردن یک گیره بینی که عموما در ماسک های جراحی وجود دارد، از بخار کردن عینک خود جلوگیری کنید. این گیره ها را می توانید به راحتی بر روی ماسک خود نصب کرده و از آن استفاده کنید.


وجود این گیره باعث می شود تا مسیر حرکت هوا تغییر کنید و بازدم شما با عینک تان برخوردی نداشته باشد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *