مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

12 دلیل برای اینکه چرا به سفر نیاز داریم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



از اولین راه حل هایی که در مقابل افسردگی، خستگی و روزمرگی به ذهن می رسد سفر رفتن است. همیشه حرف از اینکه به کجا باید سفر کنید، چه وسایلی همراه داشته باشید و … زیاد است. اما اینکه سفر چه تاثیری بر روحیه شما دارد بحث دیگریست. اگر به عنوان مثال تور قشم رسپینا را خریداری کنید چه تغییراتی در روند زندگی تان ایجاد می شود؟ روانشناسان معتقدند که سفر کیفیت زندگی فرد را بهبود می بخشد. این جمله ای کلی است. در ادامه با ما همراه باشد تا کلمه ی کیفیت را برای شما تشریح کنیم.


12 دلیل ضروری برای سفر رفتن انسان


در ادامه به بیان دلایلی که چرا سفر برای انسان ضروری است می پردازیم. این دلایل به تنهایی کافی و بیانگر ضرورت سفر در برنامه زندگی ماست. بنابراین سعی کنید همیشه سفر را در اولویت قرار داهید .


قاتل استرس و حس منفی


مهمترین دلیل برای اینکه چرا به سفر نیاز داریم دراین دو کلمه نهفته است : استرس و روزمرگی .در زندگی امروزه استرس و افسردگی دیگر کلمه ای غریبه نیست اما اگر به این حس های منفی اجازه دهیم که ماندگار و کهنه شوند ممکن است زدودن آن ها به مرور سخت تر شود. انسان در طول زندگی و در سنین مختلف با شکست های عاطفی و کاری زیادی مواجه می شود. در این میان سفر به عنوان نه حلال مشکلات بلکه به عنوان یک فرصت برای نفس گیر حال عمومی شما را بهتر می کند.


تجزیه و تحلیلی بر سبک زندگی


بر خلاف زمان های دیگر، در سفر تمام مدت مال خودتان هستید. این زمان فرصت مناسبی برای تجزیه و تحلیل سبک زندگی معمول خودتان است. آیا درست پیش می روید؟ آیا جایی برای تغییر وجود دارد؟ نقاط مثبت و منفی تان کدامند؟ و … سفر فرصتی عالی برای تجزیه و تحلیل و تغییر است.

بیشتر بخوانید  هتل رشت را با ارزان ترین قیمت فلی تودای رزرو کنید


به هر حال بسیار سفر باید کرد تا پخته شود خامی. به یاد داشته باشیم که هرچه سفر کنیم کاملتر خواهیم شد، بنابراین از این فرصت طلایی که خداوند در اختیار ما گذاشته به بهترین شکل باید استفاده کنیم و با دیدن عظمت های آفرینش در طول سفر بیشتر قدردان او باشیم.


بهبود سلامت جسمی


مطالعات نشان می دهد که افرادی که سفر کم رفته اند 30 درصد بیشتر به حمله قلبی دچار شده اند این در حالی است که افرادی که مرتبا به سفر می روند 21 درصد کمتر به این مشکل برمی خورند. به علاوه بانوانی که تنها یک بار در هر شش سال سفر می کنند، هشت مرتبه بیشتر از سایرین به حمله قلبی دچار می شوند.


12 دلیل برای اینکه چرا به سفر نیاز داریم؟


همچنین فعالیت در طول سفر به کاهش وزن، ورزیده شدن و بهبود فرآیند تنفس فرد کمک می کند. به علاوه در حین سفر در معرض نور خورشید قرار گرفتن حجم ویتامین dدریافتی شما را افزایش می دهد.


دوری و ارزش داشته هایتان


شاید جواب بسیاری از افراد در مقابل این پرسش “چرابه سفر نیاز داریم” همین مورد باشد.فرض کنید یکباره از تمام افرادی که هر روز می بینید، جایی که زندگی می کنید و حتی غذایی که می خورید دور شوید. در این زمان است که ارزش واقعی این روزمرگی ها بر شما آشکار می شود و قدردان آن ها خواهید بود.


یافتن دوستان جدید


آشنایی با افراد جدید، مخصوصا از فرهنگ های مختلف تجربه ای فوق العاده است که با سفر میسر می شود.پس یکی از پاسخ های عالی برای اینکه چرا به سفر نیازداریم همین نکته است. در کل افراد در زمان سفر در مقایسه با زندگی روزمره ی خود اجتماعی تر می شوند که همین باعث می شود که این دوره بهترین دوره برای یافتن دوستان جدید باشد

بیشتر بخوانید  گرانترین شهر جهان برای گردشگران در کدام کشور می تواند باشد؟


بیشتر بخوانید : کیش یا سفر خارجی؟ چه دلایلی برای انتخاب کیش وجود دارد؟


دوری از زندگی مصنوعی دیجیتال


زندگی انسان امروزی آنقدر با تکنولوژی گره خورده که گاهی احساس خفگی به فرد دست می دهد. شاید حتی آرزو کند که کاش چند روزی کمتر با تکنولوژی سروکار داشته باشد. همه ی ما می دانیم که این کار به این راحتی ها نخواهد بود. اما نیاز به سفر مخصوصا با تور که از ابتدا همه ی امور سفرتان مشخص می شود ، این امکان را می دهد که استفاده از تکنولوژی را به حداقل رسانده و بیشتر روی مناظر، مکان های دیدنی، تاریخ و خودتان متمرکز شوید.


یادگیری و باز هم یادگیری


در بازدید از مکان های جدید که دارای فرهنگ و تاریخ متنوعی هستند چه بهتر از این که فرصت را غنیمت بدانید و اطلاعات خود را تقویت نمایید. همچنین کتاب خواندن و گوش دادن هم این اجازه را به شما می دهد که بدون دغدغه در سفر مطالعه خود را افزایش دهید. یادگیری زبان و لهجه، غذاهای محلی، هنرهای مردمان محلی و … همه حس خوبی برای یادگیری به فرد می دهند.


تبدیل به آدمی جذاب تر شوید!


همه به خوبی می دانند که خاطره گویی جذاب است. حال اگر سفر رفته باشید قطعا کلی خاطرات جدید نصیبتان می شود که برای تعریف کردن بسیار جذاب خواهند بود. همچنین سفر به صورت کلی فرد را شدیدا اجتماعی می کند و عزت نفس شما را افزایش می دهد که همه ی اینها باعث جذاب تر شدنتان می شود.

بیشتر بخوانید  کوههای زیبا و الهام بخش هونگ شان


کنترل، مدیریت و برنامه ریزی قوی


برای سفر نیازمند برنامه ریزی و البته کنترل مسائل مادی هستید. بدون پول که نمی شود سفر کرد! باید کیف پول و هزینه های سفر را در موازات هم قرار دهید. تقویت این مهارت ها به زندگی فردی شما هم پس از سفر کمک خواهد کرد. « چطور تور کیش و مشهد را ارزان بخریم؟ » نیز مقاله ایست که به شما کمک می کند تا سفری مقرون به صرفه تر داشته باشید.


12 دلیل برای اینکه چرا به سفر نیاز داریم؟


آزادی از منظری جدید


شهرها و کشورها هر کدام دارای هنجارها و قوانین متنوعی هستند. با سفر می توانید از آزادی در محیطی جدید لذت ببرید که روحیه ی شما را به شدت تغییر می دهد و حس ماجراجویی تان را افزایش می دهد.


زمانی مختص به خود


بله. در سفر فقط خودتان برایتان مهمید و اینکه کجا حالتان خوب و دلتان شاد است. در این زمان است که باید بفهمید چه کسی هستید، چه از زندگی می خواهید و چرا می خواهید. سفر فرصت مناسبی برای خودشناسی است.


لمس زندگی و آنچه که مهم است


هدف از زندگی چیست؟ غیر از آنکه انسان عشق بورزد و عشق بگیرد؟ غیر از آنکه باید شاد زیست و از شکست ها درس گرفت و از جا بلند شد؟ بله در سفر به این مسائل می توانید از بیرون گود نگاه کنید و اولویت هایتان را مشخص کنید. این نگاه عمیق به شما کمک می کند پس از برگشت به خانه زندگی شادتری داشته باشید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *